Höggravid och boar
Sista veckorna har jag verkligen börjat "boa" här hemma. Jag har fixat barnrummet helt, vardagsrummet är lite omgjort, även köket och nu i två dagar har jag konstant tillsammans med en vän fixat garderoben. Konstigt att jag går för mig att göra allt detta NU när jag knappt kan röra mig längre :P
Roligt är det, men ändå lite knepigt att jag ska fixa nu och inte för 6 månader sedan. Någon mer som boat om där hemma inför bebis?
Jag va likadan, hade varken ork eller lust förän sista veckorna :)
Ähm … Jag har inte börjat 😳 Visst jag har lagt saker i ordning och sorterat kläder efter stl osv men alla möbler är ouppackade.
Började lite igår, men har ju 10veckor kvar och bebisrummet ska hinnas målas och göras iordning men just nu står en bäddsoffa där inne som vi försöker sälja. Kan göra ordning i rummet senare då lillen ändå kommer sova i vårat rum ibörjan.
Jag har inte kommit dit… Däremot har min man lagt mycket tid senaste tiden här hemma med att fixa, pynta, sätta upp hyllor och göra en massa sådant.
Jag kanske kommer dit jag också… v34 idag. Har ju lite tid på mig! 😛 Min man föreslog igårkväll att jag skulle kunna gå igenom och rensa bland mina skor idag, haha!
Igår var några kompisar här och hjälpte till att måla om i barnrummet, det blev precis som jag hade tänkt det (och som pojkvännen accepterat). Tre väggar vita och den fjärde rosa (körsbärsblom). Huset vi bor i är gammalt så det är en bjälke i rummet, gammalt stuk och kvar i sin naturliga mörka träfärg, jättefin kontrast mot allt det ljusa. På tisdag kommer leverans av Ikea-byråer, två stycken vita Malm i olika höjder, som vi ska sätta ihop och ha bredvid varandra så det blir som ett trappsteg mellan, lite fint med olika höjd, tycker vi. Idag ska vi städa rummet, sätta upp gardinstången och fönsterbrädan och sedan lägga ut den nya mattan och sätta upp lampan i fönstret och göra fint där. Sängen står på plats i vårt sovrum, den får nog stå kvar för enkelhetens skull, bebisen ska ju ändå sova i vårt rum första tiden. Ska bli kul att få upp byråerna, vi har väldigt mycket kläder och saker som liksom inte riktigt har fått någon egen plats än så det blir jättebra att få i ordning dem så att det blir ordning på allt det andra med:-)
Barnrummet som så har vi inte ens börjat med. Tanken va att det skulle vara klart innan bebis kom men nu är bebis redan 4 v :p det får agera gästrum några månader till då han ändå sover inne hos oss och dom flesta av hans grejer ät utspridda i huset :p
Jisses, nu blir jag påmind om att det verkligen är dags att sätta igång.
Vi har en halv liten ovanvåning och ett badrum att göra om innan bebis kommer i slutet på maj. Sånt tar alltid längre tid än man tänk sig.