V. 17 och känner mig tung
Har precis gått in i vecka 17 och jag måste säga att jag redan börjat känna mig lite tung till och från och andfådd och så vidare. Är det normalt? Jag tänkte att man börjar känna sig så någonstans i vecka 30 eller så 😛
En annan fråga jag har är att jag tycker att min mage sticker någon gång då och då långt ned på magen på sidorna eller på blygdbenet. Är detta också normalt? Behöver jag vara orolig?
Jag började känna mig andfådd för ingenting jättetidigt, minns inte exakt när men kanske v.12 eller något sånt. Vad jag har förstått så har det med den ökade blodmängden att göra och inget med konditionen.
Kan det vara ligament som sticker kanske? Jag tycker att det känns som knivhugg på sidorna av magen när man hostar eller nyser.
#1 Haha, jag började också känna mig andfådd väldigt tidigt men det har blivit värre nu. Går runt och stånkar och stönar här hemma ibland när jag anstränger mig lite 😛
Jag funderar på om det är det. Kan känna att det gör ont ibland när jag vrider på mig i sängen t.ex. men det här är annorlunda, det är typ stick som sticker ett tag utan att jag ens gör något och sen slutar det.
Det är samma här ibland blir jag andfådd av sätta upp håret haha 😃 Att prata i telefon och gå samtidigt gör mig helt slut haha Innan jag hörde att det kunde bero på den ökade blodmängden undrade jag va tusan som hade hänt :P
Jag känner av ligamenten när jag vänder mig om också. Även ibland när jag reser mig upp snabbt så känner jag det. Det är väldigt långt ned, så att man tror att det är äggstockarna ibland. Det går ju över ganska snabbt men annars tycker jag att det hjälper att böja sig fram eller om man ligger ned, dra upp benen.
Vet inte vad det kan vara om det inte är ligamenten. Jag har känt av lite stickningar ibland med som inte känns på samma sätt. Men har inte funderat så mycket på det för det händer inte så ofta.
helt normalt :D
Anfoddheten (om de ena är ett ord haha) beror på den ökade blodvolymen och att dina lungor har en större kapacitet, precis som gråhäxa sa:) jag hade också en lång period där de räckte med att jag klev upp ur soffan så blev jag anfodd men nu när kroppen börjar vänja sig så är det mycket bättre :) inget att oroa sig för men det kan vara obehagligt och känner du dig snurrig så ta en pause!! :) Det som sticker är troligtvis dina ligament eftersom din livmoder växer såpass fort samt att du börjar bli tyngre helt enkelt. Mitt busfrö ligger med sina armar o händer nära ett ligament långt ner till vänster o hon får alltid för sig att boxa på dom o det känns som att någon sticker en kniv i mig! Haha
Jag känner också av de där huggen eller sticken och jag är i v.16 och så är jag ju andfådd och trött för ingenting.
Huggen kommer när jag sträcker mig långt och ska nå saker på höga hyllor, när jag nyser eller t.ex. sätter mig upp för snabbt. 😊
De där sticken känner jag igen och jag känner av det fortfarande ibland. Är säkert något som kommer i kläm eller växer.
Andfådd blir jag och det blir värre och värre för mig för varje vecka som går. Speciellt trappor! Känner mig som en gammal tant som inte gått två steg på hundra år eller nåt.
Jag är i v 36 nu…. 😃
Tyngdkänslan tycker jag kommer och går så jag vet inte om det beror på hur bebis ligger i magen?
Jag blir anfådd nu när jag går ut med hundarna och är bara i v 8
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶
Haha för att gå emot alla andra så, jag i v41 och alla blir chockade över hur jag orkar hålla upp farten fortfarande. Känner mig varken tung eller andfådd :'D
Jag kände mig tyngre i början innan graviditeten kom upp ur bäckenet :)

Går också emot strömmen och håller med #9. Imorgon går jag in i v.37 och kör på som vanligt, känner mig inte speciellt tung eller mer andfådd, däremot känner jag att fogarna har nåt fiffel för sig, men för min del blir det inte värre av rörelse, så länge jag inte går för fort.
Skönt att höra att stickningarna verkar normalt 🙂 Det händer liksom inte varje dag men någon gång då och då kan jag känna av det.
Tung känner jag mig oftast om jag har suttit ner på golvet och ska resa mig upp, då måste jag ta i någonting typ, eller när man ska upp för trappor så känner jag mig extra tung. Hm… Jag kanske bara har skjutit i väg i vikten utan att jag har märkt det? Men det tror jag inte 😛