Gravid iFokus

Gravid

Etikett: barnlängtan
Läst 1453 ggr
HilmaS
0

Skrev en dikt om min längtan

Varje gång Varje gång jag blöder blir saknaden större Varje gång jag blöder ökar maktlösheten Varje gång jag blöder ökar ensamheten Varje gång jag blöder minskar tron Varje gång jag blöder har jag förlorat en chans Varje gång jag blöder blir jag så ledsen Varje gång jag blöder vill jag bara drömma Drömma om att få bära ett barn igen i min kropp. Att få ett plus som stannar och blir en alldeles underbar liten bebis igen. Allt jag önskar är att få behålla en graviditet igen innan det är för sent. Att få vakna en dag och känna tacksamhet inte avund. Varje gång jag blöder ökar hoppet om att Nästa gång är det Min Tur! (Jag har gått igenom mycket trots min "unga" ålder. 14 år utan skydd, utredningar, ivf'er, adoptioner, graviditeter, 18 mf innan tredje men första barnet via magen fastnade! Minst tre mf till efter sonen, så känner jag min kropp alltför väl :(. Är känslig för hormonomställningar och vet innan testerna visar gravid att så är fallet för att strax efter BIM eller inom 2v efter passerad BIM få mf. Detta pga sköra slemhinnor men enligt min läkare ser allt ok ut efter sonen så det borde bli min tur snart igen, hoppas jag. Att längta efter ännu ett barn är precis lika stark som längtan efter vår första var.)

[Liinda]
1

Man känner din sorg och längtan genom dikten!! Jag skickar en kram och hoppas verkligen du ska få uppleva att få bära ett till barn som får komma till dig! <3

densomundrar
0

@):-

[TanatosNyx]
0

🌺