Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 954 ggr
[Synnerlig]
0

Mycket sammandragningar

Imorgon går jag in i vecka 37 och den senaste veckan har jag haft mycket sammandragningar, tror jag i alla fall. Det spänner i magen och ibland känns det som att det dras inåt och så blir magen hårdare. Jag har absolut inte ont eller så men det känns ju lite obehagligt och jag som knappt haft några sammandragningar över huvud taget under min graviditet har helt plötsligt fått det nu och det sker flera gånger om dagen och jag behöver inte ens anstränga mig, räcker med att jag sätter mig ner i soffan. Vad innebär detta? Är det något jag behöver kolla upp eller är det normalt?

Sparven88
0

Kroppen säger kanske till att du ändå ska ta det lite lugnare. Men är du orolig så ring till fl och hör med dem, de kan ju alltid ge dig ett bättre svar :)

[TanatosNyx]
0

Det låter som förvärkar, det är ju snart dags :)

[Synnerlig]
0

Är förvärkar samma sak som sammandragningar? Hade ju sammandragningar en kort period i början på graviditeten och sen inte haft det något mer förens nu den senaste veckan. Fast ibland vet jag inte om det är förvärkar/sammandragningar eller bebisen som trycker på, haha :P Men om det nu är förvärkar betyder det att något är på g eller kan det hålla på till vecka 42 om bebis vill ta sin tid? :P

RoxannaS
0

De är individuellt om man får ont eller inte av förvärkar. Jag hade inga. Hade bara sammandragningar. De är ju livmodern som tränar sig inför förlossningen. De kan vara tecken på att kroppen börjar förbereda sig. Men de behöver inte betyda att något är på gång inom en snar framtid. Vissa går med förvärkar och sammandragningar länge utan att något händer. Men du kan alltid ringa förlossningen och rådfråga om du känner oro. De är bättre. Har du tur kan du få en undersökning så kan de kolla om kroppen börjar göra sig redo. Vet inte hur tidigt dem vill vara där å kolla med tanke på att de KAN reta igång något. :)

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus