Vad kan vara fel?
Jag blev gravid för ett tag sedan. Är högst i vecka 10 men är nog runt vecka 6 skulle jag gissa.
Jag ska inte behålla.
Första mötet innan abort är nästa vecka, men jag undrar lite av mitt mående.
De senaste två veckorna har mitt mående gått utför. Just nu är jag sängliggandes och har svårt att ta mig upp och ner i sängen, svårt att gå, spec. i trappor m.m - men det går. I början var det små symtom men nu har det eskalerat för varje dag.
Är ofta svimfärdig. Går jag ut med hunden så får min pojkvän ibland stanna och stötta upp mig så jag inte ramlar. Har flera gånger hållt på att svimma i trappen.
Är mycket stel i lederna och har ont i alla leder i princip, rör mig väldigt konstigt innan lederna kommit igång (aldrig haft sådana besvär innan, min kropp har alltid varit frisk o stark), rör mig alltså typ ryckigt och har lätt för att ramla.
Jag är konstant trött och kan ligga hela dagarna i min säng - vilket ALDRIG gått innan inte ens när jag varit sjuk, då jag har adhd och mår dåligt om jag ligger still hela dagen.
Men nu kan jag ligga i sängen utan problem, jag måste nästan göra det.
Jag har ofta ont i livmoder och äggstockar, ofta som kraftig mensvärk. Men ibland (rätt sällan) hugger det som en kniv så jag tappar andan lite.
Jag fattar inte vad som är fel. Är inte särskilt orolig bara förvirrad. Har varit gravid innan och då mådde jag inte såhär, jag spydde, mådde illa, hade cravings och kissade stup i kvarten som man brukar.
Nu har jag allt det där plus det här.
Det är väldigt jobbigt, för jag förlorar mitt liv. En promenad i solskenet är inte att tänka på utan sällskap, eftersom jag kan bli "strandsatt" dvs helt plötsligt inte klara av att gå mer och någon måste hämta mig.
Mina ögon känns som när jag har feber, svider och gör ont. Jag vet inte om jag har eller har haft feber då jag inte tagit tempen.
Allt är riktigt konstigt.
Någon som vart med om liknande?
tillägg, jag har även ont i huvudet hela tiden mer eller mindre. har jag rört på mig så blir den mycket värre.
f.ö äter jag bra och nyttig mat.
Tips. Ring 1177 eller åk till jourvådrcentralen och kolla vad dom säger. Hjälper inte de hade iaf jag åkt till akuten. Du kan lida av utomhavandeskap
Låter ungefär som jag mått, inget konstigt alls :) Jag kräks non-stop, har vart sängliggandes i fyra veckor, mensvärken försvann i vecka 5 ungefär men som du får jag känslan av att någon kör upp en kniv i underlivet på mig, detta har jag dock haft i många år och även vart på koller men inget har sett annorlunda ut så det vet jag inte vad det beror på. Alla graviditeter är inte den andra lik så jämför inte med hur du mådde förra gången :)
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
låter helt normalt :) ev att man kan kolla järn/hb värden på dig.
Vad bra att de låter normalt.
Jag hade feber nu, så har antagligen haft det vissa andra dagar också.
Får hoppas jag blir kvitt detta snart. Mkt står på spel vad gäller min utbildning och mer..
Jag mådde som du, ont i leder etc svullnade, kunde knappt gå from v7-14, väntade tvillingar