Gravid iFokus

Gravid

Etikett: barnlängtan
Läst 1111 ggr
[postmortum91]
1

Namnförslag - pojknman

I Mars ska jag ha barn, och nu sitter jag och försöker komma på bra pojknamn.
Vill ni hjälpa mig?

Det ska vara lite annorlunda, så inget namn som är vanligt varken idag eller för 20 år sedan. Det måste inte vara svenskt. Det är ett killnamn jag söker. INTE Eugene bara, jag hatar det namnet :P

[TanatosNyx]
0

Imré

[GråHäxa]
0

Jag gillar just nu namnen Caspian och Enzo :-)

Velinga1984
0

Ingen av mina pojkar har vanliga namn, det ena är lite vanligare än det andra. Men vilken typ av namn gillar du? Finns massor namn som är ovanliga i det tidsskillnad tex Claes-Göran och Sten.

PogoPedagog
0

Sten är ju fatiskt jättefint! Det måste ju finnas listor med typ 100 i topp namnen på t.ex engelska oxå om man googlar lite. Personligen gillar jag inte namn som ska uttalas på engelska. Vet inte varför men kanske för att det stör språkrytmen när man ska ha in ett engelskt ord mitt i en mening.

[postmortum91]
0

Inga gubbnamn, så som Ckaes-Göran eller Sten. Tycker inte alls det är fina namn :P

soundtrack
0

Alve är ett namn som jag fastnat väldigt mycket för (tyvärr är inte min sambo lika förtjust i det).

Jessicat
0

Jag och min andra halva kan inte enas om Tellus eller Zion. Båda är fina, men jag har fastnat för Tellus!

[postmortum91]
0

Topp 3 i bästa namnförslagen hittills:
1. Zion
2.Enzo
3.Caspian

Topp 3 i sämsta namnförslagen hittills:
1. Claes-Göran
2. Sten
3. Alve

Velinga1984
1

#8 Caspian är inte ovanligt ;) Claes-Göran och Sten var inga namnförslag, bara ett exempel på ovanliga namn för 20 år sen och nu :)