Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 12137 ggr
emmaaaa
2

Att gå över tiden?/ omogen livmodertapp?

Jag var inne på förlossningen den 23 december och då försökte en läkare att göra en hinnsvepning på mig men misslyckades, hon nådde inte livmodertappen för den va bakåtlutad (omogen antar jag?!). Hon uttryckte sig "jag känner bara massa huvud"/"huvudet är ivägen", enligt min journal nådde hon tydligen kanten men att det inte gick att utföra en hinnsvepning just då, jag hade bf den 26 december. Betyder detta nu att en förlossningen ligger lååååångt fram och att bebis inte allas har planer på att komma ut?! Haha. Eller kan livmodertappen bli mogen "snabbt"?. Ska in till förlossningen igen i början av januari för att kolla läget då igen :) Jag kan inte påstå heller att jag känner jätte mycket på att en förlossning kommer ske inom de närmaste dagarna, det enda jag känner är ett enormt tryck i rumpan, knivhugg i underlivet, mycket sammandragningar som börjar ge mig "mensvärk", en vild bebis i magen. Och detta har jag känt några veckor nu, det är väl mensvärken och sammandragningarna som ändrat "karaktär" och blivit mer intensiva än innan. Hur va det för er som gick över tiden? :)

Sparven88
1

Hej! Igen ;) Jag hade samma som du. Min bm sa att jag inte behövde hänga läpp för det eftersom "det kunde ändras på några timmar". Nu vet du ju sen tidigare trådar att sonen inte hade bråttom ut, utan fick tvingas ut :p men jag förstod det på bm att det som sagt kunde ändras på några timmar. Hoppas din Bebis tittar ut snart =)

emmaaaa
0

#1 hihi hej ;) Ja men precis, känns som min bebis verkar va lika envis som din haha!. Men skönt att höra att det kan ändras snabbt ang livmodertappen :) jag känner mig lite låst och vågar mig inte riktigt ut nu när jag gått över tiden haha. Är rädd att vattnet ska gå eller nått.. Min pojkvän jobbar mitt i city bland mellandagsrean, så jag är lite sugen på att ta bussen in och shoppa lite tills han slutar men då får jag tankarna att "tänk om…" så stannar jag hemma istället…. Idag gick jag ut på en promenad i snön och solen i alla fall, det var faktiskt väldigt skönt och uppfriskande :) men så fort jag kom in igen så somna jag, blev helt slut Hahah…

Sparven88
1

Jag kände likadant ; Tänk om jag går ut å vattnet går?! Men fick ju aldrig uppleva det. Eller samtalet till sambon heller för den delen, om att vattnet gått :p Jag var ute och jag typ 7 km den dagen jag var beräknad, ungen skulle ut! Men det enda det resulterade i var att jag fick ont i hela kroppen och blev helt slut. Tror det tog typ 2 timmar att dra runt den slingan som tar 1 annars :p Men gå ut om du känner för det.. går vattnet ute bland folk så är det väl inget å skämmas för. Det är ju egentligen det mest naturliga :) Eller så är det så att Bebis vill komma tidigt i januari istället, så att bebis fyller 18 först av sina kompisar sen ;)

[Thiah]
4

Joel låg så långr ner att huvudet var i vägen se sista två veckorna för alla undersökningar. När de satte in fick läkarstudför livmodern låg bakpt och huvudet på jor i vägen fast ändå iballongenläkarstudentenbakptjoeöi hålet liksom. Jag var ändå öppen ca 2cm

[WickedAlly]
7

Thiah; äru på lyset eller? :-D

Sparven88
0

Haha #4 och #5; tack för det härliga skrattet! En av de bättre sakerna med att inte amma är att man faktiskt kan dricka lite gottigt! Så skål på er! ;)

soundtrack
4

OT men man får dricka alkohol när man ammar också.

[TanatosNyx]
1

Precis som soundtrack skriver kan man dricka när man ammar. Däremot bör man kanske ha barnvakt om man blir på örat ;) men mjölken går utmärkt att ge bebisen.

emmaaaa
0

Hahah ja det där va lite svårt att tolka va #4 menade ;) #7 åh herregud, 7 km! Bra jobbat haha!. Jag orkade nog bara 3-4 km idag, fast jag har inte kunnat röra mig på hela graviditeten så jag är nöjd över min insats Hahah!. Precis som du säger, det är nog roligast att bli januari bebis än december ;) bättre att va först med allt än att va absolut sist. Speciellt där när man blir tonåring, som liten plutt och nu som äldre kvittar det väl lite när man fyller. Men som tonåring är det inte så kul, jag är född i november och alla mina kompisar är födda på våren… så jag va sist med alla de där sakerna i mitt kompis gäng haha.

JeFo
0

Det var Thiahs finska sida som tog över där! 😝 Mina första två kom på BF, nr 2 3h innan. Men nr 3 skulle också komma då, var jag ju 100 på 😛 Men jag gick 8 dagar över ist. Inte haft nå direkta känningar av någon att något varit på g. Med alla tre har det dock satt igång när jag vilat och legat ner. Jag vågade heller inte ut med nr 3. Var bara ett enda långt väntande. Mitt vatten gick när jag precis kom in på BB. Med de andra har de tagit hål och jag har då legat ner. Hade med facit i hand inte velat stått på Ica med det poof:et 😛

Niini
0

Nee hörni, var nog nåt annat än den finska sidan för jag hängde inte heller riktigt med ;)
Minns inte all hur min tapp var men kände inte ett piss förrän vattnet gick på bf +10. Inte en endaste sammandragning eller förvärk..

Linusidah
0

Nä, jag håller med jag. Inga tecken alls förra gången, inte ens förvärkar eller så förrän värkarna satte igång så smått, lagom till lunchtid på bf, ett och ett halvt dygn senare kom en bebis. Då fick de ta hål på hinnorna så jag har inte ens reflekterat över att det ju faktiskt kan starta så, utan gick på bio förra veckan, åker och handlar, fixar stallet osv precis som vanligt. Inga tecken har jag märkt av nu heller, bf igår och inget som liknar ens det minsta tecken på att något är i görningen. Tänker att det blir väl fart på bebbe om vi planerar nyårsfirande på storslaget vis :)

emmaaaa
0

Tack för att ni delar med er :) intressant att läsa! Och himla skönt att höra att endel utav er inte heller haft några speciella känningar innan det kickat igång, ger lite hopp :) #12 jag försöker att leva som vanligt också och hänga med och handla, umgås med familj och vänner osv :) men som #10 skriver så vore det inte mega kul om vattnet gick på Ica Hahah!. Men då har dom nått kul att prata om iofs ;) Jag tänker också att det säkert blir fart på bebis om vi planerar in ett "stort" nyårsfirande bara för att haha..

[Thiah]
3

#5 hahaha va fan. Den där bråkiga mobilversionen. :p

emmaaaa
0

Inatt börja jag kräkas och efter det har jag haft regelbundna värkar… Men självklart har det börjat avta nu sen ca 1 timme tillbaka.. har värkar fortfarande men inte lika intensiva. Men mina värkar/sammandragningar sätter sig i svanken och ger mig en helt sjuuuuukt tryck där i ryggen och så känns det som något enormt vill komma ut från min rumpa som sen strålar ner i ljumskarna. Måste man känna "mensvärk" för att det måste va på g? Eller vad kan detta betyda? Haha. Prata med förlossningen inatt, men kommer knappt ihåg va hon sa för jag hade så fruktansvärt ont haha.

emmaaaa
1

Tror även att min slempropp gick nu när jag kissa!… en vääääldigt stor snor liknade gul sak bara hängde från mitt underliv (sorry för detaljerad info hahah), dock inget blod eller nått sånt som man kunnat läsa om att det brukar va i slemmisen?!.

[TanatosNyx]
2

Det var säkert slemmis och det verkar vara på riktigt nu :) latensfasen :)

[WickedAlly]
0

Att det avtar lite för att sedan komma tillbaka ordentligt är fullt normalt fick jag höra sist :)

Sarah
0

Tyckte inte att värkarna kändes som mensvärk, för mig var det mer som ilande knivar och foglossningssmärta i magen. Lycka till nu!

JeFo
0

Mina värkar har heller aldrig varit som mensvärk. Känns helt annat. Har vetat direkt att det varit värkar. Hela kroppen har liksom varit inblandad. Avtog med nr 3 för mig också. Började vid 1 och slutade vid 4. Så jag sov bra länge. Vi åkte inte in förens 11.

Sparven88
0

Lycka till! =)

[GråHäxa]
0

Vad spännande, det låter ju som att bebis är på g nu :) Lycka till!

emmaaaa
0

Åååh tack alla för era lycka till :D Runt 6-7 imorse lugna det ner sig, så jag lyckades somna :) det fortsätter komma ut äckliga "snorklumpar" från mig haha. Får se om det kan hända något under dagen eller om det avtog helt och hållet, eller jag känner ju fortfarande trycket men inte på långvägar som det jag kände inatt ännu. Men jag vakna precis så har inte hunnit kicka igång dagen :) Men det kan alltså va så att det kommer och går lite såhär i bröjan med värkarna? Och va skönt att höra det där ang "mensvärken" för det va nått jag fått för mig att man måste känna, så jag kände mig så förvirrad inatt!.

Silent_Hill
2

Låter ju helt klart som att det är på G! :-D Jag födde min flicka för två dagar sen och då avtog värkarna också en hel del för att sen komma tillbaka :) Lycka Till!

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

emmaaaa
0

#24 ååååh stort grattis till eran lilla flicka :) Men va skönt att höra att det kan avta för att sen komma tillbaka, ska bli spännande att se om det blir en decemberbebis eller om hon kan hålla sig där inne till januari ;) Känner mig nästan bakis i både kropp och huvud just nu haha.

Sarah
0

Klart att det kommer tillbaka :p bebis ska ju ut :)

emmaaaa
0

#26 ja det har du ju väldigt rätt i ;) haha!.

JeFo
1

Antingen avslutar du året med värsta bästa grejen, bebis. Eller så börjar du nya året med värsta bästa grejen 😊

emmaaaa
0

#28 jag tror nog jag börjar åter med bebis, längtar sååå efter skrutten!! Det har varit lugnt hela dagen med värkarna såklart.. känns så surt! Trodde någonstans att hon kanske va på g ut.. Mår fortfarande illa och har värkar men inte alls som inatt :(

[GråHäxa]
1

Kanske är det lugnet före stormen nu 🙂 Tycker att det är så himla spännande med såna här trådar, blir så nyfiken varje gång den uppdateras ^^ Det kan ju verkligen bli bebis när som helst nu :)

RoxannaS
0

Gud så spännande, vill också hänga med här och se vad som sker. ^^

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
emmaaaa
1

#30 hihi ja jag tycker också det är så spännande att följa sådana trådar, så jag lovar att försöka hålla er uppdaterade ;) Och jag är så glad att dessa trådar finns, för man får alltid så mycket bra tips, råd, pepp och glädje :) underbara ni!!! Jag hoppas det är lugnet före stormen nu :) men jag är lite "rädd" för värkarna, jag hantera dom inte alls bra inatt. Pga att jag kräktes så blev jag täppt i näsan och då va det omöjligt att få till en bra andning tyckte jag, plus att jag spände mig i hela kroppen..

Linusidah
0

Ååh vad spännande att följa nu! Hoppas ditt illamående ger med sig så du får koncentrera dig på värkarna endast, förstår att det var jobbigt att hantera samtidigt som kräkning! :)

emmaaaa
0

Natten idag har varit jätte lugn, jag har sovit som en stock och jag somnade redan vid 22.00 ca vilket nog aldrig hänt i mitt liv innan (nattugglan nr1✌) haha!. Men jag behövde nog det :) känner mig jätte utvilad! Men jag vill ju ha värkar!!!! Vi har ju tänkt att hon ska komma 1/1 00.01 ;) men med min "otur" som jag haft under denna graviditet lär jag väl få vänta massa dagar till :( haha.. Där emot så fick jag "mensvärk" igårkväll som fortfarande sitter i, så får väl se om det kan betyda något :) sitter och över analyserar allt nu HAHA…..

[GråHäxa]
0

Vad skönt att du har fått sova ut ordentligt, det lär du nog behöva :) Förstår att det är läskigt också, kan tänka mig att det är svårt att föreställa sig hur de känns att ha värkar. Men det kommer säkert att gå så bra så. 

Åh tänk att du snart slipper det jobbiga illamåendet och alla krämpor, och istället får en liten bebis Kramas

jackiejohn
0

Åh va spännande! Min förlossning startade med "mensvärk" som tilltog efterhand och efter ett par timmar kom de "riktiga" värkarna :) Håller tummarna för att det snart kommer bebis!

emmaaaa
1

#35 ja det kändes skönt :) känner mig väldigt pigg, glad och taggad på allt haha! Är så redo, vill att pluttan ska komma NU! Ja det är läskigt när man verkligen har noll kontroll över denna situation, det ju bara bebis och kroppen som bestämmer när det ska starta! Det ska bli så fruktansvärt underbart när bebis kommer ut, dels för att hon ÄNTLIGEN är utanför magen hos oss och för att man ÄNTLIGEN kan få må lite bra igen haha!. Så himla nyfiken på hur hon ser ut :) ÅÅH är det sant #36, det gav mig massa hopp här hemma haha :) mensvärken är fortfarande här, jag är väldigt gasig i magen och nu när jag kissa så märkte jag att det kom liiiiiiite liiiite blod. Verkligen inte mycket, men man såg det på pappret. När jag prata med förlossningen igår natt sa hon att det inte va någon fara om det kommer blod, antar att jag kan lita på det?!. Men tänkte ändå om det kommer mera att ringa till dom bara för att haha.

[WickedAlly]
0

För mig började det med blod på morgonen, sen när vi åkte in på kvällen blödde jag ganska kraftigt. Ingen fara alls fick jag höra iaf :)

[Liinda]
1

Så spännande detta!! :D Jag vet att det inte funkar för alla, men det verkar ju vara på G att starta så en färdknäpp kanske skulle starta igång det! :P

emmaaaa
0

#39 vi tänkte faktiskt testa färdknäppen igen ;) den dagen då jag fick värkar så va jag ute och gick på dagen sen på kvällen hade jag och pojkvännen (vem annars haha) mys och på natten sen kom ju värkarna haha! Så vi tänkte att vi testar igen för att se ;) Ååh va skönt att höra #38, då behöver jag nog inte va speciellt orolig hihi!.

emmaaaa
0

Och GOTT NYTT ÅR på er föresten :D

jackiejohn
0

37# jajamen så börja de för mig ;) "mensvärk" och blodblandade flytningar/små blödningar. Jag fick ju åka in rätt snart i och med att jag var bara i v 31+0 och förlossningen hade startat :) de försökte stoppa men gick inte. Men om jag ser på min erfarenhet så skulle jag tolka "mensvärken" som ett säkert tecken på att det är på G! :) Gott nytt år!

emmaaaa
1

#42 din bebis va lite mer taggad på att komma ut till stora världen än vad min plutt i magen verkar va hihi Men ooh jag hoppas det är ett gott tecken även för mig :D bebis är väldigt vild i magen ikväll, hoppas hon vill trycka sig ut ;) är det "vanligt" att bebisarna är vilda sådär i slutet? Har för mig att jag läst att bebisarna blir väldigt lugna såhär precis innan förlossningen startar?!, men våran bebbe har varit VÄLDIGT aktiv den senaste veckan. Men förlossningen har kollat till henne så allt är ju bra där inne, men ändå blir man så nojig! Är man inte nojig för att det är för lite fosterrörelser så är det för mycket Hahah.

mollyt
0

#43 åh så spännande, du får fortsätta att uppdatera oss!

emmaaaa
1

#44 idag ligger jag igen hemma med världens illamående, kräks inte ännu i alla fall. Väldigt gasig i magen också sen i onsdags haha. Har fått tillbaka trycket i svanken och rumpan och "mensvärk", men inte regelbundna och inte lika smärtsamma som sist ännu :) Hoppas det kan hända något denna gång, eller om bebis ska luras denna gång också ;) haha. Sambon och jag testa färdknäppen vid kanske 17.00 idag och ca 2 timmar efter blev det såhär. Får se om det funkar eller om det bara kommer ge mig jobbiga förvärkar som sist. Om det inte vore så att jag mådde så fruktansvärt illa så skulle kanske en promenad göra susen nu för att eventuellt hjälpa till lite på traven ;) för jag har även väldigt tungt med andningen också.. Men orken är som bortblåst, så ligger som en säck potatis i sängen :/

[GråHäxa]
0

Hur går det för dig Emma? Håller tummarna att du får se din bebis snart! 🙂

emmaaaa
6

Våran lilla tjeja kom ut idag vi 05.20 :) Det gick undan, men allt har gått jättebra hihi! Från min riktiga första värk så tog det bara 3 timmar tills hon kom ut, så vi fick åka in till förlossningen fort som tusan. Så från en värk vid 2 som kom som en bilxt från himlen till vi kom in till förlossningen va jag öppen 9 cm. Så väldigt skönt med en snabb förlossningen även om vi bli lite chockade haha.

[WickedAlly]
0

Grattis!

PerhapsimAnna
0

Ååh GRATTIS!!!!

Sparven88
0

Åh jag älskar såna här nyheter! GRATTIS!! Försök å njut lite mellan alla känslor! =) kram!

Sarah
0

Härligt! Grattis ;)

jackiejohn
0

Grattis till tösen! :)

[GråHäxa]
0

Åhhh vad fantastiskt roligt att höra!! Stort grattis till er nya familjemedlem  🎈🌺🥳  Vad underbart att allt gick bra. Vilken galet snabb förlossning, skönt att ni han in i tid!

Hoppas ni får mycket mys och lugn och ro nu med er lilla skatt  🤗

Zelmabus
0

Grattis 😄

LiNo86
0

Åh vad roligt, skönt att allt gick bra!,Grattis till er och bebis!

plommon1
0

Grattis :) Skönt att allt gick bra!

[Thiah]
0

Grattis grattis :)

soundtrack
0

Grattis! :)

[TanatosNyx]
0

Grattis!

Pontiac57
0

Grattis! Va roligt för er att ni kan njuta av eran bebis nu :D

LoAEmma
0

Åh grattis Emma, vad underbart att hon äntligen är här!!
Vi vill höra allt sen när du orkar och vill :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Niini
0
JeFo
0

Åh vad kul att hon kommit. Grattis! 😃 3h ojojoj….

JeFo
0

Grattis till lilla flickan!

JeFo
0

Blir tokig på mobilversionen som först visar att kommentaren inte kom med och sedan trycker dit två! Grrrr

emmaaaa
2

Tack tack tack alla underbara :) Vi är fortfarande på BB och myser hihi! Kämpar med amningen idag, tycker det är lite trixigt. Men förhoppningsvis får vi till tekniken snart :) Jag blev väldigt svag efter förlossningen och otroligt öm och svullen där nere, fick hemorrojder i slutet av graviditeten och dom är mega svullna nu…. aj aj aj min rumpa…… tur att pappsen är här och fixar med allt när jag är strandsatt i sängen hihi! Underbart att se pappa och dotter ihop ❤ Får se om vi kanske åker hem imorgon, dom har inte sagt så mycket om hemgång ännu :)

Linusidah
0

Stort grattis till lilltjejen, skönt att allt gick bra! 🎉 kramar :)

RoxannaS
0

Hur stor blev hon? ^^

emmaaaa
5

51 cm lång och väger 3170 gram :)

Kerstinfalk
0

Grattis till barnet. Skönt att hon har en sådan perfekt längd och vikt!   :)

RoxannaS
0

Åh nästan lika som min son när han föddes 49 cm och 3194 gram :)

emmaaaa
2

Ja det känns underbart :) och idag va vi tillbaka på BB för viktkontroll och hon hade nästan gått upp allt hon gick ner efter förlossningen, så dom va riktigt nöjda :) Och det kändes väldigt lugnande, för jag va så rädd att hon inte fick i sig tillräckligt med mjölk när jag ammar :)

RoxannaS
1

Dem får alltid i sig mer än vad man tror. :) samma som om du pumpar du får aldrig ut samma mängd som ett anmanade barn får. :) så håll dig lugn :) du gör ett kanon bra jobb! Jag fick inte ens amningen att funka. :/

emmaaaa
0

#73 åååh tack för dina peppande ord :) Jag kämpar på här hemma med amningen och det går bra bättre och bättre för varje dag som går och jag känner mig mer och mer säker i mig själv :)

LoAEmma
0

Vad bra Emma, väldigt lärorikt för oss andra som inte fått våra bebbar än att höra hur det går för dig också :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[TanatosNyx]
0

Ja det ska gudarna veta, amning är ett jäkligt svårt kapitel! är så glad att Alvin slutade amma självmant vid 8 mån.

RoxannaS
0

Ja de är inte så lätt de där med amingen, de fick jag ju känna på själv. Så jag ser upp till er som lyckas med det 🙂

[TanatosNyx]
0

Jag kände mig tvungen att fixa amningen, så fort det blev för glest mellan amningarna blev jag extremt deppig och ville inte riktigt ta till mig Alvin. Hade jag inte haft det problemet hade han fått flaska, så jädra illa som han bet mig stup i ett! Nu får han ju välling i flaska, och han älskar det, han tycker det är skitkul att bita i flaskan och maten kommer ju riktigt lyxigt fort ;) jag förstår varför han bet mig, han drar i sig 2,5 dl välling under minuten…

Pontiac57
0

Har också lite problem med amningen men det känns ändå som att det går lättare hela tiden om man är konsekvent :)

Linusidah
0

Jag kan bara hålla med, även fast jag gjort det förut och det gick som smort då så tycker jag att det är lite meckigt nu och fick dessutom stora sår av pumpen på BB. Det har varit en vecka av aj aj aj varje gång det ska ätas (och det är ju några gånger om dagen…) men efter en vecka av ihärdigt smörjande med bröstmjölk och lufttorkning och därefter smörjande med bepanthen så är iaf ett bröst helt bra och det andra på god väg. Om jag inte hade haft en så lyckad amning med första barnet så vette sjutton om jag hade orkat med detta nu. Det är så lätt att känna press och bli stressad så allt bara låser sig.

mollyt
0

Åh så roligt, GRATTIS!! 😍 Jäklar vad det gick snabbt, har du hunnit med att smälta förlossningen och så nu eller känns det fortfarande overkligt? Hade ni långt att åka in till förlossningen? Kände du att det var "bråttom" eller kom det som en överraskning att du var så öppen när ni kom fram?

emmaaaa
4

#81 tack så jättemycket hihi!! Nu har vi hunnit smälta allt och har insett vad som hände typ haha!. Eller i våra huvud hade vi räknat med att förlossningen skulle hålla på i typ 10 timmar eller något sånt, att det skulle ta 3 timmar fanns inte i våran världskarta. Fredagen dagen innan (fast kändes som samma dag eftersom vi inte hann lägga oss) vakna jag med ett illamående men jag mådde ändå bra och va pigg osv men jag hade det hela dagen. Vid 17.00 hade jag och min sambo sex bara för jag/vi ville testa om färdknäppen funka denna gång då haha. (Vi testa några dagar innan och då "funka" det inte) Sen somnade jag och vakna vid 19.00 ca och då börja den där känslan av att det trycker på nedåt igen. Men eftersom jag redan känt så såpass länge innan så trodde jag inte att det skulle betyda något denna gång heller :) Sen kom en kompis på besök som skulle kolla på hockey med min pojkvän, men jag blev bara mer och mer illamående och det tröck på mer så jag gick och la mig i sängen igen och kolla på tv och vid ca 00.00 åkte han hem och då börja jag känna ett lite starkare tryck nedåt igen men fortfarande inte så farligt. vid 1 på natten skrek jag upp min pojkvän som fortfarande va på nedervåningen och spela tvspel att han måste komma upp NUUUU!!!! Hahah.. Och då börja det, som en blixt från himlen fick jag en sjuk jävla värk som gjorde så ont att jag inte kunde andas och jag kräktes massor samtidigt som jag börja bajsa som en häst haha, sen snabbt igen kom en ny värk som gjorde lika ont och då ringde jag in till förlossningen och då gick även vattnet samtidigt och ännu en sjuk värk kom så min pojkvän fick prata med barnmorskan för jag kunde inte prata alls :) och hon bad oss komma in, vi va där 02.20! Och hon sa att hade vi inte kommit in då hade jag fött i bilen…. Så när vi kom in så undersökte hon mig och då va jag öppen 8 cm, 5 minuter senare när jag kom in i riktiga förlossningsrummet va det bara en liten kant kvar (om jag fatta rätt) och dom fick slita av mig kläderna för jag skrek efter en ryggbedövning haha. Och tack o lov han jag få den, minns dock inte va den hette?!… Och det va nog något av det bästa jag fått, smärtan av värkarna försvann på en gång och dessvärre försvann trycket nedåt också så jag kände inte alls när jag skulle krysta. Men min BM som förlöste mig va helt underbar och hjälpte mig väldigt bra, min pojkvän va fortfarande lite chockad hihi. BM reta fram känslan av trycket och jag testa olika ställningar med jag fick inte till hur man skulle krysta ändå. Tillslut börja jag känna trycket igen och jag valde att föda i gynposition så jag kunde använda handtag och ta i med :) Jag minns inte hur länge jag krysta men jag minns att jag inte tyckte det gjorde speciellt ont :) det va precis där när man inte fick krysta som det strama och brände lite i underlivet som va jobbigast i så fall, sen kom hon ut 😍 Vi hade ca 30 minuter i till förlossningen, det va ganska halt och snöigt men som tur va tomt på vägarna för vi hann som sagt ganska ska så precis in. Jag kände att det blev väldigt bråttom där precis innan jag fick min ryggbedövning för då kände jag hur hon typ kunde komma ut vilken sekund som helst (fast vet inte om fallet va så, men det kändes så).. Och jag sa till min sambo när vi åkte in att de säkert skulle skicka hem oss igen för jag va säkert inte öppen så mycket, så när hon sa 8 cm så fick vi en chock haha. Så när vi va inne ca 02.20 så va hon ute sen 05.22. Jag tyckte att allt efter va absolut jobbigast, mina hemorrojder jag fick i slutet av graviditeten blev hemska efter förlossningen, nu 1 vecka senare kan jag nästan sitta och stå normalt. Jag blev även väldigt svullen i underlivet och de fick syn några stygn och jag blev jätte svag i kroppen och svimfärdig hela tiden… Nu blev det en väldigt lång text här, hoppas ni orkar läsa om min luddiga förlossning Hahah :)

RoxannaS
0

Spännande ^^

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.