Gravid iFokus

Gravid

Etiketter: tipsråd
Läst 2593 ggr
[malinkih]
0

Roliga sätt att berätta om sin graviditet

Hej allihopa! Hur berättar man för sina nära och kära om sin graviditet på ett roligt och annorlunda sätt? Släng hit alla tips ni har! :D

Kram på er

Tjeja
2

föga fantasifull och kul egentligen kanske men jag hade nog tagit en selfie läsandes en gravidtidning och skickat till mina föräldrar eller så typ.

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

Fridaaaa
2

Läste om en som skrev ett kort och skrev "alla goda ting är tre". de väntade trillingar. Dock trodde deras föräldrar att de skulle få ett barn och bli tre i familjen och fick en chock när de sa att det är tre i magen xD

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aleya
1

En kompis satte en bulle i ugnen. Det var ganska kul. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

ChristineL
0

Om du söker lite här på sajten så finns massor av tips :)

[Miiika]
5

Åh, vad kul! Jag älskar sådant här :) Sist berättade vi för min syster (som har en dotter) att vi hade en present till dottern, jag gick ut i hallen och hämtade ett gosedjur. Sen sa jag "Just det, vi har ju en present till" och så gick jag ut i hallen igen och tog av mig tjocktröjan, när jag kom tillbaka spände jag ut magen och klappade på den och sa "En kusin". Tihi :)

Och till min svärmor berättade vi genom att göra en sida i vårt album, vi pyntade det med klistermärken i ljusblått och ljusrosa och skrev "Bebis 2015". Hon älskar att titta i vårt album och gör det nästan varje gång hon kommer för att se om det har kommit in något nytt. När hon kom till sista sidan blev hon tyst jättelänge, vi trodde typ att hon fått en hjärtattack eller något, hon blev hur glad som helst och vi grät av lycka :)

Min pojkvän fick reda på det i måndags, han jobbade när jag gjorde testet så han fick vänta till eftermiddagen med att få reda på det. Då hade jag slagit in ett par bebisstrumpor i ett paket och gav det när han kom hem. Det tog någon sekund innan han förstod :)

Mina två bästa kompisar är undersköterskor och deras pojkvänner är min pojkväns bästa vänner, så vi är ett gäng om sex personer. Vi ska på semester nästa vecka och då kommer de att förstå att jag är gravid eftersom jag inte kommer dricka någon alkohol och jag brukar ju ta ett glas vin till maten eller en cider när man grillar. Vi ska skriva "Bebis" på magen och sätta ett stort plåster över, sen ska vi fråga tjejerna om de kunde titta på en sak, "Alltså, jag har fått något, jag vet inte riktigt vad det är, kan inte ni titta?" och sen när vi drar bort plåstret så ser de :)

HMC
1

#5 Kul med såna idéer :D jag har tänkt göra värsta grejen när jag skulle berätta, men när jag såg honom efter hans jobb (jag var hemma och "sjuk" dagen jag gjorde testet) så sa jag typ "eh, jag vet varför jag mått så dåligt dom senaste dagarna nu.." och så visade jag testet. Haha så himla tråkig!

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

[Miiika]
3

Haha, jag var också hemma den dagen jag gjorde testet (jag jobbade hemifrån) och min pojkvän slutade vid 16. 09.25 hade jag gjort testet och tänkte "Ånej, det är ju hur många timmar som helst till han kommer hem" så jag var bara tvungen att göra något :P

densomundrar
0

Puttar upp denna, sitter lite och klurar på hur jag ska berätta för min familj. Även om graviditeten är väldigt tidig så vill jag berätta om 2 veckor när jag träffar dom. Om något händer skulle det vara skönt med stöd och förståelse :-)

mollyt
4

Jag läste ett inlägg på Facebook ang detta, där det fanns en tjej som hade skickat vykort till blivande mormor som jag tyckte var så roligt!

Något i stil med "Hej mormor! Jag har det riktigt bra här, det är 37 grader varmt och det är bra mat och jag har massor att göra" … osv osv osv.  Och sedan avslutades vykortet med något i stil med "Jag hoppas vi ses i juni, jag ser fram emot att ses!" eller något i den stilen. Jag tyckte att det var väldigt roligt om man får till det bra.

Aleya
0

#9 det var ju gulligt som få. 😊

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

densomundrar
0

#9 fy vad gulligt, vart alldeles känslosam när jag läser det. Det blir nog den typen av vykort istället för "världens bästa…" presenter :-) Jag vill ju ge presenterna personligen för att se reaktionen, men jag kan ju säga att jag skulle framföra korten från någon speciell :-)