Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 1110 ggr
hanna-jo85
1

många tankar :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Plussade bara för några dagar sedan, går in i vecka 5 imorgon :) kan fortfarande inte riktigt förstå att det är sant, är så lycklig. vi blev gravida på andra försöket, även om jag hoppades så trodde jag inte det skulle gå så fort :) Är diabetiker och kommer få gå på smvc. Nån mer diabetiker här? Hur ofta gick/går ni på besök. När var första besöket? När var första UL? Ringde dit i måndags, jag skulle bli uppringd dagen efter utav den diabetesbarnmorskan jag kommer ha. Ingen har ringt än, så får väl ringa tillbaka imorgon. när berättade ni för vänner och familj? Just nu är det bara sambon och min närmaste vän som vet om det, som dessutom också är gravid, i veckan 8, så vi kommer få väldigt jämngamla barn om allt går vägen :) Satt och målade en tavla igår, ska även göra en till blivande morfar, farmor och farfar :) hoppas jag kan ge dom snart :)

fluffis
0

Grattis!

Jag har diabetes typ 2. I den här tråden har jag skrivit lite om kontrollerna, särskilt i inlägg #16:

http://gravid.ifokus.se/discussions/556ef53bce12c432b9000ddd-tillvaxtultraljud#16

Bra att du tagit kontakt med mödravården tidigt. För mig var det mycket kontroller i början, antar att det är likadant för dig.

hanna-jo85
0

Åh tack, ska gå in och läsa nu :)