Obehagliga vallningar
Hej! En fråga: sedan någon månad tillbaka får jag konstiga, obehagliga liksom "vallningar" i kroppen, främst framåt eftermiddagar och kvällar. Alltså, inte värmevallningar men det känns liksom som att sllt blod går upp i huvudet och jag blir helt tjock och tung. Det känns dom en typ av obehaglig vallning. Känner någon igen det? Vad kan det vara? Är i v 35 :)
Känner igen det där från sista tiden. Jag tror det är bebisen som klämmer lite på vena cava. Jag kunde se både stjärnor och planeter när han sträckte på sig i magen hehe. Det gjorde han massor på slutet.
#1 ah, har hört att folk kan känna det när de ligger på rygg? Det låter som en bra förklaring - det är ju rätt trångt därinne nu :)

V 37 nu och känner mig lite snurrig då och då. Kanske är detsamma som TS vallningar. Jag har inte kunnat ligga på rygg i en och en halv månad utan att det svartnar för ögonen. Har lite samma känsla då och då fast jag sitter eller står upprätt. Klart att bebisen ju trycker på allt möjligt nu, och att lungorna också har lite mindre plats, men det känns ändå obehagligt. Min vena cava blir i alla fall totalmosad efter bara 5 min om jag ligger på rygg. Asjobbigt vid ultraljud och hos tandläkaren. Stackars tandläkaren och assistenten var helt bekymrade.