Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1113 ggr
[Synnerlig]
0

Se kön. Hur säkert?

Vet att det redan finns äldre trådar om detta men tänker att saker och ting kanske har ändrats (bättre maskiner?) de senaste åren :) Nästa vecka då jag är i vecka 19 så kommer vi att gå på RUL och då hoppas jag att vi ska få reda på könet :) Men jag undrar hur säkert det egentligen är? Någon här som fött nyligen och där det blev något annat som ploppade ut än vad som sas vid ultraljud? :P

Lilolizeit
2

Dom sa till mig att om dom säger att de e en pojke så är de väldigt säkert för då har dom sett en snopp. Säger dom att de e en flicka så är det mer osäkert då dom kan ha missat att se snoppen.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[GråHäxa]
0

Så som #1 säger har jag också fått höra. Vi gjorde RUL i vecka 19+0 då sa de 90% chans att de är en flicka. BM sa att de aldrig ger 100 % besked om könet.

smurfis
0

Det är aldrig 100% men jag tror det är mer säkert nu än det var för några år sen. Och säger de kille så är det nog större chans till att det verkligen är så. Vi har haft rätt på båda våra tjejer i alla fall enligt vad de sagt på UL. Och denna gång har de sagt kille så vi tror på det 😉

tnoet
1

RUL fick jag höra att kön "berättar de minsann inte". Åkte till Emmas i Malmö och gjorde ett extra UL. Där sa hon att hon var 99,5% säker på att det är en tjej, skickade med en "bevisbild" och sa att hon till och med vågar skriva in det i journalen. Jag hoppas det blir en tjej som tittar ut, men är sjuuuukt nervös för att det inte ska vara det. Nu när man ställt in sig och köpt massa kläder osv.

typjessica
0

Det har stämt på båda min pojkar! Har faktiskt aldrig hört från någon jag känner att det inte stämt så det är nog rätt tillförlitligt 😊

[Synnerlig]
0

Åh! Hoppas då att det blir rätt för mig med 😃 Förut var jag så inne på en flicka men ju längre tiden har gått och ju mer man tänkt på att det även kan bli en pojke så känner jag mig acceptabel med vilket kön som helst, haha 😛 Men jag vill bara att det ska bli rätt så att jag inte ligger där och bah: "Yay! Det är en ……….! 🥳 Faaast, är du heeelt säker?" och så åker man hem och vet inte vilka kläder man vågar köpa, även om jag tänkt köpa en hel del könsneutralt ändå. Är inte mycket för rosetter, hjärtan eller bilar och traktorer. Men någon klänning skulle man ju vilja köpa om det är en flicka 😛