Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 3203 ggr
[Synnerlig]
0

Känna rörelser i v. 13?

Har precis gått in i vecka 14 och för några dagar sedan så började jag känna någonting långt ner i magen där bebisen ligger. Jag känner det när jag ligger i sängen oftast om jag har vänt mig på magen eller rört på mig i sängen. Det är svårt att förklara känslan men det känns som att något rör sig där inne, lite som en liten alien :P Jag är dock så osäker på om det är min bebis jag känner då det är mitt första barn och jag började känna det här redan i vecka 13 (12+3). Vad tror ni? Kan det vara bebis eller är det något annat jag känner? Känner inte igen känslan sedan tidigare i alla fall.

lkmf
0

Kan mycket möjlig vara din lilla du känner där inne började känna va min i vecka 14 och väntar också mitt första barn..:)

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

[Synnerlig]
0

#1 Åh vad mysigt det hade varit om det vore så 😃 Jag har googlat runt lite och det är många som säger att man kan känna barnet så tidigt men samtidigt så är det nästan lika många som verkar tycka att det är omöjligt, så det blir ju lite svårt att veta vad man ska tro på.

Hur tyckte du att det kändes när du kände din bebis i vecka 14? 🙂

lkmf
0

Svårt att beskriva kände som lite pirrande fast inte som något jag känt förut men på nått sätt visste jag att det var den lilla jag kände :)

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Nilla_93
0

Absolut möjligt jag kände jätte tidigt när liten fladdrade runt under blygdbenet men jag känner också till min mage utantills efter min sjukdom och magoperationer. Min barnmorska vägra tro mej och sa neej neej inte känner du något. Men jag visste ju redan och för varje vecka som gick blev de starkare rörelser.

tnoet
0

Jag kände också tidigt! Tror det var i mitten av v 14.. BM, mamma och alla andra runt omkring mig nickade och tittade på mig som "visst du…", men så var det. För mig kändes det när bebisen vände på sig, eller gjorde typ kullerbyttor. Det spändes liksom på ena sidan av magen och sen drog det i ett svep till den andra. Jättehäftig känsla och absolut inte tarmrörelser! 

Är mitt första barn.

[Synnerlig]
0

#3 På mig kändes det mer som att något längst ner i min mage vände på sig eller något :)

[Synnerlig]
0

#4 Hm… Man tycker att BM borde ha koll på sånt här. De måste ha tagit hand om hur många gravida som helst och många av dessa måste väl ha känt det såhär tidigt som oss :)

[Synnerlig]
1

#5 Ungefär så känns det på mig med! Som att någon vänder på sig eller tumlar runt längst ner i min mage och det känns som att det spänner lite :)

RoxannaS
0

De skulle kunna vara, men de kan även vara tarmarna som rör sig. Jag kände också tidigt med första och var helt bergsäker på att de var bebisen, de känns liksom som om man har en "guldfisk i en påse med vatten" om du förstår hur jag tänker? 😍

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Bekka-AR
0

Första gången jag kände min bebis var i v 20 tror jag. Men var svårt att fatta vad det var först. Kändes som att magen typ kurrade men det tog inte slut å då insåg jag att det var ett sådant pirr i magen som folk pratat om att de känt. Men de flesta som jag har pratat med har känt mer av en pirrande känsla än att känna att det rör sig, brukar ju komma senare men är säkert inte omöjligt. Fråga barnmorskan :) Hur tycker du det kändes? Mysigt eller obehagligt? Jag tyckte det var obehagligt i början nu är jag i v 34 och känner bebisen hela tiden och man kan ju se hur magen rör sig då är det ju lite mysigt att känna att den är där. :) lite jobbigt med när det blir hårda sparkar..

[Synnerlig]
0

#10 Jag tyckte först att det kändes konstigt men sen när jag tänkte att det var min bebis så blev det bara mysigt. Om det nu var min lilla bebis 😃 Det kändes inte som ett kurr på mig som det kändes på dig. Inte heller som ett pirr som människor beskriver det, utan mer som en liten klump vände på sig långt ner i magen på mig. Lite som en alien 😛

[Synnerlig]
0

Jag börjar fundera på om det verkligen var min bebis jag kände. Det var en känsla jag aldrig känt förut och det kändes som en liten klump som vände på sig och det liksom spände lite i magen som att den tryckte på. Men nu har jag inte känt det något mer så jag börjar ju undra om det verkligen var bebis 😛

[TanatosNyx]
0

Det första jag kände var en kullerbytta. Som en hal snorlobba som voltade runt liksom 😂 blä!

tnoet
1

I början kände jag bara "kullerbyttor", sen buffar. Från typ v 25 började jag känna det där "fladdret" som alla pratar om, som att en fisk plaskar runt!

[Synnerlig]
0

#13 Hahaha 😂

[Synnerlig]
0

#14 Ja men precis, det kändes som att någon gjorde en liten långsam volt i magen på mig 😛 Men nu känner jag ingenting längre förutom att hela min nedre del av mage (livmoder) känns spänd i några sekunder då och då när jag har gått och lagt mig (oftast när jag ligger på mage). Det gör inte ont eller någonting.