Obekväm i kroppen, blir tokig!
Blir tokig här! Är i vecka 31 (30 + 3) och jag känner mig bara så fruktansvärt obekväm i kroppen. Tror jag började känns så för nästan en vecka sedan. Jag har väl inte direkt ont men känner mig inte bekväm hur jag än sitter och ligger om dagarna och ser inte fram emot att sova om nätterna heller. Obekväm i nacke och rygg och det är svårare att andas nu. Det liksom "kliar" i min kropp och jag vill bara ut ur min egen kropp! :'( Vet inte vad jag ska ta mig till. Kommer det att vara såhär fram till förlossningen? Har ni känt såhär?
Jag vet precis vad du menar. Det går inte att hitta ett bekvämt sätt att varken sitta, ligga eller stå. Har också sånna där myrkrypningar i kroppen. Jag avskyr att vara gravid :( Allt gör ont och är tungt. Tur att det kommer en skatt i slutet. Blir galen snart!
Prova att gå och simma. Då kan du röra mer på dig trots magen och även bara flyta omkring.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Inga råd, bara sympatier :( det är inte alls roligt att vara gravid.
Kliar det bokstavligt talat? isåfall är det BM bums för provtagning. Menar du mentalt så har jag bara sympatier jag med :P
För mig hjälpte det väldigt mycket att få ut den där rastlösheten ur kroppen med att gå o simma i sån där varm pool (rehab för mina foglossningar) när jag var höggravid. Kroppen fick röra på sig men det gjorde inte ont och jag kunde slappna av mer :)
Så kände jag med för ett tag sedan men nu känns det bättre igen, jag vet inte om det är sedan magen har sjunkit eller varför det känns bättre. Ont i fötterna som tusan dock och hittar ändå ingen bekväm ställning men kan åtminstone andas! Var menar du att det kliar? Varför borde man kolla upp det? På mig kliar magen så mycket att den är alldeles öm…
Själva gravidmagen brukar klia, det är framförallt djupare klåda i händer/fötter man ska kolla upp (hepatos). Alltså den klådan tar man inte fel på, det kliar nåt vansinnigt hysteriskt så man får panik.
Vi ligger nära, jag är 29+6 och har känt så ett bra tag. Myrkrypningar och rastlöshet i kroppen fast den är trött. Kan bli galen på det. Tryck mot bröstkorgen när jag sitter för länge och ont i rygg och nacke.
Blir något bättre när jag rör på mig och är igång dock. Ska dock inte klaga för allt annat är relativt problemfritt, förutom den förbaskade andfåddheten och nästäppan. Det ska bli skööönt att kunna andas igen.
Men måste säga att det ändå gått snabbt hittills så förhoppningsvis går det fort de sista 10 veckorna med. Jag vill bara tillbaka till att vara rörlig och kunna rida utan att behöva ta det lugnt och tänka på magen och bebis i den.
#2 och #5 Jag skulle vilja flyta runt i en pool men har inte råd eller lust att gå till äventyrsbadet vi har här :/ Brukar man få kunna gå till någon pool inom sjukhus och så kanske? #4 Nej, det kliar inte på huden, inte ens på gravidmagen, utan jag menar mer mentalt och att jag har svårt att veta vad jag ska göra av min kropp då inget känns bra :( #8 Varje gång jag har varit igång en del så får jag ännu mer ont av foglossningen. Blir så förvirrad då jag har läst att det blir värre av att vara inaktiv men jag känner tvärtom :P Ja Gud ja, jag längtar också tills jag kan röra mig fritt och normalt och slipper andfåddheten och i mitt fall snoriga näsa :P
Kan ju säga att min snoriga näsa inte blev hjälpt av att min sambo kom på igår kväll att han kunde ju ligga bakom mig och hålla om mig (då jag inte har kunnat ligga bekvämt mot hans bröst längre på flera veckor och har saknat hans närhet när vi ska sova) och hormonerna satte igång och jag började snyfta för att det var så skönt att få bli omhållen och det var faktiskt bekvämt för en gångs skull :P <3
Kan ju säga att min kropp jublar av att inte vara gravid längre.
Gick upp åtta kilo, gick ner tio direkt efter förlossningen. Alla krämpor är nu borta och jag längtar bara efter att köpa nya kläder och börja träna!
Det finns hopp :)
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
#11 Så skönt att höra :)

Jag mådde så bra som gravid. Nästan inga krämpor och trivdes jättebra med min kropp. Nu efteråt, med dålig sömn amning, kånka runt på ett barn och hålla på med barnvagnen upp och ned från källaren och i bussar etc, suck, känner mig helt förstörd i kroppen och har ont överallt. Kanske har du gjort ditt onda så din tid efter förlossningen går som en dans.
#13 Precis samma här. Mådde kanon, förutom lite falsk ischias, under graviditeten men sen när lillebror kom ut havererade kroppen helt. Kändes som att ryggraden var en stel pinne och resten bara hängde och fladdrade runt om. Det gick ju över men hjälp vad ont det gjorde då.
#9 jag gick som sagt hos sjukgymnast o där hade dom en varm pool 37-38 grader har jag för mig. Kostade 80kr per gång :) Sjukt skönt men inte lika skönt när man gick upp ur poolen för då insåg man genast hur tung man har blivit :)