farligt att flyga innan v12?
Om två veckor ska jag och sambon resa utomlands, ca 5h flygresa och vara borta en vecka. Är orolig att det kan vara skadligt för fostret? Kan det vara större risk för missfall? Kram
Ja, det är ok, men man ska inte nog flyga när det är dags för due day! Min barnmorska sa stanna hemma månad innan. Jag åker liksom överallt till mina släktingar , New York, Asien, , Canada.
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
De flesta svenska flygbolagen har satt två gränser, en för resa mer en fem timmar och sen en för resor även under fem timmar men dessa är först i slutet av graviditeten och jag skulle gissa på att det är för att de inte vill riskera en födsel på planet (tror det är andra regler med tvillingar också). Om man har börjat svullna upp lite i kroppen så kan det vara skönt med stödstrumpor :)

Flög i vecka 6-7 och vecka 28-29 :)
golf.ifokus.se
Såna här fall ska du egentligen inte rådfråga oss , om det skulle hända dig ngt. Vilket jag inte tror heller . Menar generellt, prata med barnmorska istället.
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Man får flyga ganska länge faktiskt. Längden på flygresan avgör men även efter v37 kan du få flyga… Flygbolagen är oftast rädda för att du ska börja föda ombord = planet måste landa = dyrt som attan för dom. Missfall sker hela tiden men att det skulle bero på att du flyger 5×2 timmar har jag väldigt svårt att tro.