Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 28504 ggr
suur
7

Förlossningsjournal

Hej! Någon som vet hur man får tag på sin Förlossningsjournal? Ringde in men de sa att de inte skickar ut något utan man får logga in på 1177 och hämta. Loggade in men hittade inte min Förlossningsjournal . Jätte tacksam ifall någon kan hjälpa mig ☺️

[Anata]
0

Jag åkte till sjukhuset och gick till informationen där så förklarade dom hur jag skulle göra.

[TanatosNyx]
0

det fungerar olika på olika sjukhus. Ring förlossningen/BB, MVC eller växeln på sjukhuset och fråga.

Sommarek
0

Annars ring till 1177.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Intehärutandär
2

Ring till det BB Du var på, så skickar de. Även det MVC Du gick på kan göra det. Här skickas det automatiskt.

fluffis
0

Barnmorskan sa till mig att jag skulle kontakta receptionen, men när hon sa att det skulle kosta att få ut förlossningsjournalen så sket jag i det. När jag loggade in på 1177.se så stod det att förlossningsjournalen inte finns där. Det var iofs någon månad sen nu.

suur
0

Ringde 1177, skickade bara mig vidare och de andra också . Får ringa min barnmorska imorgon . Tycker det är konstigt att de inte har den journalen på 1177

[WickedAlly]
0

Jag frågad ett BB när vi var på återbesök några dagar efter förlossningen, då skickade de hem den. Kostade 55 kr.

[WickedAlly]
0

Frågade på*

[GråHäxa]
0

Vet inte exakt hur det är med förlossningsjournaler men med journaler i allmänhet så är det till den mottagning/sjukhus/avdelning man varit på som man vänder sig till för att beställa dem. På Mina Vårdkontakter/1177 så har jag för mig att det bara är i vissa kommuner som journalerna går att beställa den vägen. Tanken är att alla skall kunna beställa sina journaler den vägen men registreringen går tydligen väldigt segt, tror bara det är om man bor i Uppsala som det går just nu.

Jag vet inte vart du bor men med en sådan här blankett skall du kunna beställa journalerna annars.

https://www2.sahlgrenska.se/upload/SU/Arkiv%20och%20informationsstruktur/XBegaran_om_journalkopior_patient.3.073.pdf

suur
1

Efter mycket sökande hittade jag det på mina sidor på 1177. Tack för all hjälp ☺️

typjessica
1

I Borås får men den på återbesöket, då gick dom även igenom den med än. Så har ingen aning annars tyvärr.

bohan85
0

jag fick också min vid efterkontrollen på mvc.

jackiejohn
0

Fick också min på återbesöket hos mvc!