Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 1525 ggr
[TanatosNyx]
1

Gott i glaset på nyår?

Vad har ni för smaskiga helt alkoholfria (inget "alkoholfritt" med 0,5%) förslag till nyår?

Jag tål inte äpple/päron eller stenfrukter. 🙂 Det behöver inte vara kolsyrat.

jackiejohn
0

http://www.vinsider.se/artiklar/alkoholfritt-vitt-vin-från-jacob’s-creek Detta är ett (i mitt tycke) jättegott alkoholfritt vin, finns både rött och vitt 😊 När vi gifte oss förra året hade vi ett alkoholfritt rosé, Chapel hill finns som vitt också! Och är kolsyrat också väldigt gott tycker jag 😊

VildaVittra
2

Gurkbål är gott, man skivar en gurka, blandar 1 flaska fruktsoda, 1 dl apelsinjuciekoncentrat, saften från en citron och har i gurkskivorna samt isbitar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[TanatosNyx]
0

#2 Oooooh, jag tror du är tankeläsare! Det lät himmelskt! 😍

[TanatosNyx]
0

Ska det vara en glasflaska eller 1,5L flaska fruktsoda?

VildaVittra
0

#4 1,5 liters.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[TanatosNyx]
0

Tack 👍

VildaVittra
0

Det var så lite så, hoppas att det smakar. Gurkbål var jättepoppis under tidigt 80-tal.

[TanatosNyx]
0

Med tanke på att det är citrus och gurka jag har sug efter så kunde det inte bli bättre 😃

VildaVittra
1

Haha, då var jag nog tankeläsare trots allt.

Blir det snabbsaltad vitlöksgurka till förrätt, melon, fetaost och gurksallad till huvudrätt och citrusfromage till efterrätt på nyårsafton då eller? 😎

[TanatosNyx]
1

Nu snackar vi grejor 🤤 hade inte sambon varit med på ett hörn så hade det varit en högst potentiell meny 😂

VildaVittra
1

Äsch, lite får han väl offra sig? 😎

Lägger in recepten på de två salladerna att dregla lite över:

Snabbsaltad vitlöksgurka- 1 portion

1 gurka (den krymper enormt) 
1 vitlöksklyfta
1 skvätt olja
Salt

Skiva gurkan tunt med en osthyvel, ös på en massa salt (så det blir oätligt), gurkan släpper nu ifrån sig en massa vatten, när den skrumpnat sköljer man ur den med kallt vatten och smakar av när den är lagom salt. Pressa ur överflödigt vatten och lägg gurkan i en skål. Häll på en skvätt olja och pressa i en vitlöksklyfta. 

Melon, feta osv salladen: http://www.arla.se/recept/gurk--och-melonsallad/

Dom är grymt goda båda två.

[TanatosNyx]
0

tack 🤤 (han har offrat sig så han har blåsor i hela munnen 🤪)

ChristineL
0

Loka crush är ju jättegoda!

Sen att blanda ut sån där fläder lättdryck med loka citron istället för kranvatten är också ett hett tips.

[TanatosNyx]
0

#13 Smask! jag är galen i fläder också, även som icke-gravid 😃

ChristineL
0

#15 - Ja, den är jättegod! Men har dom ens öppet imorron?

ChristineL
0

Själv ska jag förresten dricka Bella Ella, det är ett mousserande helt alkoholfritt vin man kan hitta på välsorterade/större livsmedelsbutiker. Det finns som vitt och rosé.

nakizagg
0

Näe troligtvis inte. Men om man är snabb på benen idag så kanske man hinner. :) Köpte den igår, ej testat än.

Lilolizeit
0

Det har öppet som på en lördag i morgon, så till 14-15. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[TanatosNyx]
0

skulle ändå till mataffären så handlade till gurkbålen denna gång. 😃

Theres
1

Köpte precis en alkoholfri skumpa på systemet. Den kostade 55 kr och såg god ut. Får se imon hur den smakar ^^

golf.ifokus.se

Intehärutandär
0

Karln har köpt någon alkoholfri cider. Inte kollat om den är totalt alkoholfri ännu, jag är mer för champis/trocadero.

tjoopa
1

Vi körde på Pommac och Champis i nyår :)

tlover
0

Vill jag dricka något extra fint så blir det alltid te här hemma. Antingen iste (så man kan skåla i vin/champaneglas) eller vanligt te i finporslinet.

Exakt vilket te beror på vad man dricker det till.

(obs innehåller ju koffein så inga mängder även som gravid men med ett fint te behövs inga mängder)

l'm back

[TanatosNyx]
0

Te älskar jag, men tebutikerna här har bara gammalt smaklöst elände :(

tlover
1

#25 Fy på dom 😈

l'm back

[GråHäxa]
0

Vilken bra tråd! Det finns ju verkligen tips om allt här på iFokus :-) Hur var den alkoholfria skumpan Theres? Var den något att ha?

ChristineL
0

Loka Crush! Finns ju i flera smaker.

Fläder lättdryck som du spär med loka citron istället för kranvatte.

fridaas
0

Billabong (alkoholfritt mousserande vin) blandat med passionsfruktjuice blir det för min del. Hur gott som helst! Dricker hellre det än något med alkohol nu för tiden

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

mollyt
0

Den här tänkte jag dricka: http://www.systembolaget.se/dryck/alkoholfritt/les-pres-biologique-199501

Annars är Billabong väldigt god också, drack den tidigare i höstas på en fest.

Sarah
1

Finns lite finare julmust på systemet, lagrad på ekfat mfl. Väldigt goda och inte så söta.