Gravid iFokus

Gravid

Etikett: bilder
Läst 18496 ggr
HilmaS
0

Äl+10 bim-6 Nog är det väl ett plus?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett svagt blått och brett streck som kom fram efter en liiiiten stund ;)

HilmaS
0

En till bild ;)

Aleya
0

Jag ser tyvärr inget.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Roxie
0

Jag anar något!

// Sofia

[TanatosNyx]
0

Jag ser :)

DarkLittleGirl
0

Jag ser :)

[GråHäxa]
0

Jag ser också :)

HilmaS
0

Åh skönt att höra, man blir ju knäpp för mindre 🙈 Hoppas SÅ att det ökar den här gången så det blir en bebis igen.

Sparven88
0

Kan ana ett liiitet streck.

HilmaS
0

Äl+12 idag bim-4 syntes mer irl än vad jag kunde fånga med kameran, tycker det har ökat lite. Hade bara hållt mig i ca 3h.

HilmaS
0

Morgonens test lite olika bilder bara

Sarah
7

men tagga ner :) Vänta tills några dagar efter BIM. De ser inte positiva ut någon av dem, så lugna dig och vänta

[TanatosNyx]
0

Håller med om att du bör vänta i flera dagar till, men jag anar streck på alla 4.

oh-la
0

Vänta till slutet av veckan säger jag och gör ett digitalt så blir det inte så mycket att tolka :) jag ser fram ingenting tyvärr, men jag är å andra sidan usel på att tolka de där testen med streck så länge som det inte är jättetydligt. 6 och 4 dagar innan mens är ju verkligen på gränsen för vad testen fixar så bäst är ju att vänta…

Hannashusdjur
4

Innan ni skriver "tagga ner" osv kanske ni bör veta bakgrunden till varför hon testar ofta och tidigt!

[TanatosNyx]
3

Jomen vad tjänar det till att testa så ofta så tidigt, när hormonerna knappt finns ännu? hon har testat och vi anar streck, så nu är det bara att vänta. Varför kasta pengar i sjön? Det är ingen som menar illa.

[TanatosNyx]
0

De flesta tester reagerar vid 50:

Sarah
3

Precis, varför kasta massa pengar i sjön? För de allra alla flesta går det inte att se så här tidigt, det är fysiskt omöjligt. Om nu TS har någon åkomma utöver otålighet och nyfikenhet, som gör det absolut viktigt att veta om hon är gravid, några dagar innan det går att se på tester, så får jag väl be om ursäkt då, om det uppdagas att det är så.

Rebornmamma
5

Sarah: Du kan Omöjligt veta vad  HimlaS Går igenom INGEN av oss gör det. Om hon nu vill testa sig ofta och tidigt är inte våran ensak, det är inte DINA pengar som hon spenderar…  ALLA här borde STÖTTA Och prata med varandra det är väl ändå det detta forum går ut på?

tryck inte ner… lyft upp!

[TanatosNyx]
8

Det räcker med att jag som Sajtvärd styr upp tråden, vi gapar inte och skriker på varandra här inne, det gör det inte trevligare för någon över huvud taget att vara här.

Sarah
5

Nu är jag inte den enda som sagt, vänta. Att bli kränkt och irriterad å någon annans vägnar, utan att den personen sagt ngt som helst emot det, ter sig för mig märkligt. De flesta kan nog dessutom se att det är en smiley och välmening i mitt inlägg. Ni beter er överdrivet och i mina ögon, otrevligt. Det är upp till TS och /eller Sajtvärd att säga ifrån. Där avslutar jag den diskussionen.

[TanatosNyx]
3

Jag vill förtydliga att självklart får hon testa bäst hon vill, men vi är många som har varit där och kämpat, och testat, och testat.. och testat. Och stressat! Plötsligt är det inte roligt att skaffa barn längre, man hetsar sig själv och ärligt talat gråter sig förtvivlad över dessa stickor. Därför hjälps vi åt med uppmuntran och puffar om att hålla ut lite till, dämpa stressen, detta är ändå bortom vår makt att påverka. Att testa är några sekunder av spänd förväntan, för att med stor sannolikhet slå ner sig själv i skoskaften och leta febrilt efter minsta färgspår såhär tidigt. Man hoppas så innerligt. Men det hjälper inte att testa flera gånger om och om igen på så kort tid att kroppen omöjligen ens hinner producera märkbart/mätbart mer hormon, då gör man sig en riktig björntjänst, även OM man är gravid, så är risken att man stressar och oroar sig i onödan.

Vi stöttar även om vi ibland går emot och säger det man kanske inte vill höra för stunden. Det vore inte ställt att uppmuntra att testa så ofta.

Ingen säger att ts gör fel, som sagt vi är många som har varit i exakt samma sits. Vill hon testa så gör hon det oavsett vad en bunt med människor på nätet säger, det lovar jag :)

Åter igen det är i all välmening. Sen må så vara att någon kanske tycker det är jobbigt med raljerande (i brist på bättre beskrivande ord), men det är inte illa menat. Jag lovar 🌺

HilmaS
2

Tycker inte jag ska behöva förklara mig, men efter 14 år utan skydd, utredningar, ivf'er, adoptioner, graviditeter, 18 mf innan tredje men första barnet via magen fastnade! Minst tre mf till efter sonen, så känner jag min kropp alltför väl :(. Är känslig för hormonomställningar och vet innan testerna visar gravid att så är fallet för att strax efter BIM eller inom 2v efter passerad BIM få mf. Detta pga sköra slemhinnor men enligt min läkare ser allt ok ut efter sonen så det borde bli min tur snart igen, hoppas jag. Jag har "slängt" mer pengar i sjön än så här genom alla år. Jag mår inte sämre av att testa "ofta" än att inte testa, även där mitt val, min kropp. Ingen som inte har gått i mina skor kan veta vad jag känner, eller hur jag mår. att längta efter ännu ett barn är precis lika stark som längtan efter vår första var. Har man inget snällt att säga kan man scrolla förbi utan att skriva, ser man inte något, säg de då men behöver inte säga mer än så.

HilmaS
0

Inväntar postbilen, för några billiga stickor. Under tiden kikar jag ibland på gårdagens test ;), strecket är fortfarande kvar!

[Liinda]
0

Alltså strecket är ju supersvagt! MEN man ser det! Jag har testat många cb test och det har aldrig varit antydan till ett svagt streck om jag inte varit gravid! Så jo jag skulle säga att något är på g där! :)

Sparven88
0

#23 jag håller mina tummar! =)

[TanatosNyx]
3

Nej du behöver inte förklara dig, vill du testa så gör det som sagt. Folk gör bra mycket mer onödiga saker än så, det är en harmlös grej och påverkar det inte dig negativt så fortsätt för all del, det är inte våran ensak. 

Beklagar det helsike du genomlider och hoppas du får din älskade bebis snarast!
Jag vet inte om det var du eller någon annan, men sköra slemhinnor går att behandla så du får behålla graviditeten. Både hormoner för slemhinnorna så de återhämtar sig och hormoner för att hjälpa till att hålla kvar ägget.

jackiejohn
7

Jag har synat noga alla bilder du postat och kan kanske eventuellt se ett andra streck…men är inte alls säker. När vi kämpade för att få dottern testade jag mycket så det kommenterar jag inte ens även om jag håller med om att det är onödigt, men jag tycker det är förbryllande att se dessa påhopp på Sarah som i mina ögon inte skrivit något kränkande eller otrevligt. De som hoppat på Sarah bör nog istället ta sig en funderare på sin egen attityd! Önskar dig lycka till HilmaS och att du snart får ett tydligt positivt test och en bebis!

HilmaS
0

Eftermiddastest idag knappt hunnit hålla mig en timma, ett svagt streck inom tiden kom upp, hopps det inte är "spök", ska försöka hålla mig inatt så jag kan ta ett imorgon bitti. Ljusade upp bilden. Tack för era vänliga ord 😊

[TanatosNyx]
0

Ja där är ingen tvekan längre, det är ett streck (plus).

HilmaS
0

#29 ush så nervös jag blev 🙈 Törs inte tro förrän det isf blir solklart! Men som sagt streck är det iaf 😄

villavägen
0

#30 Ska hålla tummarna då imorgon bitti. Spännande!

HilmaS
0

Original bild, ännu ett svagt streck idag bim-2 idag

HilmaS
0

Var förstås "tvungen" att se om det skulle bli ett streck nu på em också, och ja likvärdigt som imorse. Antingen ger dessa "alltid" streck helt plötsligt eller så borde jag vara gravid

HilmaS
1

Med ändrat kontrast blir det så här

Madde
0

#33: En fråga, vart ska det andra strecket vara? Är rätt ny på att avläsa graviditetstest. Ser inget streck på bilden, därför jag undrar om jag tittar rätt? Kan vara så att jag tittar på fel ställe!

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

soundtrack
2

På CB-testen ser jag ett mycket svagt streck, men på stickorna ser jag ingenting..

[TanatosNyx]
0

ser inget på #32/33  :/

[TanatosNyx]
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#35 Här har jag använt photoshop till hjälp, jag har maxat konstrasten och dragit ner ljuset i bilden, det får strecket att framträda. Har använt bilden i #28

oh-la
0

Jag ser inget jag heller :/ tycker det borde blivit starkare vid det här laget? Jag vet å andra sidan inte… Finns en anledning att jag bara kör digitalt… Jag ser inte ett dugg på andra tester…

HilmaS
1

#38 ser inte din bild?

[TanatosNyx]
0

#40 Då surfar du nog från en mobil, den ligger i bildspelet, vilket inte syns i mobilversionen

oh-la
0

#38, finns inte risk att man får fram reaktanten om man ändrar kontrasten? Det som reagerar på hcg måste ju också finnas på en remsa tänker jag, och risken är väl bara att man lyckas få fram själva remsan utan att det är positivt? Jag vet inte hur det funkar riktigt så jag är mest nyfiken.

[TanatosNyx]
0

Jag får inte fram något på negativa tester

HilmaS
0

Ja hcg finns ju för annars skulle stickorna blivit blanka, men tycker de borde öka mer. Blir nytt test imorgon bitti. Om inget streck finns kan då inte jag få fram genom att "trixa" med bilden. Bilderna i inlägg nr. 28 & 40 är de jag ljusat upp de anda är original

[TanatosNyx]
0

Jo det borde stegra mer nu tyvärr

hhejlollo
0

Vad innebär det om sträcket inte blir mörkare med tiden? Alltså om man testat en dag tidigt, och sedan någon vecka senare?

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

HilmaS
0

#46 det säger inte så mycket såvida ingen blödning har uppstått, isf mf. Säkrast är att ta hcg blodprov eller be om vul för att fastställa så allt är som det ska.

plommon1
1

Hur känner du kring digitala test som ger direkta svar? 

Kanske kan hjälpa med ett sånt om du inte redan tagit ett :)

HilmaS
0

Äsh nu behöver jag inte fundera mer över svaga streck den här månaden för jag blöder :(

[Liinda]
0

Så tråkigt!! :(