Magen i vecka 14?
Är det normalt att magen är stor (större) redan i vecka 14? Aldrig varit pinnsmal och var redan lite "mullig" innan grav. Men nu känns det som att magen faktist redan nu vuxit och den är formad på ett helt annat sett. Rundare och tajtare nedtill liksom haha. Känner inte igen min mage längre när jag för handen över den :D
Allt handlar om kroppen.
Var har ägget satt sig. Hur starkt bukvägg har du mm.
Sen kan du alltid kolla med din familj om hur dom har haft de. Om de syntes på dom tidigt så är chansen stor att de kommer synas på dig med
#1 När mamma var gravid med mig så visste hon inte fören i vecka 19 och vet inte hur långt de gick innan hon fick veta med lillsyrran. Allt var normalt och syntes inget på jätte länge 😛

På mig syns det inte alls. Är i v 13+0 :) har varit smal och ganska vältränad sedan innan. Däremot är jag hemskt uppblåst från och till! Ser hemskt gravid ut då :P tror inte livmodern växer över blygdbenet förrän nu i vecka 13 så jag hoppas snart kunna se lite. Däremot har jag en liten liten rundning precis ovanför blygdbenet som jag inte haft innan, men det kanske är inbillning :P livmodern placering spelar väl också in, och min är tydligt bakåtlutad, mot ryggen.
#3 Ja är rundare och hårdare precis ovanför och undrar om det är de som är gravidmagen. Annars känns det ganska normalt på resten av magen (mjukt och mulligt ;) )
Jag var väldigt svullen om magen på eftermiddagar/kvällar där omkring v.14. Det är ingen "gravidmage" som är stor på grund av ens bebis utan man är svullen, helt normalt!
#5 Okej! :D
Är nog lite för otålig då jag vill så gärna se och känna mig gravid! Men de kommer ju snart endå så haha
#6 Jodå, det kommer och du kommer troligen hinna bli led att vara gravid ännu också innan det är över 😎