Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1558 ggr
Elisiajohansson
0

Behöver hjälp

Ja, jag behöver hjälp att räkna ut när ett graviditetstest borde visa ett tillförlitligt resultat. 

Jag fick mens 9/8 första gången efter amning, tiden till nästa mens var 33 dagar, alltså var senaste mensen 11/9, ägglossning borde varit 27/9 men jag fick ett positivt ägglossningstest först den 2/10.  Om mensen är regelbunden på 33 dagar borde den börja imorgon och då borde jag även kunna få ett tillförlitligt gravtest idag (clearblue digital), det var negativt. Men räknar man att man brukar få positivt runt 14-16 dagar efter ägglossning så är det ju isf runt den 16/10.

Så hur ska jag räkna? Kan denna menscykeln vara ett par dagar längre? alltså ca 35 dagar? Ska jag räkna med att kunna få ett tillförlitligt svar 14-16 dagar efter ägglossning? eller ska jag räkna från när min mens BORDE börja om den är lika många dagar som förra månaden? 

Är det troligt att menscykeln är ännu längre denna månaden och att det är därför jag hade ägglossning den 2/10?

Det blev jätte krångligt skrivet men jag hoppas ni förstår. Den av alla frågor jag mest vill ha svar på är om jag ska testa utifrån ägglossningen eller när jag tror jag ska få mens?

Intehärutandär
1

Ägget fäster 5-10 dagar efter ägglossning, först då börjar hormon skapas som kan visa något. Jag skulle testa tidigast 10 dagar efter.