Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1914 ggr
hhejlollo
0

Pojke/flicka - mående

Nu vänder jag mig främst till er som kanske har två eller fler barn, men ni andra får gärna svara ni med! Var det skillnad på måendet när det var ett visst kön under graviditeten? Jag har på känn att jag väntar två flickor, dels att jag känt det hela tiden (kan vara fel så klart), dels att mitt utseende förändrats till det värre med massvis av finnar vilket jag aldrig haft förut samt hårig mage och bikarbonattestet visar på tjejer varje gång, och dels att jag hört andras berättelser om hur dom mått när dom väntat flicka respektive pojke. Mest roligt att höra era åsikter och om jag kanske kan lista ut vad jag väntar, otålig som jag är ;)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Tusen
0

Jag har mått jätte-illa då jag väntat mina flickor men var helt opåverkad då jag väntade min son. För övrigt var det ingen skillnad.

Har fått flicka - pojke - flicka

Velinga1984
0

grav 1 : Extremt graviditetsillamående fram till månad 5/6. Mådde sen bra. Viktuppgång ca 15 kg. Pojke

grav 2 : Extremt graviditetsillamående fram till månad 4. Latent illamående hela graviditeten ut.  Svår foglossning, halsbränna ibland.Viktuppgång 35-40 kg.Pojke

grav 3 : Extremt graviditetsillamående fram till månad 4.  Latent illamående hela graviditeten ut.  Svår foglossning, konstant halsbränna.Viktuppgång 30 kg. Pojke

Miia74
0

Väntar nu mitt fjärde barn (en pojke) och har inte haft någe graviditetsillamående över huvudtaget :) bara känt att vissa tesorter luktar urk.

Men när jag väntade mitt första barn (en pojke)  så mådde jag väldigt illa (helst på morgonen), samma med dom andra 2 graviditeterna (2:a en pojke å 3:e en flicka).

Silent_Hill
0

Med första, pojke, mådde jag hur bra som helst. Endast lite trötthet mellan v8 och v14.  

Med andra, pojke, mådde jag illa ock kräktes varje dag från v5 till v12. 

Med tredje, flicka, mådde jag illa till och från. Men kräktes endast 2 gånger.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Intehärutandär
0

Ingen skillnad för mig. Har en av varje. Mådde fruktansvärt illa hela graviditeten med båda - och fick foglossning mycket tidigt med båda - och blev sängliggande. Men honom då jag var ung, de sista 3 månaderna och med henne runt v 20 till sista dagen.

Pontiac57
0

Jag har visserligen bara en pojke men jag hade illamående, luden mage, massvis med finnar och bikarbonat-testet och "pendeln visade på flicka :)

Sarah
0

och jag har bara en flicka och jag mådde aldrig dåligt (spydde rakt ut från ingenstans 2-3 ggr, men mådde aldrig illa) fick inga finnar, luden mage har jag aldrig hört talas om :)

hhejlollo
0

Haha luden mage har jag heller aldrig hört talas om men jodå, det har jag fått.. Och mörkt hår dessutom.. Är lite avis på er som mått så bra under graviditeten! ;) Tack för ni alla delar med er!

Sajtvärd på degus.ifokus

Sarah
0

Kan inte säg att jag mådde bra, förutom foglossning mådde jag fysiskt bra, men jag mådde psykiskt dåligt av att vara gravid, jag klarade inte av mitt jobb (hjärnan kopplades ju ur under graviditeten) och det  var extremt stressande, så jag blev sjukskriven några månader i slutet.

jackiejohn
0

Var hur j*kla säker som helst på att jag väntade en pojk…ut kom en liten tös. Mådde illa mellan typ v7-v12 foglossningen slog till med buller och bång i v14. Fick hur fin hy som helst, inga finnar ingenting! Från v10-12 nångång kom halsbrännan och den höll i sig och blev värre ändå tills hon kom, åt omeprazol de sista 3månaderna:)

hhejlollo
0

Foglossning hoppas jag att jag får sent.. Någon som kan förklara hur jag känner igen det? Hemskt om man inte kan få känna sig glad under graviditeten pga olika krämpor..

Sajtvärd på degus.ifokus