Fått ont i magen & bruna flytningar
Jag är snart i vecka 12 och har sedan igår väldigt ont i magen och idag har jag börjat få bruna flytningar. Det känns inte alls bra, ringde 1177 som ringde en barnmorska nu ikväll och fick till svar att ta två Alvedon och ringa tillbaka om det blir värre. Bör jag vara orolig?
Det behöver ju inte vara något, men jag hade åkt in på koll akut (det är ju helg). Du hinner bli ett nervvrak innan MVC/gyn hinner ta hand om dig.
Men vad gör man när en säger åt en att vara hemma och ta Alvedon. Och jag kommer bli ett nervvrak, har ingen att prata med då min sambo är borta över helgen.
Man åker in ändå och sticker ut hakan och står på sig. Man kan få trilskas rejält. :(
Får se om Alvedonen hjälper mot ont i magen är 1 timme sedan jag tog tabletten. Annars ringer jag igen. Hon på 1177 tyckte synd om mig, det var barnmorskan som sa åt mig att stanna hemma.
Dom säger så för att de inte kan göra något om det är missfall. Dom försöker hålla belastningen nere på sjukhusen. Men har du ont, blöder och mår dåligt så har du all rätt att söka vård och få svar via ultraljud.
Kan man räkna en brun flytning som att man blöder. För annars har jag bara ont i magen och mår dåligt.
Mitt missfall började så, brun flytning på fredagen, på lördagen började jag blöda. Lätt molvärk under tiden.
Mitt missfall började också så. Å andra sidan hände samma sak i nästa graviditet, och det gick bra.
Jag fick missfall förra helgen och satt på akuten i 6 timmar innan jag fick hjälp. Hade bara röda flytningar då. Så jag rekommenderar att stanna hemma, då man har värk är det jobbigt att sitta där. De kan inget göra ändå, mer än att konstatera missfall - eller hjärtslag.
Idag har jag inga bruna flytningar än så länge. Men jag ropar inte hej än.
Det bruna i flytningarna är gammalt blod, blod blir brunt när det koagulerar. Så du har förmodligen redan blödigt och kommer det inte rosa eller röda flytningar så har det förhoppningsvis slutat blöda.
Tack för allt stöd jag har fått. 🙂
Om det har avtagit kan det ju bara ha varit ett brustet blodkärl och värken du har ofarlig växtvärk :) mitt avtog som sagt inte.
Kan väl tilläggas att jag var på konsert i fredags och stod längst fram. Blev mycket knuffar och armbågar i sidan och magen.
Jag hoppas så innerligt att det går vägen. 😢
Skulle det vara frågan om missfall så tycker jag det snarare borde tillta med blödningen än avta :)
Då kan jag konstatera att bebisen lever och sprattlar. Såg nästan ut som en alien. =) Väldigt skönt att jag fick komma in och kontrollera så allt stöd rätt till.

Åhhhhhh, så skönt! Har hållit ett öga här och hållit tummarna för att det ska gå bra. Det är en så hemsk, hemsk känsla när man inte vet… Grattis till det lilla sprattlet :)