Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 53504 ggr
Miija
0

Hur nära förlossning när magen "sjunkit" ?

Har för mig att man brukar säga att förlossning sker inom 2 veckor då magen "sjunkit". Hittar ingenting nu när jag letar…

Någon annan som kommer ihåg/känner igen ?

Jossan86
1

Det är så olika för alla…
Med första barnet tog det väl drygt 1 månad efter att magen sjunkit och nu med andra sjönk den aldrig eftersom att hon aldrig fixerade sig, ändå gick jag 2 veckor över tiden Glad

Miija
0

Och därmed försvann alla förhoppningar om att det snart sker något…  Rynkar på näsanFlört

Jossan86
0

Haha, men så är det som sagt olika för alla Glad

För dig är det nog dags vilken dag som hellst !! Flört

Believer
1

Har för mig att det tog drygt 2 veckor efter att magen sjönk med sonen. Han kom 3 veckor för tidigt

Miija
1

#4.   Lät bättre. Flört         Hade för mig att man sa så innan ( 15 år sedan förra förlossningen ) men när jag nu sökt på nätet så kommer det mest upp " ca. 1 månad innan kan magen sjunka".  Hmmm, jag som vill ha ett slut på detta. Tungan ute  Men, men…bara att vänta. Ut kommer han även om morsan får vänta lite.  Glad

Zelmabus
0

Gammal tråd, men ist för att starta en egen… Min mage ha sjunkit extremt mycket på 2 dagar (och då hade den ändå sjunkit innan enligt bm). Kan det betyda något … Att det är på G?

Sparven88
0

Min mage sjönk också väldigt mycket på kort tid. (Vilket för övrigt var rätt skönt..) sonen fixerade sig rätt tidigt har jag för mig, typ i juni tror jag. Han var beräknad 31 juli, men föddes 17 aug. # Vilken vecka är du i? :)

Niini
2

Enligt bm och läkaren så fixerade sig sonen rätt tidigt, började tala om det redan i v. 33-34 om jag minns rätt. Magen sjönk ju då också i samma veva och flera gånger påpekades det att nu kan han komma när som helst… Jo pyttsan! Han kom på bf +11..

Denna gången tänker jag stänga öronen helst för sånt prat som bara ger falska förhoppningar 😡 7½ vecka kvar till bf men jag siktar på att det är 9½ så är allt före det en bonus 😉😃

Zelmabus
0

Jasså, sån besvikelse. Tänkte att det var dags… Fast jag är i v 40. (39+0)