Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 763 ggr
nosa98
0

Misstänker graviditet

Hej. Nu i förra veckan hade jag och min sambo samlag ( går på p-piller) och när vi var färdiga så brukar allt flyta ut igen men denna gången kom där knappt ut något som det brukar göra, har nästintill mått illa varje morgon och har huvudvärk nästan dagligen plus att jag går på toa titt som tätt. Vill göra ett test men sambon är inte helt med på noterna och tillslut blir det bara diskutioner för att han tycker inte att jag ska köpa ett test utan gå till Umo, men att gå till Umo känner jag mig inte helt bekväm med då jag helst vill göra det hemma. Var med om samma sak i december förra året då min mens va väldigt sen men nu äter jag ju p-piller så min mens har blivit utesluten. Det känns som att det skulle kunna vara något men är inte helt säker, vet inte hur jag ska göra så skulle uppskatta lite hjälp. Vill tillägga att jag är 18 år och går sista året på gymnasiet.

MVH NOSA 

Sindri
3

Även om det skett en befruktning så kommer ju själva sädesvätskan ut igen. Om du nu blev orolig p.g.a. det så kan det orsaka illamående. P-piller är ju inte 100%.
Men köp ett test och testa - vad har din pojkvän med det att göra? Han äger inte din kropp.

Aristarcos
0

håller med, är du bekvämare med att göra ett test hemma, köp ett test är inget mer med det ;) då kan du bekräfta eller utesluta och slipper fundera med hur läget är.

nosa98
0

#2 när jag satt på tåget hem i fredags så fick jag en sådan kramp imagen och typ en huggande känsla på vänster sida av magen. Vet att p-piller inte är det säkraste alternativet men är inte bekväm med stav eller spiral, vet som sagt inte hur jag ska göra då jag inte har någon lust att skapa några större diskutioner med min pojkvän då han är fast besluten om att där inte är något

MVH NOSA 

Sindri
0

Men jag förstår inte vad problemet är? Köp ett test - diskutera inte.

Aristarcos
0

du behöver som sagt inte säga något till honom, om du har misstankar, ta ett test..så vet du helt enkelt. Han kan ju inte veta säkrare än dig faktiskt ;)

[Devya]
0

Köp ett test och så var det med det!

Vet dock inte var det har med saken att göra att han fick inte en särskilt stor utlösning i dig.  Ibland kommer det mycket och ibland kommer det mindre och därmed så är det ju lite olika från gång till gång hur mycket som kommer ut ur en. ;)

Jag tror att det kan vara så att du har blivit orolig och "känner av " för mycket. Dessutom är det nog inte vanligt att man känner av symptom av en graviditet samma vecka som man har sex.  Men att ta ett test är alltjämt bra och se då till att göra det på morgonen isåfall (första morgonurinen). Kan dock vara värt att göra testet om ett par veckor för det är nog kanske för tidigt att testa om ni hade sex den här veckan.

[TanatosNyx]
1

Hmm det är din kropp, ditt beslut att testa. Vad är det för typ du hänger med egentligen som får dig att inte testa dig fastän du vill?

nosa98
0

Asså ni behöver inte va så taskiga är faktiskt ny på detta, han är faktiskt min första pojkvän och det ni skriver anser jag som kränkande då jag är rätt känslig

MVH NOSA 

Aristarcos
0

Vi försöker hjälpa dig och stöttar dig i att ta ett test hemma, gör det själv utan din pojkväns godkännande.🤗

[TanatosNyx]
3

Vad är det som uppfattas som taskigt? Att vi säger åt dig att testa dig? Eller för att vi oroar oss över den kontrollen din pojkvän verkar ha över dig?

villavägen
0

Finns ju bara ett alternativ om du vill veta om du är gravid eller inte och det är att ta ett test. Så är det för alla. Ingen kan enbart veta pga symtom. Man kan misstänka hit och dit. Tillslut behöver man dock testa. Det är din första pojkvän och du kommer märka att ibland är man inte ense.. Du skriver att du vill göra ett test och jag uppfattar det som du vill ha stöttning av oss i det. Hade jag varit i din situation hade jag bara köpt ett test och berättat för min pojkvän att det är viktigt för mej att få klarhet i om jag är gravid eller inte.

RoxannaS
0

Se de såhär. De är väl bättre att testa och få veta hur de ligger till än att avvakta och kanske gå en längre period (om du nu är gravid) innan du gör något åt saken. Dels kan P-piller skada fostret om du fortsätter äta dem trots graviditet och dels blir de jobbigare att göra abort om du väntar och inte vill behålla (vilket troligtvis inte rekommenderas om du fortsatt med piller.) Men du bör vänta ett tag. För tidigt att se något nu skulle jag gissa. Du behöver inte ens göra testet hemma. Köp ett och ta en allmän toalett ute någonstans om de känns bättre? Du är inte skyldig att berätta om test för honom om de inte är positivt. Så känner du sig tryggare i att testa så gör det! De är helt ditt val. Förstår känslan med att testa hos tex umo. Jag skulle inte heller vilja göra det så. Här inne är de ingen som vill något illa. Här vill alla bara varandra väl. =) Men du bör nog försöka prata med din pojkvän om de här. För vill han inte diskutera med dig kanske de är bra att fundera över om förhållandet är så bra för din del? Tänker på ditt bästa. Du ska inte behöva leva i ett förhållande där du inte har rätt att tycka till om din kropp. var rädd om dig. =) Vill du prata mer privat så kan du skriva PM till mig. =) (Har en hel del erfarenheter om struliga förhållanden)

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Devya]
0

Försök att inte ta allt för personligt. Jag vet det är svårt men försök se nyktert på saken. Jag ser inte riktigt att någon skulle ens ha skrivit något taskigt åt dig om jag är ärlig men sen är jag väldigt van med forum vid det här laget. Man skaffar lite extra skinn på näsan här och inser att folk är egentligen inte elaka utan mest skriver rakt ut vad de tänker och tycker. Det kan verka lite väl direkt men som sagt, inne i den här tråden ser jag inte hur de skulle varit elaka mot dig. :)

Men som sagt, ta ett test bara. Din pojkvän behöver ju inte ens få veta och det är din kropp och ditt liv så det är faktiskt du som bestämmer vad du  gör. Ingen har rätten att bestämma över dig, du vet väl det? =/

Jag personligen tror ju att du inbillar dig men det ska inte spela någon roll vad jag tycker, vad vi andra här tycker eller vad din pojkvän tycker och tror!! Det handlar enbart om dig och vad du vill göra!!!:)