Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 1585 ggr
[postmortum91]
0

viktuppgång under graviditeten?

Det här gäller ENDAST er som fått barn eller kommit till vecka 38+.

Hur mycket har ni gått upp?

Vad vägde ni innan och efter?

jackiejohn
0

Jag hann gå upp 15kg fram till vecka 31 då dottern föddes. Vägde 54kg när jag plussade och vägde 69,8kg när hon föddes. Vad jag väger nu (1 år senare) vet jag inte riktigt men nånstans runt 57-58 kanske..en del gamla kläder passar och en del passar inte trivs med min vikt jag har för tillfället. Aldrig varit särskilt stor om än normalviktig.

soundtrack
0

Jag gick upp 10 kg. Minst inte exakta siffror längre, men vägde 54-55kg innan och som sagt 10 kg upp när jag kom in till förlossningen. Var tillbaka på startvikt vid efterkontrollen efter 6v.

typjessica
0

Första barnet 11-12 kilo totalt. Nu vecka 39 16kg.

Sarah
0

54 kilo innan, vägde 72 på BF. Nu är det snart 4 månader sedan hon föddes och jag har ca 3 kg kvar. Men det saknas mycket muskler.

Silent_Hill
0

Med första barnet gick jag upp 11kg totalt. Från 44kg till 55kg.

Med andra barnet gick jag upp 16kg totalt. Vägde 52kg innan och gick upp till 68kg.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Velinga1984
1

Vägde 62.2 kg , och i vecka 35 vägde jag 93,5 kg . Sonen kom i vecka 38 men vägrade väga mig igen efter vecka 35.

[WickedAlly]
1

14,5 kg med första barnet och 9 med andra. Efter första kom jag aldrig tillbaka till startvikt innan nästa graviditet. Efter andra var jag tillbaka på startvikt efter 10 dagar.

Destany
0

11 kg totalt. 5 kg fram till v 36 o sen 6 kg till pga havandskapsförgiftning . Sen gick jag ner 21 kg på en vecka efter sonen var född

fluffis
0

Jag är överviktig och gick upp 4 kg under min graviditet. Två av kilona kom de sista två veckorna. En vecka efter förlossningen vägde jag 5 kg under startvikten.

[postmortum91]
0

Jag själv vägde 65,5 kg innan jag blev gravid och nu väger jag ca 69 kg i vecka 25. Jag var ju något överviktig innan (hade bmi på 27) är det lätt att gå ner i vikt efter förlossningen? Jag försöker inte gå upp för mycket nu, och är rätt nöjd med min viktuppgång hittills.

Velinga1984
0

#10 Det är individuellt, mig tog det 18 månader att gå ner allt. Men då var jag mest uppmärksam på kosten och promenade så gott som varje dag eftersom jag har för lite tid över till annat.

soundtrack
0

#10 Som sagt, väldigt individuellt. Vet folk som gick upp ca 10 kg som jag och som inte blev av med det på många många månader. Jag gick nog ner 8 av 10 kg i samma sekund som ungen kom ut, resten försvann nog inom en vecka. Jag har hög ämnesomsättning och har svårt att gå upp i vikt i vanliga fall.

bohan85
0

Gick upp 14 kg totalt,  2månader efter förlossningen hade jag 1 kg kvar.  4 månader efter förlossningen hade jag gått ner 4 kg till, alltså mindre än startvikten.

smurfis
0

25 kg resp 30 kg. Jag har gått ner allt mellan båda. Ena gången tog det ca 6-7 mån och andra bara 2- 3 mån. Denna gång plus 18 kg i v 35.

Pippiluren
0

Innan vägde jag 100kg och jag gick upp totalt 6kg under graviditeten. Nu 3 månader efter förlossningen väger jag 95kg, gick ner 11 kg dagen efter förlossningen :)

Niini
0

+16 kg, allt var borta inom ett år utan desto mer extra jobb. Har precis som #12 hög ämnesomsättning.

teezan
1

För mig gick viktuppgången trögt i början men gick sedan upp 18 totalt, nu två månader senare har jag tio kvar. Men jag har slarvat sjukt mycket med maten, sover väldigt dåligt, har inte kommit igång med träningen, och har fortfarande vätska kvar, så det spelar nog roll. De åtta kilo jag gått ner försvann på bara någon vecka i alla fall.

Linusidah
0

Förra gången gick jag upp ca 15-18kg och slet ont för att få bort de sista 8, vilket tog ungefär 3 år pga tappad motivation, separation och annat jobbigt. Den här gången har jag hittills gått upp 6kg nu i v.35.