Mamma-jeans större storlekar?
Jag tänkte kolla efter lite mamma-jeans på H&M men deras jeans går bara upp till storlek 46 och jag var vanligtvis storlek 48 😕
Så nu funderar jag på om jag ska använda mina byxor jag redan har och får gå med dem uppknäppta men med en hårsnodd som håller ihop dem högst upp. Men det känns som att det kanske kan bli kallt då jag kommer att vara gravid höst, vinter och vår.
Ni som är större, hur gjorde eller hur gör ni med byxor? Finns det kanske affärer med snygga jeans som har större storlekar? Vill gärna ha tighta, snygga jeans.
Bonprix brukar ha och även Ellos har haft 🙂 (Bonprix har relativt långsam frakt dock, oftast 7-14 vardagar)
Alltid Oavsett
Kollade på Ellos men de hade också bara upp till 46 vad jag kunde se :( Jag kollade nyss på Bonprix och de hade inte så mycket att välja på :/ Vill ju gärna ha jeans med smala ben :)
Jag var visserligen höggravid på sommaren men jag använde mest gravidleggings (från bronpix.se) och sen hade jag några haremsliknande byxor (som min mamma köpte i Spanien men de finns säkert här också) som jag drog upp över hela magen. Hade storlek 48-50. Jag beställde en del kläder från bonprix.se och för mig var frakten inte särskilt långsam.

Jag hittade aldrig några större gravidjeans till ett ok pris, så jag har bott i leggings och andra mjuka byxor med bred resår från HM. Jag blev jätteförtjust i leggings och långa tighta tröjor/klänningar, så det har jag haft de senaste två månaderna. Nu har jag bara en knapp månad kvar så vill inte lägga pengar på jeans.
Jag håller med dig sisela. Det är så kort tid man är (hög-)gravid så jag ville heller inte lägga så mycket pengar på kläder. Jag köpte ett par snickarbyxejeans från bonprix men det blev ganska snabbt sommar och varmt så jag använde dem bara ett par gånger. Och nu efteråt ligger de bara där i garderoben…
Då kanske jag helt enkelt får nöja mig med att ha jeans med hårsnodden så länge jag kan och kanske köpa någon mudd som man kan ha till eller alltid ha långa tröjor :P Och så får jag köra på leggings resten av tiden som jag är höggravid :)

Ganska fort ville jag bara ha supermjuka och bekväma kläder också, så bara tanken om lite hårdare jeans gav mig rysningar. Har aldrig förr klätt mig så bekvämt som denna graviditet, haha.
#7 Ja, alltså jag är bara i vecka 14 men min mage har varit rejält svullen i flera veckor och jag känner att mina mjukisar till och med kan vara lite obekväma om de ligger på magen, så jag måste ha dem under magen :P Men blir lite kallt ibland.
Kan varmt rekommendera bonprix!! De har stora storlekar dessutom vad de gäller mamma kläder. Jag beställde två storlekar för att testa. Är super nöjd med dem!! Lycka till!
#9 Ja, Bonprix verkar lovande men de jeansen jag tyckte såg bra ut var antingen utsålda eller var slut för tillfället, så jag har bett om att få mail när de kommer in igen :) Verkar skönt att ha en stor mudd över hela magen som värmer och håller om :)
Kolla även Zalando. De har en hel del mammakläder och det varierar lite vad som finns inne för tillfället. Tyvärr är många storlekar "små". Jag har själv just nu ett par jeggings från Boob som är supersköna med mudd men jag har XL och det motsvarar nog tyvärr inte mer än 44-46 skulle jag säga. Verkar hopplöst om man behöver lite större storlekar. För mig ökar även rumpan i omfång och inte bara magen så jag måste ha större byxor än mina vanliga. Och jag vill absolut ha såna som går upp över magen för det ger även lite stöd och känns skönt! Inget som skär in nere vid magen eller känns hårt och obekvämt!