Varför vill jag äta onyttigt?
Varför känner jag att jag vill äta hela jordens sötsaker och onyttigheter och äta stora mängder? Jag vet att man bara behöver äta typ en frukt extra så här tidigt in i graviditeten (är i vecka 6-7) och jag som hade planer på att vara så nyttig under graviditeten 😕
Vete tusan, men så har jag haft båda graviditeterna 🤔 //Tvåan
#1 Gjorde du som din kropp ville eller försökte du hålla dig? 😛
Jag tycker nästan att det är konstigt att kroppen söker sig till onyttigheter när man bygger ett litet liv i sin kropp. Den borde ju bara vilja ha nyttigheter då ju 😃

När mnan är trött blir man ofta mer sötsugen och trött är man ju ofta som gravid.
Sen behöver man ju lite extra enegri när bebisen börjar bli större men inet första tiden. För mig funkade frukt med vispad grädde suveränt som hungerdämpare. Fettet gjorde att man kände sig nöjd lite längre och sötman från frukten dämpade sötsuget.
#2 Jag vräkte nog bara i mig allt jag kom över, både nyttigt och onyttigt 😃
Gick upp 17 kg med ettan, vilet inte var så farligt egentlogen då jag är smal som förut. Är än så länge bara i v. 15 med andra barnet och hittills står vågen inofficiellt på +1 kg och officiellt (hos bm) +0 kg//Tvåan
#3 smart :-)
#3 Ååååh! Nu blev jag riktigt sugen på Alpro soyas vispgrädde. Har aldrig kunnat äta vispgrädde på komjölk utan att vilja spy, men Alpro soyas vispgrädde är rena drömmen. Nu behöver jag frukt och grädde 😃

Kanske du behöver se över din kost generellt? Jag har ju ingen aning om hur du äter annars, men eventuellt kan det ju vara så att du inte får i dig allt du behöver, så du får sug efter onyttiga saker.
#7 Jag äter veganskt så jag får i mig allt jag behöver + att jag tar extra tillskott just nu för att vara på säkra sidan 🙂 Det kanske också är lite psykiskt, att man tycker att det är mer ok att äta onyttigt bara för att man är gravid, men samtidigt vet jag att det är då man bör äta ännu mer nyttigt! 😃 Nä, men från och med idag ska jag försöka äta bättre! 👍

Jag är också vegan och åt helt galet bra innan graviditeten. I början av grav var jag konstant sugen på snabba kolhydrater, förmodligen pga tröttheten många känner. Är övertygad om att det inte beror på någon brist, utan att det bara är normalt då alla hormoner lever loppan.
Jag tycker man får starkare sug efter saker och även mer hungrig. Äter absolut mer än jag behöver. Ibland håller jag emot men ibland går det inte 😃
#9 Jag börjar också tro det! Kroppen kräver väl mer energi av att bygga ett litet liv och då är det väl som när man är hungrig, att kroppen vill komma åt den maten som ger energi snabbast möjligast och då är det oftast onyttig mat 😛 Men man får kanske försöka äta mer potatis och sötpotatis osv som innehåller nyttiga kolhydrater 🙂
#10 Haha, samma här, äter också mer än vad jag behöver. Jag vill äta "hela världen" som jag brukar säga nu för tiden 😊
Man önskade ju att man blev sugen på sånt som var nyttigt och bra för bebisen… men näää… det har jag inte märkt nåt av!