Gravid iFokus

Gravid

Etikett: livet-efteråt
Läst 7195 ggr
[Thiah]
0

Vi som blivit föräldrar #18

Jahapps då fortsätter vi då…

[TanatosNyx]
0

Puuust, stockning from hell! Men jag tror det börjar ordna sig nu. Glärk!

Har vänt upp himmel och helvete här hemma idag. Ordnade barnvakt av snälla söta farmor, sen kavlade jag upp ärmarna och röjde undan massa bröte ner till förrådet (gud vad han växer ur kläder! onge!) tvätta, städa, diska, plocka, skura.. så kom det ett braaaaaaaak från babysittern… Sneglar på honom och ser ett jätteflin, och något misstänkt senapsbrunt som växer som en jäsande bulldeg runt låren på honom 🤢  denna gång slapp jag klippa bodyn och bada honom i ett handfat iallafall! 😂 sen under kvällen kom en vända till, så nu kan jag nog anta att hela fadäsen med felblandad ersättning är ur världen.

Satte mig och pustade efter röjandet, barnvakten tackade för sig och så började kalabaliken… han fes, och fes och rapade och fes… skrek och skrek och affektkrampade. Va sjutton flög i honom 🤔 oh… han har inte sovit ett DUGG på hela dagen. Ops! Är så van att han sover att jag inte hade en tanke på det här med att sova middag. Ajaj! Hur övertrött som helst. Strejkade vid bröstet av övertrötthet, så blev han vrålhungrig också. Nyp i magen efter allt skitande och gaserna.. hola baloo vad han inte har varit på humör.

Jag har nog aldrig bubbat runt och skumpat så in i norden som denna kväll. Armarna är som överkokt spaghetti. Men somna gjorde han, och åt gjorde han. Och nu är det knock out!

Lilolizeit
0

Idag har min lilla Samson redan blivit 4 veckor. Inte klokt.. Ett dygn har han nu varit utan syrgas, han ligger lite snålt i mellanåt, men ja hoppas de blir bättre snart. Har fått låna bärsjal här på neo å jag gillar de verkligen. Trodde att de skulle vara krångligt värre, beskrivningarna på hur man knöt kändes milslånga innan ja testade. Nu blir de till att köpa en, ska bara komma på vilken man ska ha av alla märken som finns. Allt ja vet är att den ska va i ekologisk typ och färgning å en svart. De minskar tyvärr inte utbudet så mycket. Är alla trikåsjalar samma? Alltså att man kan knyta de olika trikåsjalarna på samma sätt?

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[TanatosNyx]
1

Hejja Samson, stora killen! ❤️

[Thiah]
0

#2 jo man kan knyta alla på samma sätt men vissa lämpar sig bättre för tyngre barn(håller länge upp i åldern). Jag rekommenderar bambusjal då det är naturligt antibakteriellt och avleder värme. Sen är dom verkligen mjuka och följsamma. :)

Lilolizeit
0

#4 låter ju jätte bra. :) jag som är så varm.. ska kika på bambu sjalar.. Men dom är elastiska som andra trikåsjalar?

Lilolizeit
1

Nu har jag fyllt avdelningens frys och kyl med min mjölk. Skulle gärna donera mjölk men får inte då jag tatuerat mig i november.. Man får tydligen inte ha tatuerat sig eller piercat sig, med undantag för hål i öronen, senaste 12 månaderna. Känns riktigt surt faktiskt.. Något helt annat,. Min sambo var å hämtade liberos babybox idag, den man hämtar ut på Ica maxi. Den innehöll bortsett från de vanliga - (blöjor, olja, tvättlappar osv) pasta, pastasås, pärondryck, choklad, Mariekex och toalettpapper.. ? Jag blev väldigt förvånad över innehållet, hade inte räknat med mat direkt.. Haha

[TanatosNyx]
2

#6 Men nej vad surt med mjölken!

Pastasås?…. HAHAHA! va i helskotta 🤪 din box måste nog ta priset för muppigt innehåll! 😂

Lilolizeit
1

#7 ja känns hel pissigt! så nu får dom snart börja kasta mjölk. En i personalen hade dock som förslag att vi kunde göra pannkakor på den till helgen. Haha Hahahaha. Ja men visst e de konstigt. Har någon annan hämtat ut den boxen å får sånt här? Ja trodde min sambo skojade..

[TanatosNyx]
1

#8 Be personalen frysa in mjölken så att du kan ta med dig den hem och spara själv? Jag fick erbjudande om att ta hem min frysta mjölk iaf, det var då jag sa att dom kunde behålla den 😛

Pannkakor på bröstmjölk… 🤢 det vore nåt när det är dags att lära liten att äta 😃

Lilolizeit
0

#9 får be dom om det. Känns rätt trist att den inte kommer till användning/ får kastas till slut. Haha ja usch ja.. :)

[TanatosNyx]
0

Förstår dig så väl. Jag klarade mig på håret att få lämna, åt ju levaxin förut och hade rätt tung medicinering på slutet av graviditeten, men jag slutade med hela rasket för att få donera.

[Thiah]
1

#5 ja dom är jätte elastiska. :)

JeFo
0

Har ni kommit hem Thiah? Är nyfiken på allt 😃

[Thiah]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#13 ja. 2 i natt var vi hemma. Joel sov båda resorna och har betett sig jätteduktigt. Blev inte så mycket strand så jag är blekare än jag velat men men. (aldrig är man nöjd…) Joel älskade vågorna när han fick springa på stranden. Däremot blev han väldigt röd av värmeprickar så uv dräkt var bara att glömma.

[TanatosNyx]
0

uff, hade precis blivit av med stockningen så åkte jag på en ny pga att Alvin har varit risig och matstrejkat idag… 😕 Nu är han bättre igen så nu börjar vi på ny kula med att amma amma amma….

Theres
1

Tur att det löste sig och att han piggade på sig. Läste vad du skrev på amningshjälpen. Elly har börjat bajsa på morgonen samtidigt som vi ammar. Två dagar i rad har det börjat stinka ^^ Hon har gått från att bajsa varannan-var tredje dag till att bajsa 2-3 gånger om dagen :O

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
2

Ja alltså shit pommes vad kraken sket ur sig till slut! Vaknade ju vid 8 snåret av att han låg och krystade så han spydde om och om och om igen. Plockade upp och rapade honom, och han började fisa som en galning! Sen höll han på sådär i flera timmar, sen kom det en bajsblöja och det lugnade ner sig en stund. Hela tiden knappt tröstbar, han hade väl präktigt ont i magen 😕 Så stod jag med honom i famnen ute i hallen medan sambon skulle iväg och handla.. så kände jag bara hur blöjan bubblade till.. Sen verkade han klar! Men jag väntade några minuter till utifall, men det kom inget mer. Så jag gick och bytte på honom… Åh herregud!

Jag hann precis ta av honom blöjan.. När jag lyfte upp rumpan på honom och böjde hans ben mot magen så sprutade det 😮 hela honom, hela skötbordet som svämmade över så det rann ner över tvättmaskinen och vidare ner över golvet… fulla mig… och så får han ner händerna i det där 🤢 det var "pottypaws" överallt! så där stod jag med skit överallt, febrilt parerandes bebishänder så han inte skulle stoppa dom i munnen, medan sambon var borta, och alvins badbalja stod ute i hallen då sambon flyttade på den när han duschade och sen inte ställde tillbaka den.

Så pinkade han. Fulla mig, fulla håret, fulla brösten, på sig själv.. fulla skötbordet, ner över tvättmaskinen och plask ner på golvet. Så kom spyan. Och en till, och lite mer 😭

Vart F * N börjar man torka/tvätta/skura? 😟

Jag fick tag i handduken vi torkar händerna på, lyckades skopa upp ungen i den och ut i hallen och började sparka in badbaljan i badrummet. Jag kunde ju inte lämna honom på skötbordet heller! 

Tappade upp ett bad åt honom, men ville ju tvätta av honom innan han åkte i baljan.. Jösses. Där stod jag med en liten jädra tvättlapp och såg dum ut! Tog toapapper till slut och skrapade av ungen!

Tack GODE gud att vi var hemma! Hade jag fått skura med våtservetter hade jag stått och torkat än…

Så kom sambon hem och kläcker: "Har du skitit stopp i toan eller?" när han såg allt nerskitet toapapper i toaletten.. Hade inte hunnit spola..

[WickedAlly]
2

#17 Galet att det kan rymmas så mycket i en sådan liten kropp egentligen :p Dra av dig kläderna och ta med honom in i duschen nästan gång så är det lätt att bara skölja av honom :) När Wille var tre månader låg han mot Rasmus bröst och levererade en sådan blöja, en jättefis och sedan bubblade det bajs åt alla håll och kanter. Rasmus fick halvt om halvt panik och sprang mot duschen medan bajset yrde kring dem, haha.

[TanatosNyx]
0

Hur lyckas man både hålla och duscha dem samtidigt? Alvin är så sprattlig att jag håller med bägge händerna 😛

[Thiah]
0

#19 det gör man inte. ;) Man bara snabbar sig så att dom kladdar så lite som möjligt.

Theres
1

Tredje morgonen. Byta kissblöja -amma -byta bajsblöja -amma ^^

golf.ifokus.se

[WickedAlly]
1

Jag lade Wille mot axeln och höll runt rumpan och ryggen med ena handen. Fast Wille är mer fisk än människa och blev alltid lugn av vattnet. Annars så får man hänga duschen, om man har duschstång då. Värt att skaffa annars, det är mysigt att duscha tillsammans :)

[Thiah]
2

Man kan också hålla duschen med händerna eller lägga dem på en handduk på golvet och sen duscha. Joel vill duscha i famnen eller så ska papps göra roliga ljud. Mamma får duscha honom genom att ösa vatten med en av hans hinkar….

Theres
4

Min bäbis har blivit stor!

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
0

Då var tremånadersvaccinet avklarat, ush va ledsen krake 😕 men det gick över fort.

strax under 6kg och nästan 61cm lång, han fortsätter växa med ca 1cm och 0,5kg/vecka 🥵

Lilolizeit
0

#25 stackarn, skönt att de gick över fort. Han växer verkligen så det knakar! Här går det både framåt å bakåt känns det som, han är fortfarande utan all andningshjälp å blev av med sonden för 3 dagar sen å helammar nu, med amnings-napp. Hoppas kunna vänja bort den snart, men de e svårt.. Igår var han på ögonundersökning -ROP. Allt såg bra ut å nästa besök blir om 2 veckor, men han blev väldigt tagen av undersökningen å trött. Han orkade knappt äta under gårdagen villet så klart resulterat i viktnedgång idag, å hans kroppstemperatur sjönk ner till 36 grader så han har fått tillbaka värmebädden igen.. Läkaren är dock optimistisk å tror att vi kan få komma hem på fredag. Hoppas hoppas!

[TanatosNyx]
0

#26 Men oj, han måste göra framsteg i raketfart? Du ska se att det blir helt annorlunda (till det bättre) bara ni får komma hem! Bara man kan tygla oron när man inte är innanför sjukhusets trygga väggar.

Kommer ni att ha neovård i hemmet sen?

Det lilla bakslaget hämtar han snart igen 🙂 Alvin är fortfarande riktigt trött utav sig, men han kämpar emot! Han vill så gärna vara vaken, men blir övertrött direkt.

[WickedAlly]
0

Kul att läsa om alla framsteg era små gör :) 

Är det någon som skor/kängor från Levi´s till sina barn? Har hittat ett par som ser lovande ut men skulle vilja höra lite om vad andra tyckt. Finns knappt en enda recension att tillgå.

Lilolizeit
0

#27 ja de går fort framåt å det vara jag nog blivit lite bortskämd med.. Nej, när vi kommer här ifrån är vi helt utskrivna verkar de som. Jag hoppas det :) Ja de e lite samma här, super trött men ska ligga å titta omkring sig, han tar i så ögonen går i kors emellan åt. Haha

[TanatosNyx]
0

Ursäkta att jag är lite frånvarande här, lilleman är rent ut sagt skitdålig efter vaccinet 😕 just nu svär jag ve och förbannelse för att han aldrig blev ålderskorrigerad av neo.

JeFo
0

Skönt med framsteg för er! Känns ju alltid lättare när det går bra. Stackars Alvin som blev dålig! Hoppas det vänder fort. När de små är sjuka existerar inget annat. Här är det annars full rulle. Är kvar i skärgården… Har regnat sedan vi hit kom, imorgon lovar de sol. Varit en ganska tung vecka med mycket pass. Tomten är delvis sluttande och så finns det pool. Så Holly har full fart å jag springer efter. Hon kan verkligen inte gå… Och hon är orädd. Hon kan springa på hur långt som helst utan att reflektera över vart hon är el med vem.

Theres
1

Idag har vi varit på Öland djurpark. Maya var lite mer exalterad än Elly. Hon är helt galen i andra djur ^^ Speciellt apor. Elly och jag åkte karuseller, badade och var inne och matade lemurerna :)

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
1

Idag är han kry igen ❤️ men mamma & pappa är mer slitna än nånsin, urk! JeFo satte huvudet på spiken, allt annat stannar av.

[WickedAlly]
0

Varför i hela världen ska det finnas så mycket fina kläder till barn? 😮😂

Lilolizeit
0

Sitter också å kollar på kläder. Har köpt en del innan. Men har ingen aning nu om vad som faktiskt finns å hemgång börjar närma sig. Hade ju tänkt på att köpa kläder passande sommar/sensommar, nu är de visserligen kallt, å vår lille kille är väldigt kall av sig, så måste köpa mer långärmat å byxor iaf. Var brukar ni handla barnkläder? Svårt att vara logisk bland allt sött. Haha

JeFo
0

Ska beställa höstens grejee någon kväll tänkte jag. Har två som börjar skolan och en hos dagmamman. Köper riktigt tjejiga saker så är glad att det går att ärvas. Men det finns farligt mycket sött 😁😊

[Thiah]
3

Å jag hittar knappt något alls till min lilla fis. Suck. Basic kläder köper jag på lindex för det mesta. Gillar deras någorlunda neutrala färger. Joel behövde nu full påfyllning av byxor(mjukisar) så vi gick en runda. Hittade ett supersött höst set för 15euro. Tyvärr i strl 90 men bättre lite stort än inget alls. Hahaha Joel är inne på sin 4 dag som sjuk. Hög feber (vid 39 slutade jag mäta…) och noll matlust. Idag är febern borta men han är superhängig. :( vi som skulle börja få dagisrutiner…suck Joel har också börjat bli så stor. Han hjälper till med tvätten, i affären och annat. Lyfter upp på bandet, sätter ner i korgen, räcker mig rena tvätten osv.. Helt ljuvligt

soundtrack
0

Ja usch ja, jag har lagt ut alldeles för mkt pengar på kläder till Alice den här månaden! Jag plockade undan alla kläder o strl 68 häromdagen och då blev det alldeles för tomt i lådorna ;) (ja, hon kan typ ha 68 fortfarande, haha, liten skitunge :)) Har knappt börjat kolla på höstgrejer än.. Beställde ett regnställ igår iaf, men det är i strl 80 så risken finns att hon drunknar i det :/ är hopplöst att hitta regn- och överdragskläder i mindre storlekar (förutom PoP men det är ju oftast så dyrt :/), måste ta tag i sko-inköp snart också… Jag köper kläder från typ alla vanliga butikskedjor + lite begagnat via Tradera. Men jag är lite pipplig med det så det blir inte så mycket…

[Thiah]
0

#38 titta på lindex. Där hittade vi vår regnoverall i storlek 74 som Joel älskar(och Vi)

JeFo
1

Vad söt han är Thiah! 😊 Härligt med en hjälpreda, aldrig fel å ha. Holly älskar sina systrars rum. Hon vill sååå gärna in i där. Är ren lycka när hon lyckas. Äldsta har sitt rum nere och mellantjejen uppe. Så fort En dörr åker upp springer Holly. Finns ju tusenmiljoner småsaker där att pilla på. Nå annat som hon gillar är att plocka blommor. Även om hon sitter i vagnen ska hon hålla i några. Hon är mer och mer med för varje dag. "Nu ska vi sätta på skorna" "Nu ska vi äta" "Nu ska vi åka vagn""Hämta bollen" Blir så mycket roligare när de förstår. Hon har dock slutat säga mamma! Pappa säger hon 500ggr om dagen. Undrar om det är för att hon är med mig hela tiden?! Imorgon ska jag och Holly fixa pass. Jag har ju blivit fru och Holly har tillkommit. Försökt få fram om de tar kort på små men inget hittat. Borde ju vara så?! Hur blev Joels pass Thiah? Holly är ju inte allr för duktig på att sitta stilla och nya människor är inte heller hennes grej. Ska bli spännande! Två veckor gemensam semester kvar. Jag börjar dock jobba v35 så jag har ju lite ledigt än. Börjar kännas mer och mer… Jag jobbar tre dagar i veckorna och varannan helg. Känns inte jättemycket men ändå… Förut har jag velat tillbaka men nu känner jag inte alls så. De äldre vill inget annat än att vara på fritids. De älskar sånt så där är inte samvetet dåligt. Äldsta har längtat ihjäl sig då hon inte fått gå på 2 år. Är nog mest känslor för en fjolig mamma 😛 Man tror å inbillar sig så mycket dumt. Jag börjar 9,10 å 11 och maken hämtar 17. Varav Holly sover 2h också. Det är väl inte för mycket? 😕

[TanatosNyx]
1

#38 Jag tog på Alvin hans första plagg i 68 idag 😃

[WickedAlly]
0

Wille har fortfarande några plagg i 68 😂
Testade hans fleecejacka från förra året och den sitter fortfarande jättebra, haha. 

Thiah: Åh så söt han är, och vilken gullig frilla. Wille har också fått långt och blont hår, fast inte så lockigt. 
Trist med feber, Wille har också haft det nu senaste dagarna. Bara small till härom natten. Tror det hänger ihop med tänderna, ena kindtanden kom upp nästan två mm igår :o 

Det är superkul nu när de förstår och vill hjälpa till, Wille plocka ur tvätten och ska hjälpa till att trycka på knappen när vi fyllt den igen. Dessvärre är han där och pausar den ibland också utan att jag märker det :P 
Och såå jädrans mycket enklare det är när man kan be dem om grejer, typ stänga dörren och hämta sina skor. 

Angående kläder igen så köper jag det mesta på HM, älskar deras Consciouskollektion. Köpte två par mjukisbyxor och ett par fodrade tights för 120 kr i förrgår, och man får 3 t-shirt för 98 bland annat. Kläderna slits och det blir matfläckar, ser ingen anledning till att köpa dyrare. Fast jag blandar visserligen, han har några dyrare plagg också, men till vardags har han mest från HM. 

Vinterjacka och regnkläder köpte jag på outnorth.se igår, betalade 668 för varor värda 1144 kr. Didriksson på båda. Vet att babyshop.se har väldigt bra rea på ytterkläder just nu dessutom :) 

JeFo: Haha, är pappa 500 ggr om dagen här också. 
Normal konversation här just nu är: 
W: Pappa
Jag: Pappa är på jobbet.
W: Pappa. Pappa! PAPPAAA!! 
Jag: Pappa kommer sen.
W: Meh, pappa?

Theres
0

Vi använder kläder i storlek 74 :D Hon har egentligen 68, men har köpt massa nytt i 74 så vi använder de också. Bara att kavla upp ärmarna ett varv ^^

golf.ifokus.se

[Thiah]
0

#40 Jefo:  Tack. Han är lika söt som sin mor..😂

Vårat pass gick supersmidigt. Vi gick till en fotograf som tog en del bilder och sen skickade dom direkt till polisen (vet inte om dom gör det i sverige) . 

Joel har haft högfeber och nu kommer lite utslag. Ser man på bilden i #37 så ser man utslagen. Jag gissar att han har/haft 3dagars feber….

Vi är på storlek 80-86-+ beroende på märket..

JeFo
0

Samma "diskussion" här Ally! Fastän nu är Ric hemma och hon kör samma ändå. Hon sa mamma i förgår och det var nog första mamma på flera veckor.

Sarah
5

Hoppar in här nu :) Än så länge är Elva lika lugn utanför magen som hon var innanför. Idag har hon varit jättejättetrött, ätit, sovit och spytt lite. Blev en lång dag för henne. Vi fick åka hem, men tog en lång omväg då vi fick ett tips om vår försvunna katt. Hittade honom inte, men passade på att åka förbi min pappa och låta honom träffa sitt första barnbarn en stund. Sen promenerade jag till stallet och invigde vagnen. Nu ligger vi och myser och tittar på tv-serier :)

JeFo
0

I Sverige tar man kort hos polisen Thiah. Men då bör de ta på Holly också… Oj, vad spännande 😁 Holly har 86. Går med 80 på nåt men oftast är det för kort. Har en del i 92 redan. Blir bara längre och inte bredare så det har fungerat också. Välkommen hit Sarah!

Sarah
1

Tack :) Alltså, brösten, herregud! Måste köpa en pump, för hon hinner inte hålla dem i schack öht.

[TanatosNyx]
3

Tänk på att varje gång du pumpar beställer du mer, så lätta bara på det värsta. Tillgång och efterfrågan. Dock är det hormoner med när man är nyförlöst, sen är det viktigare.

[WickedAlly]
0

Handmjölka istället det värsta Sarah, hon kommer att fixa så att mjölkmängden stämmer men det kan ju ta en stund :) 
Och de där spända stenbumlingarna dras man oftast bara med i början, precis när mjölken rinner till ordentligt.

Sarah
0

Testade handpumpa halva dagen igår och det resulterade i 10 ml totalt :p har inte tålamodet :) får testa lite till idag, men annars blir det en pump och utan att tömma jättemycket. Om jag ska fortsätta med amning behöver jag nog ändå en. Måste komma igång och skriva klart min avhandling och då får killen sköta maten en hel del.

Sarah
3

Nu har vi invigt bärsjalen och den är fantastisk! Lite lurig att få på första gången och vi har inte direkt den snyggaste stilen, men hon sover djupt i den och jag tycker att den känns helt säker. Nu kan jag gå runt och pilla i huset med henne på magen :)

Sarah
4
Velinga1984
0

Själv älskar jag Tradera och Instagrams olika bloppisar. Beroende på plagg kan man hitta fynd, tex så köpte jag två softshell-jackor för 120kr med frakt samt 1 vinterjacka från Didrikssons för 150kr med frakt :) Äldsta sonen på snart 11 år har haft sitt Didrikssons vinterset i 3 år utan knappt några slitage. Och då är detta ett väldigt aktiv barn som sliter 2-3 thermobyxor per säsong! Jag älskar reor, men tyvärr orkar jag inte leta runt. Har ett graviditetsillamående som styr mina dagar :( Sarah, inser att jag verkligen ska satsa på en sjal denna gången. Har en tri-cotti men minstingen var för stor för att få plats. Sjal är smidigare då den anpassar sig på ett annat sätt efter storleken.

Sarah
0

Ja det var sjukt smidigt. Var lite fundersam innan på om det skulle kännas helt säkert eller om man behövde oroa sig för att hon ska ramla ur. Men inga problem. Blev lite trött i ryggen efter en timme dock, knöt kanske inte helt rätt, och sen har ju musklerna försvunnit lite de senaste månaderna :p

Velinga1984
0

#55 Är det en Moby Wrap du har? Har sett att man kan köpa för drygt 200 kr från en utländsk sida. Ont i ryggen betyder väl felbelastning? Fast det klart man är inte så fräsch i kroppen efter en förlossning :)

Sarah
0

Ja Moby. Förmodligen knöt jag lite fel, men jag har en gammal ryggskada efter jag välte och hamnade under hästen. Måste gymma regelbundet för att hålla ordning på den och vara smärtfri, vilket jag inte kunnat av förklariga skäl :) så det blir korta pass med sjalen nu och av med den då jag blir trött i musklerna.

Lilolizeit
2

Vi är hemma!! :) Så himla skönt. Blev utskrivna idag, med bara ett återbesök på fredag för att se att han behåller vikten, ammar och ger utpumpad mjölk med flaska var 3e timma. Sen på tisdag är det ROP undersökning igen. 41 dagar på sjukhus har inte varit kul kan jag säga! Men nu är de över :)

Sarah
1

Åh vad skönt för er! Hoppas allt rullar på nu.

Jespersen
3

Nu var det ett bra tag sedan jag gjorde någon uppdatering här. Minns inte när jag skrev sist, men jag har separerat med sambon och flyttat med Villemo till ny stad (där jag har min syster). Vi har bott här sedan april och det känns som att vi landat lite nu :) Villemo har hunnit fylla ett (helt galet vad tiden går fort!) och ska snart börja på dagis! Jag har lite smått ångest över att hon ska börja på dagis så tidigt, men har inte många alternativ.. Hon kommer säkert stortrivas där, men jag kommer väl gråta varenda gång jag måste lämna henne ;) Roligt att se hur stora alla bebisar blivit och att läsa om alla nya små :)

Theres
3

Oj vad tråkigt med separation. Men ibland står man inte ut med karlarna, så det kanske var bäst så :) Hur funkar det nu när ni bor i en annan stad då? Idag fyller min bäbis två år! Den håriga bäbisen alltså ^^

golf.ifokus.se

soundtrack
0

#60 hej! Kul att se dig igen :) tänk att hon är stora tjejen nu som redan blivit ett år! Känns ju som att det var igår vi gick och väntade på att få träffa våra små :) Tråkigt att det slutade med separation, men vad jag minns av vad du skrev där i början så var det väl kanske lika bra?

Jespersen
0

#61 Grattis till vovven! :) Jo, men det funkar bra faktiskt! Jag trivs egentligen bättre med att bo såhär, där man bara kan promenera till affär, VC, dagis och så. Innan bodde vi mitt ute i ingenstans och fick köra överallt. Fruktansvärt tråkigt att behöva säga upp sig från jobbet och börja om som timmis igen dock.. Jag trivdes så himla bra på det jobbet jag hade också, vilket gör att det känns ännu mer surt. #62 Ja, det är helt galet hur fort tiden går! Helt plötsligt förstår hon vad man säger och tultar runt här som ingenting. Jag hinner knappt med! Ja, han brydde sig ingenting och jag tog ju hand om Villemo helt själv. När jag frågade om jag skulle bo kvar i Skåne så tyckte han absolut inte det utan tyckte att jag skulle bo nära min familj. Det sved lite att han inte gjorde någonting alls för att ha kvar sin dotter i närheten.. Så vi flyttade nästan 20 mil bort så att jag skulle ha någon i närheten som kunde hjälpa mig med Villemo i nödfall. I samma veva som vi separerade så blev jag gravid och fick göra en abort (han satte sig och googlade abort så fort jag berättade.. ). Han kunde inte ta ledigt från jobbet för att ta Villemo under aborten utan jag fick åka till min syster och göra det hemma hos henne med hennes barn och allt runtom. Det här var precis efter att min hund som jag hade haft i tretton år gick bort, så jag jag hamnade lite under ytan då.. När vi hade flyttat och allt och jag började komma lite på fötter igen, DÅ kommer han på att han har kastat bort allt han vill ha och är beredd att göra vad som helst för att få oss tillbaka. Så där är vi väl nu, han vill göra allt rätt igen och jag vet inte vad jag vill.. Känner väl mest att känslorna dött efter allt som har hänt, men samtidigt vill jag ju självklart ha en "hel" familj. Jag vill ju att han ska få vara med lika mycket som jag under Villemos uppväxt, nu när han äntligen bryr sig. En liten novell ifrån mig såhär på morgonen!

soundtrack
0

Nej, det har gått alldeles för fort! Alice blir ju 1 om en knapp månad och jag börjar jobba om 1,5 v. Känns ju som att det var igår man satt och maraton-ammade i soffan på kvällarna liksom :) Men oj vad tufft du haft det! Starkt av dig att ta beslutet som separation iaf, det är ju inte det lättaste när ett litet barn är inblandat. Och det känns väl typiskt att han nu ska komma på nu vad han missar… Men jag tycker inte att du ska känna och tänka att er familj måste bli "hel", om det nu inte är så att dina känslor blossar upp för honom igen. Men jag är övertygad om att du och Villemo klarar er utmärkt på egen hand. Sen är det ju klart att han har rätt att få umgås med sin dotter, men det är ju en annan femma. Har du fått nån förklaring tills han beteende förresten? Förlossningsdepression?

Theres
0

Ja. Killar kan få förlossningsdepression precis som tjejer. Kan mycket väl berott på det. Sen det där typiska att man inte vet vad man hade förrän man förlorar det. Tur att du flyttade iallafall så han insåg det och börjar bry sig. Har han varit och hälsar på er då?

golf.ifokus.se

Jespersen
0

Ja, klarat oss själva har vi ju egentligen gjort från början :) Han har satt mig i andrahand jämt med, men jag älskade honom massor då så jag ville ha familj med honom ändå. Tänkte att han kommer att bry sig sen, sätta oss först. Men det blev ju aldrig så tyvärr.. När vi fick Villemo så knöt han inte an till henne alls och jag tror att allt var så långt ifrån vad han föreställt sig att han helt enkelt stängde av. Vi har haft varannan helg bestämt när det gäller umgänge, men det blir oftare om jag är "med i dealen" så att säga. Om han känner att det finns en chans att få tillbaka mig (vilket han verkar tro vad jag än säger) så anstränger han sig mer, sen om jag säger ifrån på skarpen går han tillbaka till varannan helg ett tag. Nu ska vi tvätta! Massa trappor utan hiss, den här selen är fortfarande det bästa jag äger!

Denna kommentar har tagits bort.
JeFo
2

Hej Jespersen! Härligt att du är här igen! Tråkigt att höra om det som hänt. Tyvärr är en separation ibland det bästa. Pratar av egen erfarenhet. Blev lämnade när mellantjejen var 3 mån. Var en tuff tid. Precis som din kille så fattade han snabbt vad han missat och vad han ville ha. Jag visste inte vad jag ville. Han hade gjort mig så illa och bestulit mig på Jolines nyföddtid, kunde inte njuta alls. Framtiden var ju liksom långt ifrån klar. Mitt krav var familjerådgivning. Vi var 24 och gick i 1,5 år. Tyngsta tiden i mitt liv men så här i efterhand det bästa vi gjort! Vi har varit ihop sen vi var runt 11 och tids nog, tror jag, kommer en kris. Vi överlevde, vi kämpade och det gick. Det tog lååång tid och man hann känna massa och lära sig. Idag har vi tre barn och är gifta! Ta reda på vad du vill och utgå ifrån det. Ibland är det inte värt och räddas! Din dotter är iaf super söt! 

Denna kommentar har tagits bort.
Theres
0

Projekt vagntvätt. Hittade ingen rosa scooter som någon ville skicka. Sen hittade jag en som ändå skulle till Öland så jag kunde hämta den på deras camping. Sen ångrade sig en annan och ville skicka. Eftersom det lät osäkert om den första skulle till Öland så köpte jag den skickade vagnen, sen hade jag ju lovat den med Ölandsvagnen. Så nu har jag två ^^ Ska sälja vidare den ena. Rörig kanske? Men jag fattar vad jag menar. Det är huvudsaken ;)

golf.ifokus.se

Lilolizeit
0

Återbesök på sjukhuset idag för vikt å temp. Har upplevt honom lite slö under natten å dagen, ätit dåligt sen 3 i natt. Visade sig att hans temp ligger på 35,4! Efter en timme i famnen med filt 35,5. Suck! Har fått låna hem en värmebädd å ska tillbaka på måndag. Dock förklarar den låga tempen allt annat. Går ju mycket energi åt att föröka hålla tempen så klart han blir trött å då inte orkar äta.. stackars lilla killen. Han hade, trots snudd på matvägran senaste måltiderna, gått upp 10gram på två dagar. Han gick iaf inte ner en massa som jag trodde han skulle..

[TanatosNyx]
0

#71 Nämen ojdå, lilla kraken då 😕 det här kalla ruggvädret gynnar inte små fryslortar 😕

em.nord
0

#71 lillen då :( Idag var jag på ultraljud och det visade sig att jag bar på tvillingar. Smärre chock måste jag erkänna och inte många glada tankar. Nu har chocken börjat lägga sig och nu är jag glad för mina bebisar ♡ Mått skit sen start men nu vet jag iallafall varför! :'(

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

JeFo
0

Oj, tvillingar! Förstår chocken. Vad sa sambon? Vilken vecka är du i nu?

em.nord
0

#74 Oj ja :) Daniel idioten hade glömt ta ledigt trots att jag påminde honom många gånger så jag var själv där. Ringde från parkeringen och han blev chockad och darrig och glad och förvirrad. Typ som jag. Men jag var arg på honom för att han inte var med så jag sa att han måste bli glad för fan! :P haha var smått chockad som sagt. Men allt det har lagt sig nu :) Nu kommer oron för mina bebisar! De delar moderkaka o en är mindre… :( Så verkar luta åt snitt även denna gången. Får nog inte känna på naturlig födsel… Går in i v 14 nu.

emmans blogg

fridaas
0

#75 oj grattis till tvillingar :) Låter dock mindre kul med att den ena är mindre, kan man göra något åt det, eller håller man bara extra koll?

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

JeFo
4

Ja jag skulle också bli chockad. Speciellt med tanke på att du redan har en liten redan. Men det fixar sig ska du se 😊 Det är ju verkligen en häftig grej med två. Och just enäggs… Det är i mina ögon ännu häftigare! Ska bli spännande å följa så våga inte försvinna 😛😉

em.nord
4

Verkar rätt vanligt med en mindre. Det kommer kollas väldigt noga och ofta så så länge det inte skiljer mer i utvecklingen så är det ingen fara. Ska prata o göra ul med läkare om 3 veckor och fråga mer då :) Haha jag försvinner inte. :) behöver både få läsa om er andra, och prata av mig för att funka ordentligt nu ett bra tag ;) Allt dubbelt. Babyskydd osv. Kommer nog bli fattig ;) kunde inte låta bli att beställa 2 likadana klädesset från lindex idag. 0:) tänker vara positiv ang allt tills läkaren, ev, skulle säga motsatsen…

emmans blogg

Sarah
5

#78 grattis :) måste kännas lite omtumlande :) Elva har hunnit bli hela 6 dagar, sjukt hur det kan kännas som att vi alltid haft henne. Än sålänge går allt sjukt smidigt. Amningen funkar skitbra nu, trodde jag aldrig. Tegelstenarna i brösten är borta och det gör inte ont längre. Hon sover snällt, ammar 2-3 ggr per natt och sen sover vi till tio. Sover ju mest på dagarna oxå så vi fortsätter fixa på huset i nästan samma takt som innan. Hon märker inte ens när kapsågen är igång… Är väl lugnet före stormen, men just nu har vi en galet lugn och snäll bebis som bara gråter medan vi byter blöja. Igår hade vi lite spelkväll med ost och lite vin. Det där halva glaset jag drack var gudomligt! E låg och sov bredvid spelplanen hela tiden. Hon har även hunnit sova sig igenom en skogspromenad då vi letade katt, och ett stallbesök där mina hästar blev livrädda för det sovande knytet. Just nu är livet som mamma väldigt trevligt och enkelt. #bortskämdförstunden

[TanatosNyx]
0

Blöjbytena blir bättre bara hon börjar bli intresserad av leksaker 🙂 då kan man hänga upp något färgglatt med starka kontraster som hon kan kika på.

Prova även att ha en filt/handduk över henne när ni byter, ibland känner de sig kalla och nakna.

Sarah
0

#80 lika ledsen ändå :( men det går iaf över direkt då vi är klara.

Theres
1

Elly är alltid skitglad när vi byter blöja ^^ Hon är bara ledsen innan om hon har kiss i blöjan eller när hon är hungrig :) Har också en väldigt enkel bäbis, så det behöver inte alls vara lugnet före stormen. Hon kanske helt enkelt bara är chill. Fast sen när hon blir större så blir hon ju mer vaken och behöver mer underhållning. Men man vänjer sig :)

golf.ifokus.se

Theres
1

Fast nu har hon iofs börjat bli ledsen på kvällen när hon ska sova. Hon kan ligga i sängen och halvsova, men om jag bara går utom synhåll så börjar hon gråta, så man måste stå där och kolla på henne tills hon helsomnar ^^ Separationsångest ;)

golf.ifokus.se

em.nord
0

Elliot gillar inte att byta blöja. Han far runt som attan. Värsta träningspasset när man ska byta och man behöver 5 händer! :D Men det är inte kul när den gråter :( man måste ju byta blöja liksom.

emmans blogg

Lilolizeit
2

Här har vi en hel lugn kille! Protesterar inte vid blöjbyte, munvård/"tandborstning" eller vid näsvård osv. På sjukhuset va han tillåmed lugn å medgörlig vid byte av sond, Dock blev han jätte arg å ledsen när vi tog tempen under armen.. de va tydligen fruktansvärt! Dom e lite roliga..

Sarah
1

Hehe, alla har sin grej och personlighet från början :) Baby 11 och killen är på tur till stan och jag är själv i huset några timmar. Jättekonstigt, men skönt :) Passar på att njuta av en snus när det inte blir matning på några timmar, ljuvligt!

Sarah
1

Haft vårt första bajsinferno :s ok att det bajsas mycket, men 3 överfulla blöjor på 1 timme där det trycktes upp på ryggen, my god :) hon sov hela resan till stan, hela tiden inne hos killens kompis och hela vägen hem. Sparade ihop en del.

[TanatosNyx]
7

Idag gifter vi oss! ❤️

Theres
0

#86 Jag är fast i snus-träsket igen, så jag ammar bara på morgonen när jag har varit snus-fri i ~9 h. Jättesmidigt att hon äter mat resten av gångerna :D

golf.ifokus.se

Sarah
0
[Thiah]
0

#88 wow yey grattis!!!

[WickedAlly]
0

#88 Åh, grattis!

[WickedAlly]
0

Förresten Thiah, borde inte ni fira er första bröllopsdag typ nu? :o

[Thiah]
4

#93 alltså haha jo den var den 9 juli. Svärmor skrev ett SMS den 10juli och bad om ursäkt för att hon glömt grattade oss dagen innan. Facebook hade visst berättat åt henne… Sen.ringde hon och "skällde " på maken för att vi inte sagt nått. Och vi tackade bara för påminnelsen för vi hade helt glömt :D

[WickedAlly]
0

#94 Hahah :P

Theres
0

Grattis :D Så jäkla coolt. Du har inte nämnt någonting om det. Surprise ^^

golf.ifokus.se

Lilolizeit
1

#88 stort grattis! Vi skulle ha gift oss den 22 juni, men Samson bestämde sig ju för att komma den 19, så de blev bara att ställa in..

[WickedAlly]
0

På tal om att glömma, maken brukar nervöst kika i sin ring lite då och då så att han inte ska glömma. Han har fått för sig att jag kommer bli hiskeligt arg då, haha. Vet inte riktigt vart han fått det från dock för jag är inte säker på att jag bryr mig så mycket. 
Finns ju liksom viktigare saker att minnas :P

[Thiah]
0

Alltså varken jag eller maken bryr oss om sånt där(jag har så kasst minne för datum överlag) så svärmor och mina föräldrar blev nästan arga :p hahahaha

[WickedAlly]
0

Hahah :P
Då får väl de se till att minnas och uppvakta er, om det är där skon klämmer ;)

Vi gifte oss mest för att det är praktiskt, och för att det är viktigt för oss att ha samma efternamn. Känns lite knäppt att börja fira det egentligen då :P

[Thiah]
1

#100 vi var också praktiska så ja erm.. ;)

Velinga1984
0

#88 Grattis! :)

em.nord
0

#88 Grattis! :)

emmans blogg

JeFo
0

Åh grattis Fru Tanatosnyx ! 😊

soundtrack
0

Stort grattis Tanatos!

[TanatosNyx]
10

Då var vi man och hustru! ❤️

Linusidah
0

#88 Stort grattis! :D

fluffis
0

Vad härligt! Grattis TanatosNyx! 🙂

jackiejohn
0

Tjoho va kul! Grattis tanatosnyx! 😊

Theres
0

Har du ingen bild på hela dig? Alla bilderna på Facebook var med håret för ansiktet ;)

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
2

Lägger inte ut det offentligt, kan lägga upp i hemliga gömman.

Sarah
0

Jag är nöjd :) Elva accepterar napp i korta stunder nu. Hon har varit lite knorvig och gasig, när hon då blir lite uppe i varv så blir hon lite väl brutal mot brösten, utan att vara speciellt intresserad av mat. Jag vill inte vara napp. Fick ett utbrott på killen i morse efter en längre mammaärnappsession. Han skulle fixa frukost till mig då jag var fast med amning/ bara napp, sen glömde han det när han kom in till köket och ställde sig och bakade rabarberpaj istället. Skitdumt att få utbrott över, men jag ville verkligen ha frukost :p Kände då att jag måste ta tag i att pumpa /delamma, så jag kommer bort lite. Kommer att bli knäpp annars.

soundtrack
0

#112 hoppas för din skull att hon fortsätter acceptera den. Alice tog napp ibland när hon var nyfödd, men ju äldre hon blev desto mer sällan tog hon den. Så jag har varit napp i 1 år nu ;) Sen är det så att första månaderna vill många barn maraton-amma stundtals (framförallt kvällstid) oavsett om dom tar napp eller inte. Det går ju över som tur är..

Sarah
0

Blah! Så länge får hon då inte ha mig som napp. I oktober börjar jag jobba typ 30% och i januari mer. Killen jobbar deltid hela tiden (efter ledigheten nu) och avlastar redan väldig mycket, men är ju lite svårare när han inte har mat :p så det måste ordnas. Spec från att han börjar jobba igen nästa helg. Då måste jag kunna komma iväg lite när han är hemma.

Lilolizeit
0

#112 skönt att hon accepterar nappen, här har det också börjats med det. Det blir ju lite jobbigt att vara levande napp.. Om du ska amma och ge flaska, villet vi också gör för tillfället, så vill ja rekomendera calma-flaskorna om ingen redan gjort det. Dom ska efterlikna amning så mycket de går med flaska, så barnen inte blir tutt-förvirrade.

[TanatosNyx]
0

De kan bli tuttförvirrade av calman också tyvärr, bara säljknep 😟

jackiejohn
0

Vi använda oss av MAMflaskor och är supernöjd med dom 😊

[TanatosNyx]
0

och våran pruttkvarn behöver dr brown.. 🥵

jackiejohn
0

Olika de kan va! Lilli tvärvägra allt förutom mam och neo var positiva till mamflaskorna då de är anti-kolik då Lilli hade så mycket magknip i början (galet glupsk unge! Och det sitter i 😉)

Sarah
0

Vi får testa oss fram helt enkelt :) nu sover lillhjärtat gott iaf.

Lilolizeit
0

#116 så kanske det är. vilket företag vill inte tjäna pengar? ;) Vi har använt oss av den iaf å de funkar bra, då han får anstränga sig lite. Dom andra flaskorna har det runnit så fort att han bara satt i halsen. Lite för glupsk :) Men det är väl bara en vane sak det också. :)

[TanatosNyx]
1

Alvin sätter i halsen än idag när han får flaska. Vi måste lägga honom ner på sidan, som om vi skulle liggamma. Han suger vrålhårt! calmaflaskan hann inte med när han gick loss på den, så det skummade och löddrade (!!) i flaskan till slut. Såg ut som om mjölken hade varit i en sodastreamer och vänt! 😂

[Thiah]
0

Här är en till mam älskare. Joel är aldrig ammad och har aldrig haft någon magknip. Vi har alltid kört med mam anti kolik. Men barn är så olika. Joel accepterar alla sorters nappar, alla flaskor mm så han har varit väldigt lätt.

em.nord
0

Tror ordet tuttförvirring är felvalt. Snarare flaskbekvämlighet ;) Vi har använt MAM och inga problem med magen. Helammade 2 månader, delammade 2 månader till sen tog han bara bröstet på natten 1 månad sen vägrade han bröstet. nu när han är stor så tar han alla flaskor sen 2 månader tillbaka ungefär. (Min mamma har eska till vatten)

emmans blogg

[TanatosNyx]
0

Jo flaskbekväm låter bättre. Det är amningshjälpen som kör med "tuttförvirring".

Lilolizeit
0

Håller med, de e väl precis det dom blir, för bekväma. Jag hoppas vi kan sluta med flaskan snart å att han orkar hel-amma.. Tycker de e bökigt nog med amnings-napp så vore skönt att slippa flaskan åtminstone..

Theres
0

Elly tyckte hon var för stor för att amma idag på morgonen, så jag fick handmjölka i en mugg jag hade haft vatten i, sen drack hon ur muggen :P

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
1

Idag fick Alvin sin första smaksensation. Han är ju som galen och gapar efter allt och räknar tuggor, lutar sig mot allt ätbart och smackar och vevar, så idag när vi var på stranden fick han en sutt med mjukglass på lillfingret. naaaaam naaaaam naaam! oj vad han ville ha mer! och ack så arg han blev när han inte fick. 😂

JeFo
0

Skönt att ha en som är nyfiken på mat. Brukar bara ett bra tecken och underlätta när det är dags för riktigt mat. Mjukglass går ju inte att tycka illa om 😉 Jag har en fundering. Om två veckor börjar allvaret här. Holly börjar hos dagmamman och jag börjar jobba. Tills dess ska vi fylla på lite i Hollys dagmammaväska. Hon behöver ha regnställ. Så min fråga: skulle ni köpa fodrat el inte? Har alltid kört ofodrat till de andra men alla andra tycks köra med fodrat 😁 Hur går det med snacket för Wilmer och Joel? Holly låter som bara den men får inte till orden. Varit och plockat vinbär ikväll. Ska testa och göra gelé och så saft. Vinbärssaft är gott när man är sjuk. Holly testade äta och det gick hem. Ändå hon nekat i fruktväg är hallon direkt från busken. Konstigt tycker jag… Men glad hon äter allt annat!

[TanatosNyx]
0

Då får åka och plocka skogshallon med henne JeFo! mycket mera smak 😃

Theres
2

Elly blir skitarg om vi äter något och hon inte får smaka, så ibland ger jag henne samma som vi äter. Hittills har lax, potatis och Hallandsås gått hem två gånger och Pizza två gånger. Pizza är tydligen jättegott :P Förstår inte varför ^^ Haha.

golf.ifokus.se

[WickedAlly]
1

Jefo: Här går munnen i ett, har konstant skavsår i öronen känns det som :p Kommer ganska många nya ord och även några meningar. Väntar på att det ska braka loss vilken dag som helst nu. Han övar då flitigt i alla fall :p Angående regnställ så har jag köpt ofodrat, valde Didrikssons Slaskeman, gillar att det byxorna är höga med hängslen. Nu ska vi vara köpa ett fleeceset och ullunderställ att ha under ifall det blir ruggigt. Tycker ofodrat känns bäst så att man kan välja hur varmt det ska vara, ett fodrat är ju alltid varmt liksom.

[Thiah]
1

Vi har faktiskt ofodrade från Lidl. Jag vägrar betala dyrt för något som går att få billigare samt att regnkläder slits fort på dagis. Lidl har riktigt fina vardagskläder är barn. Joel har flera av deras mjukisbyxor. Joel pratar sitt eget lilla språk ännu. Kommer ord men mest dippidotippidobytriboo ord. ;)

em.nord
0

Jag har ett ofodrat ställ som jag köpte på loppis. Som nytt! Med höga hängselbyxor. Lättare att justera vad man har under. Underställ måste jag köpa, och strumpbyxor osv… Pengar pengar pengar. 2 babyskydd istället för 1 och en tvillingvagn fast det hade jag tänkt köpa ändå ;)

emmans blogg

[WickedAlly]
0

#133 Håller med! Lidl har kanonkläder, blev så förvånad första gången jag såg det. Köpte en fleeceoverall där förra hösten och den är toppen, tvättad flertalet gånger och är ändå som ny. Passar alltid på att kika bland plaggen när jag är där.

Jag brukar köpa dyrare plagg på rea, sen kan jag ju sälja vidare för nästan samma peng. 
Har gjort bra fynd nu i det sista, har köpt regnställ, vinterjacka och stövlar för runt 2000 kr men bara betalat strax under hälften. 
Ellos har förresten megarea nu, är man ute efter vinterplagg så kan man spara en rejäl slant. En tjej i en mammagrupp på facebook hade köpt vinterkläder, skor och lite annat till båda barnen och sig själv för strax över tusenlappen. Över 6000 i rabatt. Galet bra ju :)

#134 Ja, blev ju plötsligt en hel del extra för er ja :p 
Fast babyskydd och sådant har ni väl kvar efter Elliot? Så att ni slipper köpa två TILL i alla fall. Jag får huvudvärk av bara tanken :P 
Hur gör ni med Elliot och vagn nu då? Ståbräda?

soundtrack
0

Jag köpte också ofodrat regnställ. Och eftersom det blev i strl 80 så går byxorna upp till hakan typ :P

em.nord
0

#135 när man hittar så på rea blir man ju helt tossig :) Svärmor var på Ullared och köpte en ofodrad och en fodrad(vinter) overall till Elliot och fleecejacka bla så det var ju toppen. Har även en overall jag köpte i våras till vintern. Men har ingen torktumlare så bra med dubbelt. Nä alltså vi köpte biltemas babyskydd till Elliot och det har varit bra men han växte ur det fort så vi fick byta till stol rätt tidigt. Så bestämde oss för att köpa ett riktigt babyskydd till lillen som hen kan ha till runt 1år iaf. Sen är jag mer säkerhetstänk just nu så vill inte använda biltemas igen. Har lite dåligt samvete för att vi hade den till Elliot och så tacksam att inget hände. För nu man tittar på andra "live" & kan känna och klämma så märker man skillnaden… Så blir 2 nya babyskydd faktiskt! Ja det där med vagn har vi grubblat på. Han är för liten för ståbräda än. Så vi köper en tvillingvagn till tvillingarna så får han ha kvar sin sittvagn (alt vi säljer den o köper annan då det är en kombivagn) Daniel kommer vara hemma i början så vi är 2 när vi går ut… Ska åka till babyproffsen och kolla olika alternativ. Finns ju knappt några trillingvagnar…

emmans blogg

JeFo
1

Måste bara berätta. Fick kolla på en monstervagn hos dagmamman. Hon visade vad hon köpt för till hösten blir det många små. Var en vagn för 6! Aldrig sett i Sverige! Såg ut att vara från USA😝 Grymt lång men såg inte alls osmidig ut.

[WickedAlly]
0

#136 Nästan samma här :P
Men då funkar det nog kanon till våren tänker jag, så det får hellre vara lite bylsigt nu.

#137 Verkligen, jag är en riktig reajunkie. Det är väldigt sällan jag köper något till fullpris :)
Blir två uppsättningar här också, känns tryggast så. Har visserligen torkskåp men känns ändå bäst att ha att byta mellan. 

Man rekommenderas ju att byta till stol två så fort bebisen sitter någorlunda stabilt och når upp till bältena så jag hade nog lagt mer krut på dessa än på babyskydd. 
Det tycker jag inte du ska ha dåligt samvete för :) 

Wille är ju ungefär så gammal nu som Elliot kommer vara när de små kommer, och jag tror att en ståbräda hade kunnat fungera. Inte för jättelånga promenader då såklart men i affärer och så. Största problemet är väl att få ungen att stå kvar och inte springa sin väg :P

Nä, trillingvagnar finns det väl kanske inte så gott om :P Inte med två liggdelar och en sittdel i alla fall skulle jag tro.

[WickedAlly]
0

#138 Haha, hjälp! Fyra är det mesta jag sett för tidigare.

em.nord
0

#138 haha OJ! :D #139 ja det är ju det… Vi bytte till stol 2 Britax Multi-tech II när Elliot var ca 7 månader och det gick bra :) Men stor är den! Så undrar om jag får plats med 3 i bilen :'D

emmans blogg

[Thiah]
0

Finns vagnar för 8 och 10 som man kan köpa till dagis. :) ser mera ut som en tågvagn faktiskt.

[WickedAlly]
0

#141 vi har också en multi-tech II, bytte vid nio månader. Hade velat byta tidigare men Wille är kort i rocken och nådde inte upp innan dess, haha. Tanken här är att Wille får en maxway eller highway sen när lillebror ska ha stol nr 2, de är ju smalare så då spar vi förhoppningsvis lite plats i alla fall. Men ja, vi ska ju bara ha två och det tycker jag blir trångt :p

[Thiah]
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Änglalockar…

[WickedAlly]
0

Så gulliga Thiah, Wille är lite flintskallig i jämförelse :P

Theres
0

Varför kan jag inte se bilden? :/ Fattar att det finns en bild iom kommentarerna, men ser inte ens en bild som inte fungerar att visas :/

golf.ifokus.se

em.nord
0

Åh så fint :) Elliot har inte mycket på huvudet min lille plutt. Men nu får jag allt prata allvar med bebis i magen Ally. "Hej bebis, Emma här, vi är alla väldigt nyfikna och otåliga på att du ska komma ut nu. Så kom ut nu okej?" :) Vi ska kika på bilsituationen. Behöver nog ändå skaffa större bil (har V70 o en opel insigna) då hunden inte får plats med dubbelvagn där bak… Jobbar delat idag så sista rycket för kvällen nu. Sen imorgon heldag sen tänker jag vara hemma :)

emmans blogg

[WickedAlly]
0

#147 Du får nog skrika det där till honom, han verkar nämligen vara lite döv :P 

Just nu är jag glad att vi inte har hund, vill egentligen gärna ha men just med syskonvagn och allt.. Vi har också en v70, men den ska bytas in nu mot något som är vettigare i skatt. Betalar runt 6700 för vår, helt jädra galet, för vi kör inte så mycket egentligen.

[WickedAlly]
0

Nu kanske jag sockerchockade honom förresten, skulle bara äta en kanelbulle i väntan på grillen men helt plötsligt hade jag ätit alla sex. Var sånna där stora från affären, haha. Stackars barn.

[TanatosNyx]
0

#146 Antagligen för att bilden är inlagd med bildspelsfunktionen, inte direkt i inlägget.

Theres
0

Men jag har kunnat se bildspelsbilder förut :/

golf.ifokus.se

JeFo
0

Wow vad med hår Thiah! Holly har inte ens 1/5 av Joels! Snart kan han slå lockiga charmtrollet från Norrland 😛

[Thiah]
0

Tackar. Vi har fått köpa balsamspray för att reda ut det ibland. :)

soundtrack
0

Har en lätt släng av söndagsångest - imorgon börjar jag jobba igen!

em.nord
1

Nu har jag jobbat färdigt för denna gången. Min kropp tackar mig! Låsningar och skit. Är nervös inför läkarultraljudet om 2v… Ska bli skönt att få svar på hur tvillingarna mår och hur dom delar moderkaka osv. Hoppas allt ser bra ut. Magen börjar puta ut nu :'D

emmans blogg

[TanatosNyx]
1

http://mama.nu/artiklar/forsta-aret-som-foralder-exakt-sa-har-ar-det/

Hahahaha jag skrattar så tårarna sprutar! jag tror jag dööör! 😂

Sarah
2

Igår testade vi flaska efter att jag bröt ihop av att vara fast med amningen. Gick jättebra och idag smet jag till stallet i 4 timmar. Så skönt! Behövde verkligen lite paus. Kom hem till en mätt och gosig bebis :) Har lite svårt att anpassa mig till föräldrarollen. Hon sover visserligen fortfarande väldigt mycket på dagarna så jag kan gå runt och pilla med saker, men jag blir för rastlös av att sitta och "amma" 3 timmar i sträck på kvällarna. Nu kan killen göra det hälften av gångerna :D och jag får lite paus.

soundtrack
2

Igår började jag jobba, och igår ammade jag för (troligen) sista gången. Har varit lite nedstämd ikväll pga det.. Hur less jag än varit på det nu på slutet så är det ju ändå något väldigt speciellt och jag kommer sakna det.. David började att natta lördag o söndag och det gick bättre än förväntat. Men sen samsov vi ändå o ammade dom nätterna. Sen jobbade jag kväll igår och dagpass idag så vi bestämde att jag skulle testa sova på soffan. David lyckades även att lägga ner henne i spjälsängen igår, så i natt har hon sovit där för första gången och han har tagit alla omsövningar. Och det gick riktigt bra! Inga långa skrikepisoder (den längsta var på typ 5 min). Jag sov som en kratta dock. Vi kommer köra på samma upplägg några dagar nu, sen hoppas jag att även jag kommer kunna natta utan bröstet. Som jag bävat för detta och så går det ändå så bra! (Nu är hon precis nattad. Hon sövs i famnen, tog 3 min idag, sen ner i spjälisen) Att vi även inför spjälsängen nu är för att vi upplever att vi stör henne på nätterna så hon vaknar. Så vi tror att hon kommer sova bättre själv.

Velinga1984
0

På tal om lockar. Jag har spikrakt hår som aldrig går att locka (har försökt ALLT) och så får denne lille skrutt massor av lockar :O.Och nej, han är inte tunnhårig längst upp fast det ser ut så.

[TanatosNyx]
1

I morgon är det dags för min skintigrafi och jag har panik inombords över att inte få vara nära Alvin efteråt. Ser inte fram emot att sitta ensam och pumpa + slänga mjölk. Ska försöka göra det bästa av dagen och ta hand om mig själv, men känner jag mig själv rätt kommer jag dega här och inte ens orka duscha. Nåväl, målet är biblioteket och stråla lite bokmalar medan jag letar böcker om klädsömnad. Hoppas på att finna några ex av Ottobre, annars får det bli fjärrlån.

[WickedAlly]
0

#160 Gjorde misstaget att googla skintigrafi, så nu får du förklara varför du ska göra en sådan tycker jag :/ 

Att göra ingenting är ganska skönt det också :)

soundtrack
0

#160 Är det fortfarande 14 dagar som gäller? :/

JeFo
1

Jag håller på att bli tokig! Jag har fått en apa! Från att inte ha klättrat till att klättra på allt! Stolar, soffa, trappor, stegar…. Jag hinner inget, måste passa jämt! Hon är smidig som en ko också 😁😔 Vad hände med min lugna flicka?!

[Thiah]
0

#163 fick höra på dagis idag att Joel just "slagit sig lite, som varje dag eftersom han är överallt hela tiden". Joel är ändå otroligt smidig och har bra kroppskontroll men han tror ju att han är 10 år gammal och kan slänga sig runt och klättra samtidig typ…

[TanatosNyx]
0

#161 Min sköldkörtel har lagt av, så den blev röntgad.

#162 Nej det var om de skulle förstöra sköldkörteln med radioaktivt jod tydligen. Nu är det "bara" 26 timmar. 

Och det är kaos. Alvin har inte ätit sen före 9 i morse. Jag är helt jävla knäckt. Jag får inte ett piss gjort.

[TanatosNyx]
0

Har skickat iväg honom och maken till hans farmor, hon brukar lyckas med honom… lilla älskade hjärtat… hoppas han äter snart annars vet jag inte vad jag tar mig till, och nej, jag vill inte höra ett jävla pip till om att jag ska lugna ner mig. Mitt barn lider. Folk är på mig hela tiden.

[Thiah]
0

#165 Nämen liten :( Tar han inte flaska mer?

[TanatosNyx]
0

Nej, inget fungerar, han har panik. Han märker ju att något är konstigt.

[Thiah]
0

Vem är det som.anser att du ska lugna ner dig? Självklart är man en lejonmamma när ens barn lider. Han märker såklart att något är galet och förstår ju inte varför :( Vi hoppas farmor får honom lugn så han äter lite. Gissar att även maken säkert betett sig annorlunda nu när du varit borta. Och det märker de små av direkr.

[TanatosNyx]
0

framförallt min mor tycker att jag hispar upp mig.

[WickedAlly]
0

Funkar det inte med kopp heller? Tar ju en helskottas tid men bättre än inget. 
Och nä, tycker inte du ska lugna dig. Är man mamma så har man hjärtat på utsidan och fy tusan vad sårbart det är.

[Thiah]
0

#170 lyssna inte på henne eftersom det gör dig mer upprörd. Som Ally säger man har hjärtat på utsidan och det är jäkligt sårbart

[TanatosNyx]
0

inte kopp, inte sked, inte pipmugg, inte flaska (dr brown, calma)

[Thiah]
0

#173 å du får inte ens vara nära på 26 timmar?? Lider med er!

[WickedAlly]
0

När får du amma igen?

soundtrack
0

Åh vad jag lider med dig :( och jag själv hade varit ett fullkomligt nervvrak kan jag säga!

[TanatosNyx]
0

#174 1,5m avstånd.

#175 Måste pumpa och slänga i 26h, sen ska jag få tillbaka ny mjölk så kan amma i morgon nån gång iaf.

[WickedAlly]
0

Okej, vilken pärs :/

Sarah
0

:( usch vad jobbigt! Hoppas att han äter nu :(

[TanatosNyx]
0

farmor lyckades på första försöket! tack GODE för det! snacka om att jag har fått en spark i röven vad gäller att uppskatta amning iallafall.. Det må vara pest och pina, men fan jag saknar det. Även om vi brottas mest varje gång tills jag mular honom med täcket så han tjuter av lycka och fnyser mjölk ur näsan när han skrattar..

[TanatosNyx]
0

Nu äter han igen, farmor har lärt maken sitt magiska knep ser jag 😃

soundtrack
1

Yey! Jag har inte ammat på 2,5 dygn nu, så det är nog över nu. Skönt och ledsamt på samma gång…

em.nord
1

Åh vad skönt att han äter! Ofta vill dom ju bara ha bröstet när de känner att mamma är där ♡ Älskade ungar ♡ Längtar inte tills Elliot kan börja klättra runt…! X-(

emmans blogg

soundtrack
0

I natt har Alice sovit fram till 05:30 utan uppvak! Jag befinner mig i nått slags chocktillstånd tror jag, haha! Trodde inte att det skulle gå såhär lätt faktiskt. Visst finns det risk för bakslag, men jag tror det skulle bli ganska tillfälligt i sånna fall. Jag tänkte tillbringa en natt till på soffan, sen ska jag prova att flytta in i sovrummet men ändå låta sambon sköta ev omsövningar.

Sarah
0

Idag har E somnat "själv" för första gången. Hon har legat i banysittern medan vi åt, och plötsligt sov hon. Annars somnar hon under amning eller matning. Sover bättre på nätterna sen jag börjat ta bort mejeriprodukterna igen. Jag mår bättre som vegan och hon verkar må bättre av att jag är det också. Från att vakna 2-3 ggr per natt, har hon nu vaknat vid 6 bara, ammat och vaknat igen vid 10. Tar väl lite längre att utvärdera helt, men nu har jag sluppit vara napp, hon har inte gråtit ngt och verkar vara mindre gasig och uppblåst. Om en timme kommer bvc på hembesök också. Ska bli spännande att se vad hon väger nu :)

[TanatosNyx]
2

pumpar och slänger det sista nu 🥳

Sarah
1

Nu har kvinnan från bvc åkt, hon blev nedsprutad med bajs under undersökningen :S 500 g har bebis gått upp från födelsevikten och typ 750 g om man tar hänsyn till det hon förlorade efter förlossningen.

Lilolizeit
0

#187 haha, dom passar verkligen på. Lillen här har bajsat på varenda sjuksköterska vi haft på neo. Hörde BVC av sig till dig för hembesök? Jag har nämligen inte hört från dom än å har ju varit utskriven från sjukhuset över två veckor nu.. Kanske får ringa dom i morgon..

Sarah
0

#188 jag ringde för att skriva in oss och för att boka en tid där. Då sa de att de skulle återkomma med en tid för hembesök. Tog ca 2 veckor innan de kom pga semestrar, men tiden bokades ganska tidigt.

em.nord
0

#188 jag fick info från mvc om att ringa själv till bvc och boka tid.

emmans blogg

fridaas
0

#188 hos oss ringde dem efter att vi kommit hem med andra barnet, med första fick vi ringa själva. Så tror det beror på var man bor. Men ring och hör

Lilolizeit
0

Ringde idag, dom skulle återkomma.. Sjukhuset vi låg på skulle tydligen höra av sig till BVC när vi blev utskrivna där i från, men måste ha missat det..

Lilolizeit
0

Vad gör dom vid hembesöken?

Sarah
1

De ställde massa frågor om sjukdomar i släkten, svarade på våra frågor, berättade om alla kommande kontroller och vaccinationer, visade oss hur man kunde massera magen om de är gasiga (det var då hon bajsade ner kvinnan) och sen vägdes bebis. Tror att de även vill kolla lite hur man har det hemma, så att det inte är olämpligt för barn osv.

Lilolizeit
0

Ah, då förstår jag. Vi har ju blivit så överösta med information å tips på neo. Kändes faktiskt lite lyxigt att få komma hem med en bäbis man redan lärt känna å hur hans egna rutiner funkar, Men vägning är nödvändigt.. Han var uppe i hela 2,7kg i tisdags. :) sakta men säkert gör kurvan upp igen.

[TanatosNyx]
0

Ojoj, jag får rappa på med att få iväg hans kläder! Storfis! Vore pinsamt om han växte ur dem innan han får dem 🤐

Lilolizeit
0

Haha ja. :) men prövade ett plagg i storlek 50 idag å de e fortfarande väldigt stort. På tisdag är det dags för första vaccinationen. Då ska vi även lämna tillbaka värmebädden för gott! har varit utan bädden sen i måndags å håller tempen bra nu. :)

[TanatosNyx]
0

Ojdå, ska en så liten vaccineras? Alvin som vuxit ikapp fullgångna blev SKITDÅLIG. Vill inte skrämmas men prematurer kan få andningsstopp av vaccinet så man brukar vänta med de minsta (och övervaka på sjukhus). Vårat neo velade och chansade med att ge ok för att han skulla vaccineras enligt fullgångna schemat.

Minsta alvedonet jag fått tag i är från 5kg dessutom, Alvin klarade gränsen ganska precis, och gudarna ska veta att han behövde det. Han blev slapp och slö som en trasa, hög feber och andades konstigt. 😕

jackiejohn
0

Lilli fick också första vaccinationen när vi skrev ut fullständigt från neonatalen, det som Tanatosnyx säger stämmer men är ovanligt och du måste stanna kvar en bra stund efter att vaccinationen givits 😊 Lilli har hunnit få 3 vaccinationen och inte reagerat nåt, klar hon gråtit när de sticker men efter lite gos så 😉

Lilolizeit
0

Men oj då! Låter ju inte bra alls. Kanske ska kolla med läkaren om han verkligen ska då.. Hmm.. Andningsstopp alltså. Hur länge är det risk för det? Alltså pratar vi dygn eller hur länge brukar de vara påverkade?

jackiejohn
0

Som sagt läkarna sa tillämpas att det är väldigt ovanligt, så tycker inte du ska stressa upp dig! ☺️ Vi fick sitta kvar i drygt 1h sen fick vi åka hem, händer det så kommer det strax efter vaccinationen har getts sa de till oss så därav fick vi sitta kvar så de kunde hålla ett öga på oss i lite drygt 1h

jackiejohn
0

Tanatosnyx…så kan ju fullgångena bebisar också reagera på vaccin (feber,slö m.m) eller är jag helt fel ute där? 😳

Lilolizeit
0

#199 skönt att höra att de gått så bra för lilli. Får hoppas de går lika bra här.:) Ja får väl ändå lita på att läkarna vet vad de gör. Då får vi säker också sitta en timme, låter bekant. :)

Theres
0

Så är det med illrar också ;) Att man helst ska sitta kvar och vänta.

golf.ifokus.se

[TanatosNyx]
0

Ja lite reaktion är ju nästan väntat med feber och slöhet, men Alvin blev verkligen jättesjuk, vi var beredda på att få ringa ambulans. Det var inte bara "lite feber och trötthet". Infon vi fick från neo här är att de minsta preemisarna får stanna ett dygn på neos dagsmottagning med övervak. Det var alltså det dom var i valet och kvalet om med Alvin. Med facit i hand hade jag önskat att vi hade fått det alternativet.

Menar självklart inte att skrämmas, men det skadar inte att dubbelkolla när det handlar om det dyrbaraste man har 🌺

em.nord
0

Vid 6 månaders vaccinet fick Elliot jättehög feber under natten och dagen efter. Låg på 40'C och med alvedon 39. Sov hos mig i soffan nästan hela dagen men dag 2 var febern helt borta :)

emmans blogg

Theres
4

Elly blev 7 månader i torsdags förresten ^^

golf.ifokus.se

JeFo
0

Åh stora tjejen då Theres! Söt är hon! Vem är hon lik?

[TanatosNyx]
4

Alvins doptårta

Våran bröllopstårta

Då var vi alltså gifta, döpta, firade och slutkörda! Vilket jippo! Skönt nu när allt är över. Självklart blev vi sjuka mitt upp i alltihopa också. Dunderförkylda, hostiga, febriga och snoriga. Vi har hankat oss fram med alvedon, koksaltlösning, snorsug och marathonamning. Alvin är såå körd i botten att han har sovit med endast undantag för amningspaus sedan dopet. Han somnade mitt under dopakten, och sover än. När han är vaken bara skriker han för han är så överstimulerad. Det är bara mammas famn, sång och hålla om och vagga som gäller i det läget.🥵

Lilolizeit
0

Wow vilka fina tårtor! Ni har verkligen haft fyllt upp senaste, förstår att han är helt slut. Vem hade inte varit det!

[TanatosNyx]
0

Han vaknade till när han fick vattnet på huvudet iallafall 😴

Theres
1

#208 Alla säger att hon är lik Timmy, men på denna bilden så är hon tydligen lik mig ^^

golf.ifokus.se

Theres
0

Haha. Så trött blev Elly idag när vi var på föräldragruppen ^^ Hon hade sovit lite efter frukosten, men sen var det hoppgunga, gröt, leka på golvet och gömma sig under soffan, åka till farmor (min farmor) och leka där, sen till föräldragruppen och kolla på alla bebisar och leka med blomkrukan på bordet, sen nån sångstund och sen äta en klämmis och sen var det stop. Hon somnade i mitt knä och vaknade inte ens när jag bar ute henne till bilen :D

golf.ifokus.se

JeFo
0

Idag stod klockan på 6.50. Vadå att det var flera månader sedan vi gick upp så tidigt. Gick iaf bra, vi lyckades smyga utan att väcka Holly. Första dagen i skolan idag. En börjar förskoleklass och en i trean. Mina tjejer har blivit stora! Holly och jag är ensamma hemma och det känns lite skumt. Gäller och njuta denna sista vecka för sen drar det igår… Har som tur är utlandsresan snart att se fram emot. Hur har det gått för er Ally? Är David snäll? Väldigt fina tårtor Tantatosnyx! Tråkigt att ni blev sjuka.

fridaas
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Tiden bara rusar iväg här. Alwa var igår med sin pappa ute på bockjakt för första gången och skötte sig bättre än förväntat, vem hade kunnat tro att denna lilla pratkvarn med massor med spring i benen kunde stå tyst och still i 20min?! Tyvärr fick de inte se något, hade varit kul för henne om hon hade fått se ett rådjur åtminstone. På Noel är det full rulle, han börjar ta sina första stapplande steg nu, äntligen enligt svärmor. Hon har hållt på att fråga sen han var 5mån om han inte går snart -.- Och igår var första gången på flera månader som det dög att gosa och sova på mig, han är inne i en riktig pappaperiod nu. Och äntligen börjar saker rätta till sig, ska in till barnmorskan och gå igenom min förlossning nästa vecka, har dratt mig över ett år för att gå igenom och bearbeta ordentligt, men nu är det dags.

soundtrack
1

Här har vi så smått börjat komma in i vår nya vardag. Jag har jobbat i en vecka nu och det är väldigt skönt att vara tillbaka på jobbet. David och Alice har det toppen hemma, är på språng typ hela tiden och däremellan hinner han packa. Om en månad flyttar vi :) Amningen är nu ett helt avslutat kapitel - över en vecka sen sist nu. Har fortfarande lite sorg över det men Alice har tagit det jättebra. Hon sover nu i egen säng 19:30-05 ca, kommer sen över till oss och sover ett par timmar till. Vaknar ytterst sällan på natten. Jag vaknar dock fortfarande nästan varannan timma av gammal vana ;) På måndag blir hon ett år och jag begriper inte var tiden tagit vägen. Min lilla bebis är ingen bebis längre.

Lilolizeit
0

Nu har vi kommit hem från att ha varit och vaccinerat oss, väntar med fasa på att de ska dyka upp något otrevligt. Ingen vidare taktik för en trevlig dag kan ja säga. Samson skrek till ordentligt när dom stack honom, men de gick över lika fort som nålen var ute. Hoppas han slipper ha ont nu. Fick också väga honom, +200g på en vecka, så nu vägde han 2910g. Snart en 3-kilos klump :)

em.nord
0

Åh vart ska ni åka Jefo? :-) Här ha det gått en vecka utan jobb. Känns konstigt att veta att jag kommer vara hemma i 1.5 år till! Har fyllt ansökan om dagis till Elliot men inte kommit längre. Det är ett jättefint ställe och nära. Men det tar emot att skola in honom när jag kommer vara hemma! Han är ju så liten än… :( Hade jag börjat jobba så hade det varit skillnad men nu ska jag ju inte det. Suck, många känslor. Ja hur går det Ally? :-) Hur tar Wille det? Är David fortfarande katt enligt honom? :'D ♡ Jag har inte ens en idé om hur Elliot kommer ta emot sina småsyskon…

emmans blogg

[TanatosNyx]
0

#217 Liten då 😕 hoppas han slipper biverkningar. Oroa dig inte för mycket, nu vet du ju att det kan bli lite besvär och då är det bara att söka hjälp om det skulle bli såpass. Neo har ju trots allt bedömt honom och kommit fram till att vaccineringen bör gå bra. 🙂

JeFo
0

Vi ska till Kreta… Ät en förenad bröllopsresa 😛 Ville inte åka när Holly var 6 mån, hade inte blivit nån semester då. Varför Kan inte Elliot vara hemma? Har jag missat något? Varför ska du vara hemma kanske ger bättre svar?! 😛

JeFo
0

Vi ska till Kreta… Ät en förenad bröllopsresa 😛 Ville inte åka när Holly var 6 mån, hade inte blivit nån semester då. Varför Kan inte Elliot vara hemma? Har jag missat något? Varför ska du vara hemma kanske ger bättre svar?! 😛

em.nord
0

Åh kreta. Gud va mysigt. Vi hade planerat en resa men valde att ställa in nu med tvillingarna. Planen var att ha honom hemma med mig och bebisen. Men sen när jag fick reda på att det är 2 i magen tänkte jag att Elliot kanske skulle tycka det är kul att komma iväg lite och leka med andra barn. Men det kommer inte gå! :'D denna mamma klarar inte det. Han få vara hemma med mig. Mitt vikariat gick ut nu. Och då jag jobbar inom hemtjänsten så är det rätt tungt. Ha redan börjat få ont i höfterna och ryggen och sammandragningar när jag jobbar. Så när jag träffar läkaren på måndag ska jag få sjukskrivning tydligen. Barnmorskan försökte förklara att tvillingarna delade både moderkaka och den innersta hinnan. Men läkaren får förklara närmare. Hur som helst kommer jag inte börja jobba :) hade jag haft fast tjänst hade jag kanske jobbat 50% ett tag. Har flera dagar kvar för Elliot med som jag hade tänkt använda när de började prata pm sjukskrivning redan v 20. Haha förlåt flummigt svar :D men jag kommer vara hemma och Elliot med mig ♡

emmans blogg

Lilolizeit
0

#219 tack! Än så länge verkar han vara som vanligt. Äter bra iaf, de brukar vara en bra måttstock här :)

[TanatosNyx]
0

Alvin fick sina sprutor typ vid 10, och blev dålig runt 22. Han var trött och småfebrig i några timmar innan som förväntat, sen blev han snabbt sämre.

Lilolizeit
0

Jag får hålla koll. :) än så länge har tempen legat bra, men de kan ju ännu ändras. Han fick sin spruta vid 09..

JeFo
0

Ja svårt och veta vad som är bra el dåligt. Vet inte hur jag hade gjort. Du kanske behöver avlastning mot slutet? Lär ju vara jobbigt med en liten om man själv mår kast. Förstår att du vill ha honom hemma också. Har man möjlighet så är det ju kanon. Vet inte när de har nöje av och träffa andra och så? Kanske någon vet vilken ålder som är bästa för att börja dagis? Mina har alltid fått börja tidigt 😞 Varit lite extra lyxigt nu med Holly när vi vArit hemma längre. Finns att tänka på….

em.nord
0

#226 jag vet. Det är riktigt svårt. Grejen med tvillingarna är att man ska räkna med att de föds från v25 (!!!!) Tänk om det skulle bli nåt sånt. Det kan lika gärna vara en jättebra graviditet som går till v38. Daniel kommer vara hemma om jag blir dålig på slutet. Min mamma finns i nån hon orkar och Elliot gillar att vara hos henne. Så jag vet inte. Men funderar på att gå och prata med dagiset. det är ett litet koperativ i en villa. Supermysigt och lugnt. De har ju erfarenhet! Tror inte Elliot har nån glädje direkt och jag lär inte kunna slappna av med honom där. Han har varit sjukling idag lille killen. Knappt sovit. :(

emmans blogg

[Thiah]
0

#226 helt krasst så behöver barn egentligen ingen extra stimulans förrän efter 2 1/2 -3 år

Sarah
0

Varför se på dagis som ngt negativt? Man behöver ju inte lämna de minsta 10 timmar om dagen, men några timmar om dagen/ några dagar i veckan kan jag inte se problemet med riktigt. Nu vet jag inte hur gammal Elliot är, men för egen del litar jag på att personalen har koll. Visst, jag slipper gärna lämna bort Elva som pytting, men lyxen att ha dem hemma i 2-3 år är få förunnat.

em.nord
0

Jag ser inget negativt med dagis. Absolut inte! :) Han är bara 10 månader så var väl tänkt när han är strax över 1 år. Känns bara dumt när jag är hemma att lämna bort honom. 15h är det väl man får ha dom på dagis när man inte jobbar tror jag. Så det är inte många timmar. Men som sagt eftersom jag är hemma känns det konstigt. Började själv på dagis när jag var 1 då mamma var ensam o tvungen att jobba. Önskar bara jag visste hur graviditeten och tvillingarnas första tid blev! ;) Som sagt många känslor men absolut inget negativt angående dagis :)

emmans blogg

Sarah
0

Förstår att det känns lite dumt, samtidigt låter det som väldigt mycket jobb att ha 3 st under 1.5 år hemma hela tiden, speciellt om man är själv på dagarna :)

em.nord
0

#231 Precis :) & 15h i veckan (max) är ju inte mycket. Daniel kommer vara hemma i början. 2-3 månader är tänkt. Och då kommer Elliot definitivt vara hemma! Sen får vi ta beslut efter det. Då har ju Elliot hunnit bli lite äldre med. *********************** Idag verkar vädret vara finfint! Men Elliot är fortfarande sjuk så får se vad vi gör idag. Har svårt att få i honom dricka. Köpte ändå saft(!) Och gett honom mjölk som han brukar älska men inte få så ofta men nope. Suck….

emmans blogg

Theres
0

Idag viskade Elyon "pappa" :O Mamma har hon sagt många gånger. Men tror inte hon förstår än vad det är hon säger. Det bara kommer ljud liksom ^^ Snart ska vi på bebis-fika :) Det är några gamla skol-kompisar som har barn i samma ålder ungefär. Tror den äldsta är 11 månader, sen är de 9, 8 och Elly på 7 månader :) Vi har setts några gånger på fika-dejter. Jättemysigt. Lär vara mycket roligare idag då bebisarna faktiskt kan röra på sig :D

golf.ifokus.se

Intehärutandär
0

Det var jättelängesen jag skrev i denna tråd nu. Jasmine blir snart 6 mån och sorgen är förlamande. Man tror att det ska mattas av, men jag gråter varje dag. Man påminns hela tiden. 

Tonårssonen började skolan idag igen. Pga allt som hänt så började han om 9:an idag. Jag hoppas allt vad jag har att han ska orka med nu och få fortsätta in på gymnasiet nästa år. Att inget mer tråkigt händer nu.

[WickedAlly]
0

Vilken skillnad det är att få barn två jämfört med barn ett. Galet.

em.nord
0

#235 ojdå. Då vet jag vad som väntar då… haha han är ju inte så gammal än. Det faller nog snart på plats allting :)

emmans blogg

[WickedAlly]
2

#236 menade det på ett mycket positivt sätt :) Med första så ändras ju livet minst sagt men nu med lillebror så känns det mest som att vi åkte ner, klämde ut honom och åkte hem och fortsatte där vi lämnade. Han glider bara med, känns som att han alltid varit här :)

[WickedAlly]
0

Och nä, han verkar ha förstått att han inte är någon katt nu, haha. Nu ska han bara pussas och kramas :)

HMC
0

Vad fin han är! Grattis! :)

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

Lilolizeit
0

#237 Super söt är han!

em.nord
0

Så söt han är ♡

emmans blogg

Lilolizeit
0

Nu har vi haft hembesök av en kvinna från BVC. Samson sov genom hela besöket. Vi pratade mest, mycket information å lite häften å böcker, även en present från biblioteket och så bokade vi in ett besök nästa onsdag. Vägde honom också, 3100g sa vågen, vilket skulle vara +200 på två dagar, känns ju inte helt rätt.. Men de e ju en annan sorts våg, så de diffar nog en del, dock glad att han går upp :)

JeFo
0

Vikten beror väl lite på om de precis ätit el inte? Vet när vi höll på med äldsta som nu är 9 år. Hon föddes ju med hjärtfel så vikten var allt i 6 mån för oss. Var såå arg när de klagade hela tiden. Gav jag henne mat innan vi gav vikter såg det oftast bra ut. Mindre bra om hon inte ätit innan. Försökte påpeka detta men de tyckte nog jag var knas. Är ju ganska logiskt ju! Vilket sötnos Ally! Nu var han inte alls lika Wille! Har du bytt bebis? Hur fungerar han med allt? Sover bra? Skönt skönt att du inte tyckte två var katastrof. Man får in rutiner så nr 2 är lättare, nr 3 är rena barnleken 😛😉 Har kalasväder här idag igen. Måste börja med maten för maken är hungrig när han kommer hem. Jag blir hungrig när solen försvinner 😛 Blir hamburgare, är inte så varmt så det går att få i.

Sarah
0

#232 skönt att ha honom hemma så länge i början. Då kanske dagis inte behövs :) #234 jag hoppas så att såret i hjärtat börjar läka lite snart. Att ni kan gå vidare utan att sorgen förlamar. Vi som sluppit gå igenom att förlora ett barn kan aldrig förstå. Men varje ny dag som mamma gör att jag förstår lite bättre. #237 sötis! Köpte en babybjörn One igår. Blev lite trött i ryggen av sjalen och behövde avlastning från höften också. Funkade jättebra och idag har vi klampat runt på myrar och plockat hjortron igen. Tills vi såg färska björnspår, då vände vi hem :p Vägde mig för första gången efter förlossningen. Bara 8 kilo borta. Trodde att det skulle vara mer för det känns inte som att jag är 10 kg tyngre än innan jag blev gravid. Kommer tom i några av mina gamla jeans. Men inte alla, vissa stannar under rumpan.

[TanatosNyx]
0

Glöm inte att vätskan i brösten väger, mjölkproduktionen gör att man har massa vätska. Jag har gett upp att väga mig, det svänger i takt med hur fulla tuttarna är för dagen 🤪

Sarah
0

Haha, ja självklart, men det mesta sitter nog på r*ven :p

[TanatosNyx]
0

och röven är tillsammans med låren ökända ställen för kvinnor att hamstra reserver på inför graviditet, förlossning och sedan flera års amning 😃

Theres
0

Jag går bara upp i vikt. Var nere på 64 kg innan sommaren. Vägde mig för några dagar sedan. 66 :( Så nu har jag 10 kg kvar tills jag väger som innan. Har köpt en ny bikini också som är på tok för liten. Men det är sjukt snygg. Så tänkte börja träna lite så jag kan ha den när vi ska till Spanien. När vi var i rasthagen igår med Maya så hittade jag ett bord som jag använde som steo-bräda, och sen gjorde jag utfallssteg typ en fjärdedel genom rasthagen. Sen bar inte benen längre. Nu har jag träningsvärk i rumpan och låren ^^ Tog en långpromenad med vovve, barnvagn, Timmy och hans kompis förut runt hela Köpingsvik. Dock består min diet mest av Vanilla Coke och bullar ^^ Men det blir nog bra tillslut :D

golf.ifokus.se

Theres
0

Steo-bräda = step-bräda såklart :)

golf.ifokus.se

em.nord
0

Usch ja den där jävla vikten. Jag mår så jäkla dåligt över den. Och när jag på inskrivningen fick ordet fetma slängd i ansiktet så blev jag ställd.

Men jag har bara mig själv att skylla.

Jag brukar titta på biggest loser och sådana program och fråga hur dom kunde låta det gå så långt. Men man lever lätt i förnekelse.

Trots att min jeans som jag hade till v 24 med gummiband nu endast går att ta över knäna men inte över låren, så tänkte jag inte hur illa det va. Att alla kläder är för små var inte heller något som fick mig att vakna upp.

Helt sjukt!

Nu är jag gravid med tvillingarna så träning är inget jag kan ägna mig åt så lika bra att släppa det. Men när de är födda och jag är piggare så blir det gymkort igen och bort med dessa 25-30kg som hänger på mig oönskat.

Många, nästan alla, verkar tycka att bara för att jag varit gravid så är det okej att vara fet. Jag blir så trött på den attityden. Ja, den bidrog mycket. Sömnbristen efteråt är den största boven. Men maten är bara mitt fel! :)

Försöker äta bra nu. 90% av allt är bra mat.

Men jag tänker inte gå runt och låtsas vara glad över min vikt! No way! :D

emmans blogg

[Thiah]
0

Å jag försöker få tillbaka gravidkilona. De där 10 extra fettkilona såg så bra ut! :)

JeFo
1

Ja det är konstigt hur det är med kilona. Olika för alla! Du får ta tag i vikten när tvillingarna kommit Emma. Du lär ju få röra på dig en del med tre små. Jag å Holly har varit på stan idag. Handlat paket till äldsta som fyller 9 på måndag. Tur det fanns mat tyckte Holly:

[WickedAlly]
0

#243 Verkligen skönt, hade varit jobbigt om man upplevde det som en stor omställning när man redan har ett barn att ta hänsyn till. 
Kan faktiskt tänka mig att trean är en barnlek :P Som det känns nu så skulle jag kunna tänka mig fem eller sex stycken, fast vi stoppar nog innan det tror jag. 
Grubblade lite på familjerna i Familjen Annorlunda, märker de ens när nummer tretton, fjorton, femton kommer? :P

En annan grej som verkligen är annorlunda denna gång är att jag inte upplevt någon hormonstorm, sist blev jag så otroligt känslig men nu har jag inte märkt något alls. Den som blivit påverkad är Rasmus. Han är stingslig och lättirriterad till tusen :s

Än så länge är David en mycket klassisk bebis; äter, skiter och sover. Han har skrikit två gånger sedan vi kom hem och i morgon blir han en vecka. 
Äter som en häst gör han också, på återbesöket på BB i förrgår vägde vi innan och efter amning, frågade om jag fick det och det gick bra. Runt 30 gram hade vart en kanonökning men han satte i sig 45, så himla skönt :)

Det där med vikten är en grej för sig verkligen, jag har bara tappat fem kg sedan förlossningen så jag har fyra kvar sedan plusset. Tolv kvar sedan innan jag plussade med Wille, och typ 17 kvar till målvikt. Men det får vara så just nu, kan ju hoppas att amningen tar lite denna gång. Sist hände det absolut ingenting.

Så söt hon är JeFo :)
Pannkakor slinker lätt ner här också.

em.nord
0

Gottans med pannkakor! :) Skönt att allt funkar Ally. Amningen gjorde inte ett skit för mig heller :P Daniel jobbar jättemycket nu och i helgen så är ensam med Elliot. Trött som attan och gillar inte denna värmen! Funderar på att åka till sjön imorgon och doppa oss lite. Eller simhallen. Kommer på mig själv med att minnas besvär från förra graviditeten som jag förträngt :D senaste tillskottet är att kroppen somnar jättelätt på natten. Särskilt benen eller armarna….

emmans blogg

em.nord
1

Måste också dela med mig av ett foto Daniel tog härom dagen. Elliot ser så stor ut! Och så fundersam. Undrar vad en så liten har att tänka på. Skulle gärna veta ♡

emmans blogg

[WickedAlly]
0

Så fin han är Emma :) Gillar verkligen inte heller värmen, jag smäller av. *** Måste skryta lite om min stora kille, vi duschar nästan alltid tillsammans på morgonen och han är så duktig. Vill gärna hålla duschen själv och glömmer aldrig att man ska tvätta håret. Sen får han lite tvål i handen och jag ber honom tvätta sig. Så löddrar han första tvålen mellan händerna och sedan tvålar han in överallt där han når, så himla duktig :))

em.nord
0

#256 åh vad duktig! :) och så stora dom börjar bli…. Det är sånt man längtar efter. Elliot duschar också varje dag men han försöker bara fånga vattenstrålarna :'D Men det märks att han förstår mer och mer vad man säger vilket är häftigt! Han har börjat ställa sig på knä mot allt. Soffa, bord ja allt i rätt höjd. Mammas hjärta får jobba… snart kommer han försöka ställa sig upp. Panik!

emmans blogg

Sarah
0

Nej amningen verkar inte vara speciellt effektivt för vikten :p

[WickedAlly]
0

#257 Verkligen, inga små bebisar längre :) Wille är så himla stor på alla sätt och vis jämfört med lilleman nu också. Duktigt :) Då har du snart ännu mer att göra ;D #258 nä :p Vägde mig för skojs skull igen i morse, har 1,5 kg kvar till startvikt nu. Går lite bättre denna gång än förra kan man säga.

Intehärutandär
0

Amning kvittar kanske. Jag ammade sonen 2 år och gick ner det mesta direkt. Nu fick jag inte amma och gick ner 70 % första veckan. Nu ligger jag - 4 kg från inskrivning. Men hade +6 kg  före pga utmattning. 

Det hänger mer på vilken kost man pillar i sig. Man blir ju lätt hungrig iom amning och kanske tar till strunt istället för frukt/bär, nötter, laktos och fullkorn som bra energi i snabb form.

[WickedAlly]
0

#260 Jag är oerhört skyldig till att äta skräp istället för sådant jag borde, det kan jag vara den första att erkänna. 
Fast jag är duktigare denna gången, och det är nog tack vare Wille. Går ju inte att leva på skräpmat med en ettåring i huset :)

På tal om något helt annat;
Jag trodde aldrig att det skulle göra såhär jädrans ont att bli sydd i skrevet, David är en vecka exakt nu och det är först idag som jag kunnat sätta mig utan att vilja hugga av mig underkroppen. 
Jag tycker att jag är ganska smärttålig egentligen men nu känner jag mig som världens klenaste. 
Detta gör betydligt ondare än ett kejsarsnitt kan jag nu konstatera..

[TanatosNyx]
0

#260 Stämmer nog väldigt väl. Jag kan knappt tänka ordet nyttig innan Alvin kolikskriker 🥵 och jag kan tänka mig att din aptit har fått sig en rejäl känga iom det som hänt därav viktraset?

Sarah
0

#261 nej det är inte skönt alls :( jag var förkyld och hostade som en dåre också. Grät varje dag i få en vecka för att det gjorde så ont när jag hostade. Nummer två på toa ska vi inte prata om!

[TanatosNyx]
1

och jag vägrade sy, kunde dänga ner röven dag två 😃

[Thiah]
0

#261 badring är toppen att sitta på, en uppblåst alltså. ;) Eller försöka att sitta ganska snett. Tog två veckor för mig sen gick det bra.

em.nord
1

Vet inte om jag vill föda naturligt med tvillingarna längre :'D haha ;)

emmans blogg

Theres
0

Jag var bara öm några dagar. Sen att jag fortfarande inte kan sitta p.g.a svanskotan är en annan femma ^^

golf.ifokus.se

[Thiah]
0

#263 jag satte en bit handduk emot och grät lite vid varje nr2 i en vecka… Suck.. Får man en till hoppas jag att jag slipper klippas igen. :p

[WickedAlly]
0

Jag blev både klippt och sprack så det är ett helt broderi där nere. Blev ju sövd och då passade de på att sy samtidigt, annars hade jag tänkt att be dem låta bli att sy de små bristningarna. Det verkar sitta ett stygn här och där liksom så jag antar att det är mest en skönhetsgrej? 
Har suttit skevt hela veckan :P Fast nummer två har vart helt okej till min stora glädje. Men just det där med att sitta. Urk.
Men nu har i alla fall stygnen börjat släppa, sådan befrielse. 

#263 Din stackare :( Jag nös en gång häromdagen, trodde jag skulle smälla av.

[Thiah]
0

Jag fick ett enda långt stygn Efter en vecka började det gå sönder och stickas. Blev att använda spegel och pincett för att ta bort det. Tur att jag inte har problem med sånt. :p

Sarah
0

#260 jag hade dig i åtanke och försökte med att, det kanske läker bra ändå, om ni inte syr… Barnmorskan tittade på mig som om jag var det knäppaste hon mött. Men om det bara är några försökte jag. Det är fler än några fick jag till svar. Sen var det inte mer med det :p har kvar en knut inne i liksom, funderar på att ta till saxen…

[TanatosNyx]
1

Min bm var osäker på om jag fick en sfinker, men hälar och svordomar är fina grejor det :P kände att jag inte hade en sfinkerruptur så jag stod på mig. Jag fick kriga för min sak. Efteråt insåg jag att jag knappt spruckit alls, perineal grad 2, 4cm in -vem fan bryr sig :P Jag sa att om jag fått en konstaterad sfinker så fick hon sy om jag riskerade inkontinens. Hon försökte sy i smyg också… Eh bedövningen tog inte.

[Thiah]
0

Jag som blev klippt hade inte mycket val direkt :)

em.nord
0

Elliot har varit jobbig och gnällig i en vecka nu. Och Daniel har jobbat 5 stycken 12h pass så är rätt trött på min unge nu! :P Han ska vara på allt. Och klättra, pilla, plocka och fan och hans moster. Och jag har inte orken att hålla igång med honom. Älskar honom så klart, men hade gärna lämnat bort honom idag! ;) Älskade jobbiga trollunge ♡ Det blir bara lite för mycket ibland. Imorgon är Daniel ledig & då ska vi på ultraljud och på tisdag med, då sticker jag till en kompis! ;)

emmans blogg

JeFo
0

Jag kunde inte sitta med nr 1 och 2. Men med Holly var det inga problem alls… Var inte öm alls. Tiden efter var riktigt jobbig. Kände sig som 90 år 😛

[WickedAlly]
1

#270 kändes det okej efter att du pillat bort dem? #275 90 år var en bra beskrivning. Känns som att jag knappt kan bära upp min egna kropp.. Ryggen är helt kaputt och några magmuskler verkar jag inte ha kvar. Den 9 augusti var det två år sedan jag plussade med Wille. Så av de senaste 24 månaderna har jag vart gravid i nästan 19, inte konstigt att kroppen protesterar. *** Hoppas jag läker snabbt nu, har nämligen fått tillbaka min sexlust med besked. Mycket trevligt för det är två år sedan jag kände riktig lust.

[Thiah]
0

#276 oh ja! Slutade spänna och dra när jag gick/satte mig ner.

jackiejohn
0

Jag har ju inget att jämnföra med men jag tyckte snittet var jobbigt första dagarna..sen åkte jag ju på livmodersinflammation så magen vara ju öm till tusen! Men skönt att allt går bra med den lille ally! :) Just nu så över jag på att vara trebarnsmamma(!) passar mina kusiner på 4 och 8 år då deras föräldrar är utomlands på bröllop, de kommer hem inatt…kan ju säga att det går hyfsat bra men har juninte dom rutinerna för fem öre! Så idag har jag för första gången lämnat på dagis/fritids och lämningen gick bra men vi blev lite sena då den store glömde skolväskan så vi fick vända… Dumt av mig att inte dubbel kolla en gång till innan vi åkte men men :p

JeFo
0

Sitter med ångest! Idag kl 11 ska jag infinna mig på jobbet. Blir utsläppt 19.15 😢 Det är blandade känslor! Det kommer vara skönt och slippa springa efter en lite och bara få vara. Är såå skönt att släppa ansvaret för kidsen ett tag. Kan tyvärr inte påstå annat än att jag gillar att vara hemma också. Så jag hoppas jag överlever, har mycket å lära nu ett tag! Härligt med sexlust Ally! Skulle jag också vilja ha… Kanske blir en trea snabbt då!? 😁😝 Jag börjar känna mig hemma i min kropp igen. Nu känns den min igen å ingen annans. Jag har fött tre barn, det kunde varit värre. Orkar inte tänka annat, har haft en snäll kropp ändå. På fredag ska jag och maken på konsert och sedan hotell. Skönt att ha något att se fram emot! Nån vecka efter det har vi tänkt försöka åka till Kolmården och sen har vi Kreta. Behöver ha lite å se fram emot, då går tiden fortare. Holly vaknar på nätterna. UndrAr om det beror på tänder? Hon som aldrig vaknat förr… Nej nu ska jag snart dra på mig mina svarta långbyxor, härliga arbetskläder el vad, och göra mig klar….

fluffis
3

Här ligger jag på magen (!) med min surfplatta (lite bättre än mobilen men saknar fortfarande min dator) och joinar denna trevliga tråd samtidigt som jag drömmer om att få åka hem (imorgon kanske) :)

Intehärutandär
3

#262 Ja, och Nej. Gick upp 9.8 kg totalt, gick ner 7 kg direkt. De sista 3 tog ett par veckor till. Då jag kom hem, åt jag ordentligt. Kände sådan hunger, som om jag inte ätit på mycket länge. Nu när jag närmar mig min målvikt på 52 kg så äter jag dåligt ska erkännas. Men min IBS ställer till det mycket, så jag tappar sugen på att äta. Lactolosen (eller vad det heter) smakar apa. 

Med sonen gick jag upp 25 kg och gick ner 20 inom ett par veckor med. De sista kilorna hängde med 9 år. 🙂

Det gäller ju, då man ammar att man äter bra för sin och barnets skull. Gör matschema och be Era sambos hjälpa att göra små snacks-paket? 

Dvs bre ett par grova smörgåsar med t ex ost, skinka och grönsaker på morgonen eller kvällen innan. Köp hem yoghurt och musli (eller gör själv) som går snabbt att äta, även med en bäbis vid bröstet. Gärna med nötter och russin i. Koka några ägg dagen innan, köp cocktail-tomater att äta, nötter/torkad frukt osv.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer