Sen mens, förvirrad..
Hej! Jo jag är som sagt en aning förvirrad angående min mens, ända sen jag fick tillbaka mensen i mars i år så har den varit regelbunden (mellan 27-29dagars cykel) precis som i alla år dessförinnan. Min mens var beräknad till den 4/8 men har ännu inte dykt upp och är nu på bim+3 och tog idag ett test som var negativt. Till saken hör att förra veckan 27/7 fram till 1/8 så hade jag missfärgadeflytningar som gick i brunt till rosa och vid två tillfällen i samband med toalettbesök så var det klart blod, tänkte först att oj mens redan?! Och började då räkna efter lite och enligt appen jag har (period tracker) så kom denna blödning 6 dagar efter ÄL och 8 dagar innan beräknad mens. Men tänkte ändå att jaja den var väl tidig denna månad men sen blev jag förvirrad på riktigt! Brukar blöda rikligt och ha mensvärk så alvedon är ett måste, men denna mystiska blödning som liksom kom sporadiskt som lite kladd i trosskyddet eller på papperet vid toabesök var så sparsam så trosskydd kändes nästan överflödigt om jag inte vore rädd om mina trosor 😉 och ingen mensvärk så långt ögat kunde nå.. Tänkte att jag får helt enkelt vänta så den kommer igång men det har den alltså inte gjort, utan upphörde. I förrgår (bim+1) så fick jag i samband med toalett besök en brun/rosa grynig flytning och tänkte att åh nu kommer mensen men inte då! Ingen mens här inte… Vi smög igång bebisverkstan denna månad och har haft regelbundet sex varannan dag ungefär nästan hela månaden (förutom förra veckan då jag hade den märkliga blödningen/flytningarna) har inte haft tid att sitta och analysera varenda grej i kroppen då jag har en vild tös på 8,5 månad som kräver mammas uppmärksamhet hela tiden 😋 Så ja, jag är förvirrad ska jag vänta ett tag till och se och testa på nytt eller ska jag räkna blödningen/flytningarna i förra veckan som mensen även om den va helt olika sig? 😊 Enda symtom som skulle kunna vara graviditeten är enorm trötthet och pms men det kan ju beror på 1000 andra grejer också så jaa…lite hjälp? 😳
Det kan ha varit sen ägglossning och ägglossningsblödning, isåfall kommer mensen senare än vanligt. Men det är bara en vild gissning 🙂
Det låter onekligen förvirrande och jag hade själv velat få klarhet i saker och ting om jag varit du :) Men frågan är om man kan det. Det kan tyckas länge att ha haft regelbunden mens sen mars men är det egentligen det? Det kan ju ta ett bra tag innan rutinerna kommer tillbaka på allvar, efter vad jag förstått. Jag känner att jag inte är så mycket till hjälp egentligen, vill bara ge en utomståendes syn på att du nog inte ska tolka in för mycket. Man kan lätt överanalysera sådana här saker och jag är själv en av dem som brukar göra det, haha :)

1# Funderade också på det… Jaja time will tell 😉 2# Nej det är inte länge alls, förväntar mig inte en graviditet nu alls egentligen (är inställd på samma resa som det var med dottern) Är mest förvirrad/fundersam på vad detta är för spratt, att det skulle vara en graviditet känns nästintill helt uteslutet efter testet idag. Tog testet för att utesluta och när det visar negativt bim+3 är risken för graviditet lika med noll typ, med dottern plussa jag klart och tydligt bim-1 😊 Filurar mest på vad för knas kroppen hittat på nu! Att jag haft regelbunden mens sen jag första fick den som 11åring fram till graviditeten säger egentligen inget alls just nu, känner väl mest att "kan inte mensen bara ta och komma så vi får det överstökat för denna månaden också" 😋 Innan jag blev gravid med dotter överanalyserade jag ALLT, men se nu så hinns det liksom inte med för när Lilli somnar så stupar jag också i säng också 😉
Jag går också och väntarpå mens som aldrig kommer :/ men jag slutade ju med prev-medel för en dryg månad sen så det är väl inte så konstigt. Lite bitter bara att mensen blev regelbunden direkt förra gången…

4# Åh knöligt då! Jag börjad ju aldrig med p-medel eftersom dotter var svår tillverkad och vi vill ha så tätt som möjligt så det är inget sånt som spökar för mig, hade nästan vart en lättnad om det varit de som spökat känns de som just nu 😔

Börjar bli lite blöt i ögat nu…fattar noll! Maken gnäller för humörsvängningar och har gjort i drygt 2 veckor, magen är som en ballong på kvällarna (precis som förra graviditeten) och så är jag trött och försöker jag äta förtidigt brukar jag må lite illa, här om dagen fick jag "spy"/spotta ut banan som jag försökte äta fick i mig halva sen vart de stopp 😔 efter. Negativt test bim+3 så var min reaktion "jaja skönt att veta nu" men efterhand har det smugit på de här med magen m.m så tog ett nytt test bim+8 på makens inrådan och likaså det var negativt. Så jag är 99% säker på att det inte är nån liten skrutt där inne men varför dessa symtom? Nej jag hinner inte sitta och överanalyserade allt i kroppen då det går i 110 knyck på dagarna med ett hushåll som ska skötas samtidigt som jag har Lilli på 9 månader! 😁 Jag har reflekterat över symtomen när de tagit mig på sängen så att säga men går inte och grubblar då jag har så mycket annat att tänka på/göra. Kommer nog slå min barnmorska på mvc en signal imorgon för att få lite råd eller rent av svar..
Sådär vill man ju inte må :( Låter som en bra idé att ringa.

Skengravid? :/
golf.ifokus.se

Jag börjar tro att jag är det theres 😔
Hur går de? Pratat barnmorskan?

Efter att ha diskuterat mina symtom och blödningen så sa hon att jag får ju gärna komma och göra ett test hos henne men som jag också vart inne på kan ju symtomen bero på vad som helst egentligen. Jag valde att avstå ett besök på mvc då jag vet nästan helt säkert att testet är negativt, så onödigt att åka 6mil (tur o retur) för ett svar jag redan är 99% säker på.. Och som hon liksom min gynläkare sa så kan mensen komma 1 vecka tidigt vs 1 vecka sent och ändå vara regelbunden. Så jag väntar för bör få mens här i slutet/början på nästa vecka om jag räknat rätt så jag väntar ut den. Dyker den inte upp och test fortfarande visar negativt skulle jag ringa igen så skulle jag få en tid då i såna fall :) När jag blev gravid med tösen min så "visste" jag en vecka innan BIM och jag tog inte test förrän bim-1, jag bara visste att jag var gravid och den känslan har jag inte alls, så mycket symtom på förra graviditeten som inte gick att "skylla på nåt annat" och just den starka känslan att jag bara visste. Så kör på magkänslan och väntar in nästa mens :)