Konstig känsla i "tjejmagen"
(Vet inte vilken kategori de ska ligga under så ligger den fel så flytta på den) Har lite konstiga känslor i "tjejmagen" och kan inte riktigt avgöra vad det är. Har svårt att tro att de kan vara graviditet med tanke på vad kort tid de handlar om. Tog ut hormonspiral 12 April. Fick en blödning den 13:e april som varade i typ 2 dagar. 2 dagar till efter det hade jag bara rosa flytningar och har inte haft något mer alls sen dess. Vet inte hur de funkar när man tar ut spiral hur fort kroppen återgår och vart i menscykeln man börjar. Är de mens först och ägglossning sen eller tvärt om? Känslan i magen känns precis som i förra graviditeten när jag började känna att de rör sig i magen. Men de känns som att de är alldeles för långt ner för att vara tarmarna. Men de känns som att de är alldeles för tidigt för att känna om de skulle vara graviditet också. Brukar även känna efter på livmodertappen för att kolla hur den ändras. Och nu de senaste 3-4 dagarna har den varit bakåtlutad mot ryggen och hård samt stängd. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Är de bara hjärnspöken tro? (Vill vara anonym pga privata själ)
Har du haft oskyddat sex efter att du tog ut spiralen? När de tog ut spiralen gjorde de en undersökning samtidigt och sa att allt var bra? Hade spiralen suttit där den ska?
Det låter som att din kropp mest behöver anpassa sig till att vara utan spiral. Den har ju utsöndrat hormoner som påverkar underlivet även, om det inte går ut i större mån i övriga kroppen.
Man får ägglossning c:a 2 veckor före mens, så har du mens så har du fått en ägglossning. Men den blödning du har behöver inte vara mens, utan kan vara blödningar som kommer av att du tagit bort staven; livmodern ändrar form eller dylikt. Är du orolig, kanske gå för en till undersökning?
'-Headlights on the highway-'
Ja jag har haft oskyddat. Flera gånger. Ja vi kollade med vul. Spiralen satt där den skulle och allt såg bra ut. Jo jag misstänker att blödningen var pga de också inte mens är van att ha mens i närmare 7 dagar varav jag blöder kraftigt 5 dagar och sen börjar de lugna sig med brunare flytningar. Jag har inte blödning nu. Utan hade de 13-15 april bara. Tog ut spiralen den 12:e. Sen dess har jag inte haft något. Så jag ville mer kolla om de ens finns en chans att kunna vara gravid nu eller inte. Jag är inte orolig. Är mer konstigt att inte veta vart i menscykeln jag är. Hade bara spiralen i 1 1/2 månad. Fick kramper i magen av den så jag blev tvungen att ta ut den. Blödde även konstant ganska ordentligt av den. Kan inte äta P-piller eller mini piller pga hormonerna. Så jag klarar bara av kondom med andra ord. :/. Men jag har spänningar i magen. Nyser jag känns de precis som ligamenten som sträcker sig. Och brösten ömmar lite till och från. Men annars känner jag inget. Möjligtvis att jag kissar väldigt ofta. Men de kan vara pga koffein också.
Du kan ju haft ägglossning nån dag efter att du tog ut spiralen, då är chansen att du är gravid nu om du haft oskyddat sex (utan kondom?). Om du däremot tror du hade mens 13-15 april så borde du ju nästan ha ägglossning ungefär nu eftersom det brukar gå c:a en vecka mellan mens och ägglossning. Planerar du att bli gravid?
Så pass. Spännande. Hihi. Tror inte de var mens. De var inte likt mens tycker jag. Så jag tror de kan ha varit spiralen som retade igång blödningen som kom. Var så pass klent. Planerar inte. Men kör oskyddat. Så de är mer än välkommet om de blir något. :D
#4 Ok 🙂Men ta ett grav.test då om du får starkare symtom, annars bara kör på 😛
Ah får köpa imorgon :D
Frågan är om jag i så fall blivit gravid med spiralen i och om de är sån där utomkvedshavandeskap eller vad tusan de heter i så fall. För om de är såna rörelser jag känner så har jag gått längre tid än vad jag varit utan spiralen. :/
Är de någon idé att göra ett grav test typ imorgon bitti? Eller ska jag avvakta ett tag till? Kommer nog vilja göra ett i vilket fall. Men känner mig så lost i situationen. Misstänker att de är typ fantom sparkar jag känner. Men de är mer eller mindre rörelser konstant. De är de som känns lite läskigt. De är för tidigt för att jag ska känna något så jag är lite nojjig att de kan vara utomkvedshavandeskap eller något sådant. :/. Konstant spänd i magen. Känner huggande känslor ibland (precis som ligamenten känns när de stramar) brösten är ömma till och från. (Brukar inte bli de vid mens heller) huvudvärk som kommer och går. Kissar konstant. Är kissnödig direkt fast jag precis varit på toa. Trött som aldrig förr. Hur skulle ni ha gjort?
Ta test nu om du är orolig.
Jag är inte orolig över att vara gravid utan snarare om de skulle vara utomkvedshavandeskap Ska köpa test idag i alla fall och testa ikväll. (Kommer inte att ha kissat på flera timmar.) Samt en imorgon på morgonen om inget syns idag.

Är det utomkvedes hade du kännt det långt innan sparkar. Fostret är inte jättegammalt, och defenitivt inte så stort att det kan sparka, innan du får problem och blir riktigt dålig…
Tror de är fantomsparkar eller tarmarna. Finns inte en chans att jag kan ha blivit gravid för så pass lång tid sedan att jag skulle kunna känna sparkar nu i alla fall. De är de som är så skumt

Det är mycket som rör sig i magen tidigt i en graviditet, så det är inget att oroa sig för om du nu skulle vara gravid. Tycker att dina eventuella symptom låter helt normalt. Utomkveds är ju väldigt ovanligt så försök att inte fastna i de tankarna :)
Tog ett test idag. Digitalt dock stickorna var slut. Kommer hem så pass sent så jag hinner inte in på Apoteket. Men de var negativt iaf. Ska försöka kolla på fredag om jag får tag på vanliga stickorna istället Dem visar väl tidigare än digitala tester? #13 anledningen till varför jag är orolig för de är för att magen kramar av spiralen. Så jag vet ju inte om den skyddade ordentligt eller inte. Och finns fisken att jag kan ha blivit då så finns ju även risken för utomkveds. Därför jag är orolig det.

De digitala är lika tidiga som stickorna :)
Oh. Vet ju inte när bör förvänta mig mens heller så jag vet inte hur länge jag ska vänta heller
Gjorde ett nytt test nyss. 24 dagar sen jag tog ut spiralen. Ingen mens men fortfarande negativt gravtest. Konstiga känslor i magen fortfarande. Känns som att ligamenten stramar ibland när jag typ nyser osv. Fattar ingenting. Vad tusan är de frågan om? :( Om man skulle få utomkvedshavandeskap blir de positivt på gravtest eller syns inte det? Borde ju inte vara de heller för då borde jag väl få ont i magen kan man väl tycka?
Får man utomkveds ska det synas för babyn växer fortfarande och hormoner i kroppen tillverkas då den känner av babyn. Gå till gyn istället då och kolla dig om det är något annat?
Ja jag får göra de. :/