Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 2246 ggr
Supersyrran
0

När kände ni fosterrörelser? :)

Jag är i v 17 nu (första barnet) och väntar otåligt på när man ska känna bebisen röra sig! Vet att det kan vara olika hur mycket man känner och beroende på hur moderkakan ligger osv. Men det är så frustrerande när man ser på ul hur mycket den ligger och kickboxar, sparkar och vänder sig och man känner INGENTING :p Den ska ju ändå vara ca 15 cm så jag tycker man borde känna nåt snart. Har förmånen att kunna tjuvkika med ul på jobbet då och då (ingen fara för bebis, frågade noga min bm när jag gjorde KUB ul) och varje gång är helt fantastisk när man ser vad den har för sig men jag längtar så tills man kan känna små sparkar också :)

[TanatosNyx]
0

plötsligt händer det ;) vissa är förbi vecka 20, andra känner före v15 :)

Jag hände i vecka 14+

Intehärutandär
0

Jag har för mig att det var v. 16 för sonen. V. 14 med dottern, då vet jag att moderkakan låg i framkant.

bohan85
0

Jag var nog i vecka 18-19 när jag kände första gången.

sisela
0

jag var nog v 19 när jag kände första rörelserna. Sen tog det ganska lång tid innan det blev kraftiga rörelser.

lkmf
0

Jag var i v 14 när jag började känna lite smått

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

[WickedAlly]
0

Första gången i vecka 17 eller 18. Andra gången i vecka 14 men efter de första små rörelserna så dröjde det ett bra tag innan det kom mera.

jackiejohn
0

Könde första ordentliga buffen/sparken i vecka 18 (17+nånting) därefter könde jag det kontinuerligt minst 1gångg per dag, främst på kvällen. Kände sprattel i vecka 14 men vart osäker på om det verkligen var bebis eller inte..

villavägen
0

V 19 med enlingar, v 12 med tvillingar.

Litenloppa
0

Förra gången kände jag tydliga rörelser i v 16. Den här gången tycker jag mig kunna känna nåt svagt nu när jag går in i v 16 imorgon. Men helt säkert är jag inte, skulle ev kunna vara luftbubblor i tarmarna. Det är iaf inte lika tydligt som förra gången. Å andra sidan överanalyserar jag allt och oroar mig för minsta lilla den här gången så det är ett mysterium ett par veckor till.

tnoet
0

Kände några enstaka JÄTTERÖRELSER runt v 15 och fattade först inte alls vad som hände. Det var som att ungen gjorde kullerbyttor därinne! Men det var som sagt enstaka, inte förrän några veckor senare som jag började märka av det mer (främst när jag låg på rygg). Är nu i v 20 och har precis känt första buffen på utsidan av magen. :D (Första barnet)

mollyt
0

Jag är i v 16 nu (15+3) och har fortfarande inte känt något som jag tror är bebisen. Första barnet.

Anonym
0

Med första kände jag v. 18+0. Är 16+1 med andra nu och har fortfarande inte känt något.. Moderkakan i framvägg båda gångerna. //Tvåan