"Misslyckad" hinnsvepning..
Idag åkte vi in till förlossningen för att försöka oss på en hinnsvepning och lite bedömning för jag haft en tuff graviditet. Har bf nu den 26e Men läkaren kunde inte göra hinnsvepningen för att bebis huvud låg alldeles för djup ner, hon kände bara huvudet och nådde inte dit hon skulle. Vad betyder det? Haha. Som vanligt går man från sjukhuset med tusen frågor som man kommer på när man åkt hem. Hon sa aldrig nått om jag hade öppnat mig eller så, men om huvudet ligger så lågt betyder det att bebis snart är redo att komma ut självmant? :)
Joel hade huvudet praktiskt taget på utsidan sista veckorna men det betydde inget :(
#1 okej, skönt att veta vad jag kan vänta mig haha!. Jag va så förkrossad och ledsen i morse när jag skulle till min barnmorska och verkligen orka inte va gravid längre, har haft det fruktansvärt tufft med allt sen start med extrem gravidillamående så hon boka in mig för en bedömning av igångsättning idag!. Så fort jag kom hem och skulle åka in till förlossningen kändes allt så fel.. fick en klump i magen och jag kände verkligen att det inte kändes rätt!. Dom tyckte det lät väldigt bra att jag ändra inställning och tyckte det lät väldigt förståndig av mig att jag ville få igång en förlossning naturligt :) nu känns det rätt och bra i kroppen när jag är hemma. Har en ny tid i början av januari så får vi se om det går att göra en hinnsvepning då eller hur vi ska lägga upp planen! Men hoppas bebis tittar ut snart av sig själv :)