Gravid iFokus

Gravid

Etikett: väntar-barn
Läst 1116 ggr
[Tibonnanj]
6

13+5 Äntligen vågar jag hoppas!

Vi försökte i 5 månader. Runt jul var min mens 3 dagar försenad, gjorde gravtest med det blev minus. När mensen va en vecka försenade visade nästa sticka fortfarande minus.

Brösten hade gjort ont 3-5 dagar innan beräknad mens, som vanligt alltså men när mensen inte kom och brösten fortfarande gjorde ont blev jag orolig. Men kunde inte hitta några allvarliga sjukdomstillstånd som kan orsaka utebliven mens hos en frisk kvinna som äter vad hon ska.

Jul och nyår blev alkoholfritt för mig då jag ännu inte vågade släppa hoppat på att va gravid. Familjen fick till svars att jag mådde illa av alkohol och senaste äventyret på krogen fick mig att tänka efter om alkohol verkligen är något för mig. Alla utom mormor trodde på mig men hon höll det för sig själv.

Nästan 2 veckor efter nyår köpte vi nytt test på apoteket och fick ett starkt + ! Jag skrek och sambon grät, båda av glädje. Fick tid hos bm som sa att vi va i den och den veckan och bokade tid för KUB. Första UL vi va på var känslosamt för mig. Vi har inte haft missfall tidigare men det finns i familjen och jag va livrädd. Det visade sig att vi va bara i vecka 10 på UL och det va för tidigt för att kunna se om hjärnan va på plats och att mäta för KUB, men där fanns ett hjärta som slog. Ny tid hade vi i dag. De 3 veckorna som gått har varit pina och jag har inte vågat bli känslosam eller velat tänka att jag har ett foster i mig. Förra gången vågade jag inte titta på skärmen fören ul-sköterskan sagt att det såg ok ut. I dag tittade jag direkt. Ul-sköterskan såg en fin hjärna som såg ut precis som den skulle och hjärtat slog på. Vi fick med oss 3 olika bilder på vår lilla som är 13 veckor och 5 dagar och beräknad bf 7/11!  Jag har köpt de 2 första sakerna, en "mitt första år" bok och en anteckningsbok som jag ska ha som min graviddagbok. Den lycka och samtidigt det lugn som jag känner nu är så otrolig. Oron ligger i bakgrunden men i dag, just nu, finns inget annat än att jag ska bli mamma!

Zelmabus
0

Så kul! Stort Grattis :-)

Sparven88
0

Åh så härligt!! Grattis! =)

justmepums
0

Ååh grattiiis!! :)

[TanatosNyx]
0

Grattis :)

Catta-
0

Grattis! :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Anonym
0

#0: Stort grattis. =) Kan verkligen ert datum för BF stämma? Du är i vecka 13 så du borde ha blivit gravid förra året. Då känns den 7/11 väldigt sent.

[GråHäxa]
0

Grattis! 🥳

Intehärutandär
0

#6 Nej, det stämmer inte. Hon menar nog 7/10. 🙂

[WickedAlly]
0

Grattis! Men borde du inte ha bf i september då?

oh-la
0

Vi är ungefär lika långt gångna då (13+2 för mig idag) och jag har bf 10 september enl. KUB. November låter väldigt sent. Stort grattis hur som!!! :)

densomundrar
0

Grattis grattis :-)

[Tibonnanj]
0

Tack för alla grattis!🌺

Ja,jag skrev fel på BF datumet, precis som #8 skriver så är det den 7/10.

#10 Oh vad roligt! Grattis till dig med :)

Niini
0
[WickedAlly]
1

Nu kommer jag vara jobbig, haha. Men datumet och veckan stämmer väl fortfarande inte överens? :p

[Tibonnanj]
0

#14 Om man räknar med att graviditeten är i 40 veckor så stämmer det. Men Sambon räknade lite snabbt nu och kom fram till att det ska vara 8/10, 7/10 var datumet vi fick från UL. Fast det är ju sällan BF datumet stämmer. Hur räknar du? Blev lite nyfiken nu :)

[WickedAlly]
0

Jag har inte räknat själv, fyllde bara i en graviditetsuträknare på nätet men jag kanske såg fel.

Madde
0

#15: Jag är i vecka 11+0 och har BF 27/9. Så förstår att man undrar hur det är räknat. Det verkar konstigt att du är 2 veckor före mig, men ändå har BF efter.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

soundtrack
0

Grattis! :) Får inte heller ihop datumet. Hade jag inte fått missfall så hade jag varit i v 15+6 idag (dvs ett par veckor före dig) och jag hade BF 24/8. Du borde ha BF i början av september med andra ord.

Denna kommentar har tagits bort.
[WickedAlly]
1

Har du bf 8/10 så är du i vecka 9, och har ni fått det datumet på ul så stämmer ju mest troligt det någorlunda :)

Madde
0

Glömde ju skriva grattis. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[Tibonnanj]
2

Hehe! Ni får ursäkta en gravid kvinnas slarvighet! Har menat att det är bf i September… Hela tiden även om jag skriver 2 helt olika månader.  Alltså September 7/9. Inget annat!  🤦‍♂️

Ska hålla mig borta från siffror tills huvudet är i sitt normaltillstånd 😉

densomundrar
0

Förvirringen var total :-)

[Tibonnanj]
1

Japp! Höll på att bli frustrerad men så läste sambon igenom vad som skrivits och sa att jag skrivit fel hela tiden :P

densomundrar
0

Haha. Det blir så ibland :-)

[WickedAlly]
0

Haha, lätt hänt :)