Gravid iFokus

Gravid

Etikett: komplikationer
Läst 1130 ggr
Surpan
0

Hur vanligt med tidigt missfall?

Hej! Är det någon som vet hur vanligt det är med tidiga missfall? Jag har hört att ett missfall är väldigt vanligt, men att två eller fler är mindre vanligt. Men risken att få missfall måste väl vara samma vid varje graviditet? Kroppen kan väl inte veta om den redan fått ett missfall menar jag. Vid vilken ålder ökar missfallsrisken? Hur mycket ökas risken vid PCO?

/Surpan

Tjeja
0

Vet inte svaren på din andra o tredje fråga.

Men vet detta, att så mycket som  25% av alla graviditeter blir tidiga graviditeter slutar i missfall. Dock sker majoriteten av dessa så tidigt att modern ofta inte ens känner till att hon är gravid utan bara upplever en något försenad eller något rikligare mens.

Efter graviditetsveckorna 9-12 brukar man säga att missfallsrisken minskar. Därför många väntar tills efter första trimestern/vecka 12 innan de börjar berätta för folk.

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

Intehärutandär
0

Vid missfall där bäbis var sjuk, så känner kroppen inte av det ingen. För kroppen nollställs efter varje graviditet. Om Din miljö var otjänlig så kan det hända igen. 

Och så ska Du komma ihåg att 450 barn dör i fosterdöd/Dödfödsel med. (v.22´-42)

Surpan
0

Tack för svaren! Jag är så sjukt rädd för att få ett missfall till i framtiden, även om det antagligen kommer gå lättare då jag har en ny livssituation som är mycket mera trygg än den jag hade då. Jag vill verkligen inte behöva gå igenom det igen. :/

/Surpan

[Miiika]
0

Det är fruktansvärt jobbigt men det är värt all oro i världen att äntligen få sitt barn! Jag gick igenom ett missfall (vecka 8) och det tog lång tid innan jag återhämtade mig. Jag var rädd varje gång jag varit på toaletten att det skulle vara blod på pappret. Men nu, när lilla skrollan ligger här bredvid och jollrar skulle jag gå igenom det oräknerliga gånger till för hennes skull!