Ägglossningssmärtor trots graviditet?
På senaste tiden har jag blivit lite nojjig att jag ska vara gravid, även om jag inte direkt har några tecken på det, men alla får ju inte så tydliga tecken liksom! Illamående, humörsvängningar osv bara. Min kille blir nervös och letar tecken så fort jag tar upp sånt, så han är ju inte så mycket till hjälp 😕
Nu till min fråga- kan man få något som liknar ÄL-smärta som gravid? Jag känner nämligen alltid av min ÄL väldigt tydligt, så jag undrar om det + runt när jag ska ha mens gör det extremt osannolikt att jag skulle vara gravid?
Självklart vet jag att det enda som kan säga säkert är ett graviditetstest, men jag är ändå nyfiken
Medarbetare på Skor iFokus
Hej! Jag känner också alltid av min ägglossning väldigt tydligt, får sån knip och smärta på just den sidan där ägget släpper! Dock har jag aldrig känt av den typen av smärta i samband runt mens, jag får alltid molvärk några dagar innan och sen rejäl mensvärk när mensen kommer. Inte heller när jag var gravid med sonen kände jag det. Men alla är ju så olika och känner olika saker i samband runt mens, brukar du uppleva ÄL smärta runt mens? Om inte så är det kanske ett tecken tillsammans med dom andra symptomen.. allmän knip, stickningar och att det "drar" är ju med tecken på graviditet i samband med att mensen ska komma. Vet inte om jag hjälpte dina funderingar, men så har det iaf funkat för mig när jag var gravid:)
När är din mens beräknad till?
Jag hade mensvärk/ägglossningsmärtor första veckorna av graviditeten. Min graviditet började precis som en vanlig "mens-period", med undantag att mensen aldrig kom och brösten va ömma.