Gravid iFokus

Gravid

Etikett: planerar-barn
Läst 1963 ggr
virrepirre96
0

fortfarande ingen mens :)

3 dagen utan mens och känner fortfarande ingenting :) men vågar inte testa än :p

[Thiah]
1

Inte för att vara elak men min mens blir direkt sen om jag "väntar" på den. :(

[Thiah]
1

Håller dock tummarna för dig :)

virrepirre96
0

Fast har ingen mens utan fick reda på igår genom ett larm jag glömt tagit bort att jag skulle fått. och jag har alltid känt av dig men inte brytt mig men. Så väntar inte på varken mensen eller att bli gravid utan för mig är det händer det så händer det

virrepirre96
0

Såg din andra kommentar nu :p tack :)

Fridaaaa
0

Min mens var sen 2 veckor ena gången. Hade aldrig hänt innan.
Så hade väntat ett litet tag till med test om jag vore dig :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Thiah]
0

Ja förlåt för att det blev två svar. Blir lite knasigt på mobilen ibland.

virrepirre96
0

Tänker inte ta ett test nu utan kommer mensen så kommer den som sagt :)

RoxannaS
0

Hur går de? :)

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
virrepirre96
0

Fortfarande ingen mens :) inte tänkt så mycket på det faktiskt förän jag läste detta nu :)

RoxannaS
0

Kanske börjar närma sig dags att testa? :D

virrepirre96
0

Köpte hem 30 gravtest för 260:- så jag kan ju testa mwn frågan är när det är dags ? :)

soundtrack
1

Om din mens är 1 v sen nu så borde du få ett positiv test om du är gravid, finns ingen större mening med att vänta längre.

RoxannaS
0

Testa imorgon första gången du går och kissar :D

virrepirre96
0

Om det visar negativt så måste jag nog kolla upp för känner inte av mensen alls inte gjort sen förra månaden den 13de och då kom mensen 14de som den ska göra :) kan jag ta test senare idag ?

RoxannaS
0

De bästa är på morgonen för då har du mest hormon i urinen. Du kan prova senare idag också. Försök hålla dig i 2-3 timmar utan att kissa och inte dricka så mycket för då blandas urinen ut och kan ge negativt svar. Därför är morgonen bäst. Man har inte druckit och inte kissat på många timmar. :) När man går till typ Ungdomsmottagningen så ska man inte ha kissat på minst 1 timme vet jag. Vet inte vad du köpt för tester heller.

RoxannaS
0

Håller tummarna! :)

oh-la
0

Eftersom mensen är en vecka sen kan du testa idag :) skulle det inte visa något gör du ett till test imorgon bitti också.

virrepirre96
0

Tack för svar och peppning :) testerna är från testlagret.se (stickor) ska testa snart för har inte kissat sen 13.00 :) om det visar negativt testar jag i morgon bitti igen :)

virrepirre96
0
virrepirre96
0
virrepirre96
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dessa är det :)

virrepirre96
0

Nån som haft dom ?

Silent_Hill
0

#22 Jag brukade använda dom när jag försökte bli gravid. Har alltid funkat kanonbra :)

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

soundtrack
0

Eftersom du är en vecka sen så ska du ha så pass mkt hormoner i urinen att du kan testa när som. Jag har alltid plussat på eftermiddagsurin och då dagarna kring BIM.

virrepirre96
0

Verkar negativt :/

RoxannaS
0

Typiskt :/ prova imorgon med morgon urinen. :)

villavägen
0

Jag har aldrig använt testlagrets tester. Tycker det verkar så svårt att se var strecket ska vara?

virrepirre96
0

Ja dom är inte dom dom andra. Men dom vsr billigare :) Kan drt va nåt fel på mig ? :/ eftersom det visar negativt och ingen mens ? :(

[Thiah]
0

#28 det kan vara så att hjärnan spelar spratt. Jag får lätt så om jag stressar. Sist var mensen sen 2 veckor utan orsak.

[Tibonnanj]
0

för mig tog det 2 veckor att plussa, trotts att jag testade med morgon urinen alla gånger.

virrepirre96
0

Aldrig stressat. Och tänker inte på det men svårt o inte tänka på om det är nåt fel nu eftersom jag testat negativt :/

Roxie
1

Hjärnan spelar spratt trots att man själv tror/tycker att man inte stressar. Det sker undermedvetet. Min mens var sen 20 dagar, och jag kände mig inte alls stressad.

// Sofia

virrepirre96
0

Fast jag har inte tid o tänka på mens o det gör så mycket om dagarna . detta har aldrig hänt även fast jag stressat. Var gravid för ett tag sen (3 år) och var stressad och det. Mensen var försenad med men syndes inte förän 1.5 månad efter beräknad mens

virrepirre96
0

Hade då utomkvedshavandeskap :/ fick sedan naturlig missfall :/

[Thiah]
5

Men om man läser vad du skrivit här så funderar du ju på saken och det räcker som sagt. Så undermedvetet kanske du ändå stressar.

virrepirre96
0

Ja nu ja men inte tänkt på det sen förra månaden. Vet ju själv om jag tänker på det eller inte

[TanatosNyx]
0

Jag tycker du ska ta ett nytt test. :)

Mensen kan ju hoppa över en månad några gånger om året och det ändå räknas som normalt, men känns det fel i kroppen så tycker jag att du ska söka för det eftersom du har haft ett utomkveds förut, vilket innebär en ökad risk för ett nytt.

virrepirre96
0

Jo precis. Tog ett test och visar negativt. Inge mer med det men det känns konstigt i kroppen . allså inte konstigt dåligt utan konstigt bra på nåt vridet sätt. Sen dom andra gångerna jag varit gravid så har det inte visats med test utan blodprov. Så får kolla med läkare vad dom säger :) är jag inte det så är det inte så . klart man skulle bli glad om man var det men inget vi stressar fram utan blir det så blir det :)

RoxannaS
1

Varför försöker du med gravtest om dem ändå inte funkar för dig? Verkar lite onödigt. Vad har du för symptom då? :) inge illa menat. Hade själv dock inte köpt om dem inte funkat för mig.

[TanatosNyx]
0

Utomkvedshavandeskap kan göra att hormonerna stegrar mycket mindre så därför kan man behöva leta med blodprov.

virrepirre96
0

Precis. För att bm sa att det kan visa om man har tur. Men sen kan det va bra o ha ifall nån behöver. Grejen är att jag aldrig får symtom som jag känner av mer än illamående (som är vanligt med allt nu för tiden) så eftersom test inte visar nåt så tänker jag ta blodprov och se om det är nåt. Inge mer med det. Är det inget så är det inget :)

[TanatosNyx]
0

Jag beundrar din optimism :) jag håller tummarna för att mensen bara har skuttat en månad så det inte är något på tok.

RoxannaS
0

Okej då hänger jag med :)

virrepirre96
0

Hoppas det är så med och att det inte är nåt fel där nere om man säger haha :) tack ja nu ska jag få massage av killen o slappna av lite :D

RoxannaS
0

Min mens är också jätte dum ibland så de är säkert ingen fara :)

[TanatosNyx]
0

Åh vad lyxigt med massage 😃

virrepirre96
0

Ja han är utbildad på massage så kan inte bli bättre :) mjuk och rörlig i händerna så har aldrig ont efter :) Måste bara fråga här nu medans jag skriver. Illamående, mörkt urin och lite annat . men kan mörkt urin va felet med att det inte visade nåt på gravtestet ? för bm ska att jag skulle testa nu med mörkt urin på morgonen men är det ens nån ide? :P egentligen tänker jag mest blir det en mage efter en tid så blir det (typ inget o bry sig om) för jag har inte haft mörkt urin igår eller dagarna innan

[TanatosNyx]
0

mörkt urin är koncentrerat urin, typiskt för morgonurin. Ju mer man dricker desto mer späds det ut och "ljusnar".

virrepirre96
0

Aha tack :) förstod inte riktigt bm så frågade här tack för svar :)