När kommer hängbrösten?
Jag är nu i vecka 37 och ikväll är jag faktiskt lite deppig över min kropp, att jag förlorat den, kanske för alltid. Alla pratar om att det är omöjligt att komma ifrån att brösten kommer hänga och att de kommer bli skinnlappar etc. Jag ÄLSKAR mina bröst, och gjort i många år. Det är den kroppsdelen jag varit nöjdast med. Innan jag blev gravid hade jag D-kupa och nu lär jag ha större, vet inte exakt hur stort. Än så länge hänger de inte, tror jag. Magen har ju tryckts upp så de nuddar ju magen av den anledningen, tror jag. Om jag står upp rakt så ser det ut som de sitter som de brukar. När kommer jag få räkna med att de hänger? hur långt kommer de hänga och hur mjuka kommer de bli?
Jag vet, jag är löjlig som egentligen bryr mig om hur kroppen ser ut. Media har ju förstört det för mig och jag gör det inte bättre av att jag låter mig påverkas. Egentligen borde inte utseendet vara i fokus, men det är svårt nu när min kropp är så långt ifrån hur den varit så jag kan inget annat än att bli deppig idag.
#0 Tror de sa 3 mars på den beställningen med hängbrösten! 😉😃
Upp med humöret! Vi blir alla gamla mjölkkossor innan vi dör! 🤪
Det är inte säkert. Jag hade stora bröst och fick ännu större. Ammade 2 år och har fortfarande fylliga bröst. Visst sitter de inte exakt där de var, men så är man ingen ungdom heller. 😃
Jag har exakt likadana bröst som innan. Nu ammade inte jag men fylligheten som graviditeten skapade försvann :(
När min mjölk sinade fick jag riktiga sladderlappar kvar, och jag älskar det ;) maken med för den delen. Även om de är supersladdriga så blev de alldeles silkesmjuka 🤪
Jag läste någonstans att forskning visat att brösten återhämtar sig bättre och kan tränas upp till fasthet om man slutade använda BH.
Åh, jag hittade tom länken:
http://www.morotsliv.com/2016/01/slang-behan-for-fastare-och-friskare.html
Ingen aning om sanningsfaktorn dock 🤪
Upp med hakan, jag ammar barn två nu så vet inte hur det blir efter denna omgång men efter jag sluta amma den första så tog det ett par veckor för dom att dra ihop sig, som för magen typ. 😊 men dom vart inte hängiga! 😆
#5 Tyvärr är det där väl endast en myt om man kollar längre bort på de som inte har några bhn som de använder utan endast låter dem hänga. :)
Däremot är det väl bra att man tränar (push ups, pull ups, bänkpress osv) vilket ger dem ett lyft. :)
Jag använder ytterst sällan BH ;) men vältränad är jag och bröstmuskulatur har jag, så jag kan vifta på mina skinnlappar som gubben i ronja rövardotter ;)
Nä, man ska nog ta den där med en nypa salt! Men den har sina poänger i att det nog är rätt bra att låta dem hänga fritt ibland ;)

Jag fick inga hängbröst efter graviditeten och jag ha ändå ganska stora bröst d-kupor som nog blev f-g innan bebis föddes och är över 40 år. Dom har gått tillbaka till hur dom såg ut innan.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Det är ffa. graviditet och inte amnings om påverkar brösten. Kan nog inte säga att mina blivit direkt hängiga men mindre fylliga.
Ja det är graviditetshormonerna som är boven, men det märks kanske inte så länge mjölken fyller ut hehe 🙂 iaf inte på mig, men min mjölkmängd var väl inte direkt normal.. muu… 😂
Hmm efter 5 veckors ammande märker jsg redan att när brösten är tomma blir dom platta -.- hehe
Okej, jag hoppas att jag har turen på min sida då, att jag slipper få mina hängande eftersom det är någonting jag vill slippa. Nu i vecka 37 som sagt så hänger de inte och då är de ändå väldigt stora nu.
#14 Men de börjar ju sällan hänga då man är gravid utan det kommer ju först efter att man har ammat. =/

För mig har det viktigaste varit att jobba med min kroppsuppfattning och accept så jag inte ger en massa komplex vidare till mitt barn.
#16, håller med dig. Jag försöker acceptera min mage efter graviditeten… Har svårt med det pga mycket bristningar och lite degigare men ska fortsätta jobba med det!