Hur ser tidigt missfall ut? Ca 4-5 veckor.
Hade ÄL och hade givetvis sex. Tog dagenefterpiller för säkerhets skull. Satte in p-ringen på mensens första dag… Konstig blödning. Inte alls som den brukar vara. Jag har extremt kraftiga blödningar från dag 1, men denna var mer ljus, vattnig rosa. Eftersom mensen kom, så hade jag inte en tanke på nåt annat. När p-ringen sattes in, var allt normalt i ca 4 dagar, sen kom brun/svart blödning. Började fundera på om det kunde bero på p-ringen å brydde mig inte speciellt mycket mer. Mensdag nr 7… Varför blöder jag så länge??? Mådde illa, ilar i bröstvårtorna å e lipfärdig konstant!!!! Jag är gravid!!!! köpte stickor… Ena tog jag på dagen, som visade ett svagt andra streck. Dagen efter testade jag morgonurin å samma där. Det började krampa i magen igår och vid lunch kommer det ut en klump (har fotat). Kan detta vara ett missfall trots dagenefterpiller??? Jag har 2 barn sedan tidigare, så symptomen stämmer in väldigt bra. Nån som vart med om nåt liknande?
Det låter väldigt typiskt för ett tidigt missfall ja. Själva embryot kommer ut som en blodklump, är hinnsäcken intakt så är denna vit/gul.
Låter som det ja. Jag har fått två tidiga missfall och det har varit tidig blödning med klump(ar) och ondare än vanlig mens.

Om jag förstått rätt funkar akut p-piller inte om du redan haft ägglossning och det hunnit bli en befruktningen. Tanken är att pillren ska skjuta på ägglossningen så spermierna hinner dö, och har man då redan haft ägglossning har dom ingen större effekt. Tyvärr har jag ingen koll på tidigt missfall, så där kan jag inte hjälpa, men funkar pillren som jag fattat är det ju ingen omöjlighet att du hunnit bli gravid…