När började ni känna livmodern?
Hej på er! Idag gick jag in i vecka 12 och kunde för första gången känna min livmoder, blev alldeles tårögd. Förutom illamåendet kan jag inte påstå att jag hittills känt mig gravid, men idag fick jag äntligen känna på det.
Vaknade upp hur kissnödig som helst men kan nu känna något som är klotformat i storleken som min knytnäve, vilket alltså måste vara livmodern.
När började ni känna livmodern? Har hört allt från v.10 till typ v.20 hittills så skulle vara kul att höra när ni kände den och hur ni kände er i den stunden!
Bifogar även bild på hur det ser ut! :)
#2 tycker det ser lite roligt ut uppifrån då kulan sticker upp mycket mer på vänster sida! Ja, det lär ju dröja ett tag innan jag kan känna den utan att vara kissnödig, längtar så!
Jag känner min kropp och kände väldigt tidigt. Mindre än vecka 10. Kände att det fladdra till i magen när embryot simmade runt magen. Det är så inviduellt . Strax efter det kände jag spänningar på livmodern. Svällde upp , sen fick jag starka blodkärl runt mina bröst efter nga veckors graviditet.
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Jag minns inte, sorgligt nog när jag kände den första gången. Den va helt plötsligt bara där! Annars har jag varit duktig på att skriva ner alla viktiga milstolpar :)