Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 807 ggr
emeliiiiieee
0

När kan man tidigast testa för graviditet?

När kan man tidigast testa?

Tog ur min pstav för ca 4 veckor sedan och är nu rädd att jag är gravid. Hade oskyddat för ca 3 veckor sedan.

[Thiah]
0

Är du orolig för att mensen inte kommit igång? Vet du om du haft ägglossning? När jag slutade med hormoner tog det flera månader innan mensen kom alls så det är inte ovanligt. Annars kan du ta ett test dagen du borde fått mens.

emeliiiiieee
1

Är nog mer för att jag aldrig har mått såhär dåligt så långt efter ett oskyddat sex. 

Har aldrig haft så ont i bröstvårtorna som jag har nu och har haft i ca 2 veckor. Har aldrig haft sån sjuk mensvärk som nu i 2 veckor. Har inte haft problem med illamående heller vilket har börjat smyga sig på nu

emeliiiiieee
0

och jag känner att det inte skadar att ta ett test isåfall men vill ha lite koll på när man kan testa :)

Hannashusdjur
0

19 dagar efter oskyddat står det på cb-testen:) Sen brukar kroppen spöka lite med diverse graviditetssymptomer när man har tagit bort sitt hormonella preventivmedel så det kan vara det oxå :)

emeliiiiieee
0

Har aldrig upplevt detta efter att ha avslutat hormoner och då har jag ändå plockat ur pstav på pstav och spiral.

[Thiah]
0

Varje gång är olika. Men ta ett test för säkerhetsskull:).