Är det dåligt med sammandragningar?
Jag är i v30 och har sedan ett par dagar (ca en vecka) haft sammandragningar ganska ofta (flera gånger om dagen). Magen blir alldeles hård och jag tycker att det känns lite obehagligt, men kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som är obehagligt - det gör inte ont eller så det känns bara … konstigt. Är det dåligt på något sätt att ha sammandragningar? Jag vet att en kvinna på mitt jobb tidigare blev sjukskriven för att hon hade mycket sammandragningar. Jag upplever det ju inte alls så själv, utan jag antar att det jag upplever är normalt -men jag undrar mer om det är någon nackdel med att ha sammandragningar. Borde jag ta det lugnare? Undvika vissa sysslor eller är det som det ska och att jag bara kan fortsätta att tuta och köra?
Sammandragningar är livmodern sätt att öva sig inför förlossningen, alltså positivt. Men, om du får väldigt många är det dags att minska lite på stressen :)

Jag blev sjukskriven, men jag hade typ var 5e minut :p
Googla braxton hicks kontraktioner :)
gör det ont är det förvärkar, då ska man ta det lugnt. Även om man får mycket sammandragningar ofta, som inte riktigt vill ge sig.
Jag har haft ganska mycket sammandragningar, är i vecka 31, och har haft det till och från sedan vecka 16. Nu börjar de ju bli kraftigare och jobbigare, jag tycker med att det är obehagligt för att det gör så ont ibland. Jag ska till läkaren imorgon och se om jag kan bli sjukskriven lite grann för jag känner ju att det blir lite bättre när jag vilar. Att duscha varmt är det bästa tycker jag men man kan ju inte duscha flera gånger om dagen och det funkar ju inte riktigt när man är på jobbet:-p
Tack för era svar!
Då ska jag tänka på det, ska prata med min BM på måndag när jag ska dit.