Ont i vänster sida av magen/ryggen
Hej! Har i ca tre dagar haft ont i vänster sida av magen och bak i ryggen. Det kommer och går lite hela tiden men när smärtan är där så har jag ont i någon timme.. Jag känner bebisen som vanligt och så! Är gravid i vecka 37. Någon som har någon idé på varför det gör ont?
Det är svårt att gissa vad det kan vara, men du är långt gången och det är mycket tungt och trångt för kroppen. Det klämmer, spänner, nyper och drar mest överallt på slutet. Man har svårt att röra sig och sova för det mesta.
Kan det vara fogarna som spökar? Något ligament som tar extra mycket stryk?
Har oxå funderat på fogarna! Idag har jag haft ont hela dagen plus att bebisen ej riktigt rört sig som vanligt.. Funderar på om jag ska ringa och prata med någon eller vänta till imorgon. Känner mig så tramsig om man ringer och allt sedan är normalt…
Ring, ingen tycker att du är tramsig. Tänk om man sitter hemma och väntar och det faktiskt är något fel. Jag har vart inne båda mina graviditeter för att jag trott att bebisen inte rört sig. Inte en enda har skrattat, flinat eller på annat vis menat att jag skulle vart fånig. Det är ju deras jobb att ta hand om oss :)
ring direkt! Du måste in på koll om bebisen inte rör sig som vanligt. Åk in för bebisens skull.Tänk OM det är något. Dom har ingen chans att rädda ett barn, vars mamma aldrig åker in från första början.
Jag är påväg in nu för att kolla så allt är okej! Känns väldigt skönt nu när man ska kolla. Och de var väldigt trevliga så känner mig inte så dum. Första barnet så då är allt nytt och läskigt, bara att ringa in där nu var läskigt haha..
Jättebra att du åker in 🌺 håller tummarna för lugnande besked 🙂

Bra att du åker in! Vi var inne i tisdags pga minskade rörelser. Kände mig skitdum när vi såg på ultraljudet att bebis rörde sig massor, men jag kände ingenting. Men de var hur gulliga som helst och tog oss verkligen på allvar. Tog bara 30 sekunder från att vi kom in tills jag låg med ctg.
Här var dom med super snälla och sa att det bara var att komma in så fort det var något! Det visade sig att jag hade en ordentlig urinvägsinfektion.. Men bebisen var pigg och helt normal!
vad bra att du fick veta det🙂 och skönt att du är så långt gången, för obehandlad UVI kan starta förlossningen i förtid.
Vad skönt att det "bara" var urinvägsinfektion och inte något med bebisen :)