Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 1464 ggr
oh-la
0

studenter på förlossningen

nu är jag inte gravid än, och det kan ju dröja lite innan det tar sig, men jag har en fråga till er som fött. en sak som jag är lite orolig för när det kommer till den kommande förlossningen är studenter!!! jag vill verkligen inte ha in några studenter under tiden som jag föder. hur förmedlar man det på bästa vis, och kan jag ens kräva det av större universitetssjukhus?

[TanatosNyx]
0

Du skriver det i ditt förlossningsbrev :)

tlover
0

#1 Fast kollar dom ens det? Dom kollade då inte mitt (även om jag tog upp det)

l'm back

[TanatosNyx]
1

#2 dom "ska" göra det. Men det är ju vården vi talar om..

PogoPedagog
3

Självklart har du rätt att neka. Om du har med någon på förlossningen så se till att dhen vet dina önskemål. När du är smärtpåverkad kanske du inte kan eller orkar prata..

Vill bara säga att jag hade en student på min första förlossning och en stor fördel var att medan barnmorskan var upptagen med många födande och inte hann ge oss så mycket tid var studenten med oss i rummet mesta delen av tiden men fanns bara där utan att lägga sig i om vi inte frågade något. Det kändes väldigt tryggt att ha personal på plats så mycket.

densomundrar
0

Givetvis ska man ju inte tvingas till något man inte vill och det måste dom respektera men får jag fråga varför du så gärna inte vill ha en student med?

oh-la
1

#5, min man läser läkarprogrammet på samma sjukhus, och dom har gynplaceringen då jag skulle föda om jag blir gravid inom ett halvår. Vill inte ha min mans klasskompisar i rummet när jag föder helt enkelt. Det vill definitivt inte gubben heller… Han lär ju protestera dock, så jag hoppas man lyssnar på det. Tack för svaren, då kanske jag kan slappna av lite… :)

densomundrar
0

#6 ok, då fanns det ju en "bra" anledning iaf :-) för som nämn ovan är det ju inte bara nackdelar med studenter och studenterna måste ju tyvärr vara med för att lära sig. Men iaf, vill du inte ha med studenter så ska du inte ha det och det hoppas jag att du respekterar

oh-la
1

#7 absolut, och lite hoppas jag att det tar ett halvår för det att fästa, för då bryr jag mig inte det minsta. Som du säger, dom måste få lära sig :) det är bara att slippa se gubbens kursare jag önskar. Känner att det räcker med att föda på ett sjukhus där han både pluggar och jobbar med barn och känner alldeles för mycket personal ändå. Kursarna är liksom gränsen för mig känner jag :P ett alternativ är ju att välja ett annat sjukhus…

densomundrar
0

#8 ja, jag kan inte förstå hur det är men förstår att det känns för intimt med all välbekant personal som det är ändå, utan studenter :-)

densomundrar
0

Och lycka till med barnskaffandet :-)

oh-la
0

Tack snälla! Och stort lycka till själv med allt! :)