Vi med BIM i början av juli!
Hej!
Fler där ute med BIM i början av juli 2015 som vill följas åt?
Kul att någon hittade hit! :-) Själv har jag BIM 8 juli. Men har börjat känna att det nog inte tog sig denna gången. Testar på söndag tänkte jag. Men förhoppningarna om ett plus är låga tyvärr.
Hur länge har ni försökt? Första barnet?
Jag har BIM 9 Juli, så inte länge kvar. Jag undrar om jag har inbillningssymptomer eller riktiga sypmtomer, vissa dagar har jag lite mensvärk känsla och tja…. vad ska man tro riktigt ? Iallafall så hoppas jag nästa vecka går väldigt snabbt undan så man vet hur det blir, vi ska på resa 11 juli och tills dess så måste jag nog ha ett svar.
Jag var ju superkorkad imorse efter mitt inlägg. 🙈Tog ett grav test och givetvis visade det negativt. Skulle avläsas efter 5 min, allt därefter var inte tillförlitligt. Efter 5 min var testen alltså negativt. Men efter ytterligare fem minuter kom ett svagt streck. Spökstreck troligtvis och jag VET ju att det inte är tillförlitligt om man avläser efter den utsatta tiden. Ändå ljuger jag om jag säger att det inte väcker ett visst hopp… vilken idiot man är som testar innan BIM. Men gjort är gjort och nu ska jag vänta åtminstone till söndag innan jag testar igen.
#5 Jag testade också idag fast jag VET att det är alldeles för tidigt för att ens visa positivt. Varför jag testade? Ja jag ansåg att om jag hade tillräckligt med hormon för att må knepigt så borde jag ha tillräckligt med hormon för ett test. Nu börjar t om trasslet för att dölja mina seaband för mina arbetskollegor, häromdagen fick jag frågan men skyllde på åksjuka. Jo tjena, den går ju folk på .. 🤔
Just nu börjar mina dagar med 1 st postafen, seaband + 1 banan i bilen till jobbet för att hålla morgonillamåendet i schack. Fy fan rent ut sagt vad jag avskyr kroppens spratt, för nu börjar jag mer och mer tro att det är inbillningssjuka. Jag har fullt upp med heltidsjobb, en 18 månaders kille samt en 10 åring så det är inte så att jag har tid att känna efter men tydligen spökar kroppen med mig.
#6 Jag förstår dig till fullo! Skäms för att säga det men nu ikväll tog jag ytterligare ett test från samma förpackning som tidigare. Helt negativt. Inte ens ett spökstreck efter lång tid. Skit också. Försöker ställa in mig på att vänta på mens. Svårt att hålla hoppet uppe! Men ditt låter ju hoppfullt med så mkt illamående. Jag mår knasigt, lätt illamående men inte som när jag väntade dottern. Då var jag hundra på att jag var gravid långt innan BIM. Förväntar mig att det ska kännas och vara likadant denna gången. Hur var dina förra graviditeter, var de lika varandra vad gäller symptom innan BIM, när du fick plus o.sv?
Mina graviditeter har börjat med antingen kraftigt illamående eller lätt illamående redan veckan innan BIM. Har alltid plussat tidigt, samma vecka som mensen så borde väl testa egentligen på onsdag då BIM är. Men tror mer och mer på kroppens sprattspratt då detta är lätt illamående för mig. Hur har det varit för dig?
Så med det som bakgrund känns detta inte hoppfullt…. Kissade i morse utan att testa. Duktig tjej!!! Nu är planen att vänta ut mensen!
Har en dragande mensvärk känsla nu när jag vaknade efter att jag varit nattskifte. Inatt har jag inte vetat av något så kanske det bara är jag som spökar ?
Vi blir sådär skendräktiga som hundar kan bli när de har löptid,. ;) HAHAH :D
Haha jaaaa det är illa! Men en dragande mensvärk känns ju ändå positivt för dig! Jag har inga symptom alls längre. Och jag som gått o sagt här hemma att "jag tror jag är gravid för jag känner ditten o datten"… Skäms nästan nu när jag känner nada o förstår att det nog inte blir denna månaden :-)
Tja, vi får hoppas på det iallafall! :)
Bara fyra dagar kvar nu före BIM. :O senaste gång jag fick mens så hade jag blodblandade flytningar tre dagar före nu som då då jag varit på toa, så få se om det dyker upp eller inte.
Vad roligt att läsa om hur ni har det! Jag tror inte att jag är gravid, magkänslan säger bara det. Jag känner mig PRECIS som vanligt. Nu är det iofs en hel vecka kvar innan BIM så vem vet illamående och ömma bröst kanske kommer senare. Detta var vårt första försök (första barnet) och därför känns det inte konstigt om det inte tar sig direkt. Men jag tycker att det är lite spännande ändå att låta bli alkohol, kaffe osv nu UTIFALL ATT! 😋 Jag använder P-dator som indikerar trolig graviditet efter 15 dagar och bekräftar graviditet vid 18 dagar. Så jag kommer inte köpa test eller fundera på det. På ett sätt så testar jag mig varje dag, hehe! Hur mår ni andra nu i värmen?
Jag ska egentligen inte med i tråden då jag redan är gravid, men jag rekommenderar starkt Clear Blue Digital då det inte kan blir några tvetydigheter (visar antingen "Ej Gravid" eller "Gravid"). Jag använde det testet med veckoindikator 3 dagar efter att mensen borde kommit. Snabbt svar, tydligt, går att köpa billigt på gravidkollen.se och det visar med 99% säkerhet rätt (som dom flesta med andra ord). Skönt att slippa spökstreck etc tänkte jag :)
/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)
”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”
Åh vad jag hoppas på att någon av oss får ett plus! Här känns det dock HELT säkert att det inte blev något. Väntar nu in mensen som kan komma mellan tis-tors, och känner mest nu att den gärna får dyka upp så snart som möjligt så att man kan gå vidare och försöka på nytt! #14 hur känns det idag? #15 Jag känner precis som du! Får man fråga vad en P-dator är?
Velinga1984, hur känns det för dig? Fortf illamående?
#18 Ibland är illamåendet borta och ibland inte, riktigt skumt. Men jag tror mer och mer på att mensen kommer i veckan. Får se, minste barnet blev trots allt till på första försöket :)
Här känner man sig normal. Har inte haft nån mens värk känsla nu och brösten känns normala. Igår när jag var på toa såg jag att det hade kommit ynka pynka lite brun flytning som just och just syntes.. så ingen aning… funderar på om jag borde åka iväg och köpa klart test ? Ja ska till tandläkaren på torsdag och bygga ett hål, vilket betyder att jag ska ha bedövning… (massor ;) )
BIM -1, och svagt,svagt positivt :D Mådde illa av min cider i helgen, illamående på mornar, extremt trött, tydliga ådror på brösten, molvärk i magen, knepig känsla i kroppen, okoncentrerad och mer tankspridd än vanligt, värmevallningar även under vår fläkt.

#22 grattis :)
#21 GRATTIS!!!!!!!!! Åh vad skoj!!!!! Det gör mig så glad!
#20 Usch tandläkaren, ja då vill man kunna ta allt de vill ge! Jag går på toa här hela tiden o tror mensen kommit. Men inte ännu. Känner att jag bara vill att den ska komma så att jag kan hjälpa mannen att måla! Kliar i fingrarna!
#20 Inga problem med bedövning när man är gravid, jag lagade ett hål i typ v 30 med bedövning :) #21 Grattis!
Tack allihopa :) Håller tummarna att fler följer med in i tråden vi som ska ha barn 2016!
Grattis Velinga1984! :D
Jag tror inte det blir av denna gång, har mått lite konstig idag, lite illamående men var på toan vid en kompis nu och kom en liten brun klump ut, stor som knappnålshuvud så knappast blev det till något. Så gissar mig till att det är mensen som kommer smygande på. Skulle gärna vilja testa men måste nog hålla mig.
ÅÅH… Nu är jag riktigt frustrerad, kan bara fundera på om jag är gravid eller inte gravid… Blir snart galen känns det som. :( Kan jag faktiskt ha inbillat mig så mycket denhär månaden sen ägglossning ?? Isåfall så är man väldigt bra på att göra kroppen att känna saker som inte finns, lura den helt enkelt!
Jag har ett test hemma, funderar på om jag ska pröva imorgon, det är -1 till BIM då…
#28 Vänta gärna till några dagar efter BIM. Att jag testade tidigt är för att jag hittills alltid fått extremt graviditetsillamående, så jag vill ha koll på mitt mående ifall jag behöver starkare medicin än postafen även denna gång.
Kommer nog att testa senast fredag då vi far iväg på resa på lördag så vill ju veta förrän.
#17 en p-dator är ett hormonfritt preventivmedel (ser ut som en cd-spelare) med en väldigt känslig termometer där man mäter basaltemperaturen varje dag. Den kartlägger på så sätt var i menscykeln man är och ger besked ang. sterila och fertila dagar, när man kommer att få mens och när man har ägglossning. Du kan läsa mer på naturfemme.se om du är nyfiken. Jag har använt min…. 1,5 år tror jag att det blir. Väldigt nöjd! :)
#21 GRATTIS!!!
Idag har jag haft som kraftig mensvärk på vänster sida (jag brukar ofta numera kunna känna om jag har ägglossning från vänster eller höger äggstock - så lite samma känsla fast skarpare smärta).
Jag brukar förvisso ha ganska rejäl mensvärk, men idag redan 6 dagar före beräknad mens (eller BIM)?… Vi får se! Inget illamående eller ömma bröst. Dock varit ovanligt hungrig nu i två dagar i rad.
Köpte nyss frukostbullar…och grav.test!
Och det var negativt! Jaja skönt att veta. Nu fokuserar jag på nästa månad och förhoppningsvis en april bebis! Hoppad bara jag får min mens idag så att ägglossningen inte är alltför långt bort! Hur går det för er andra?
Jaaa du MamsenTramsen, tror vi nog sitter i samma båt, Ingen mens har dykt upp men är säker på den kommer då jag hade lite brun flytning både igår och idag… så ingen bebis tror jag på här heller…. SUCK. Jag har ju BIM imorgon men tror inte det blir av iallafall, känns bara så.
#36 Blir det inte denna månaden, så satsar vi på nästa! Min mens har fortf inte dykt upp. Enormt störigt eftersom mannen ska iväg runt nästa ägglossning o ju mer den förskjuts desto mindre chans har vi att pricka rätt med dagarna….
Tråkigt för er #35 #36, men vi får ju inte välja :(
Har ni mått illa eller haft något annat symptom veckan innan BIM eller har ni känt er som vanligt?
Jag vet inte vad jag ska tro. Har mått illa idag också - men i attacker. Det kommer plötsligt och håller i sig en stund och sedan försvinner. Sedan kommer det igen efter ett tag. Varit så hela dagen. Jag har BIM på måndag, det känns så himla långt dit.
#38 Det låter hoppfullt med illamående! Håller tummarna för dig!! Kan P-datorn förutspå redan kanske? Jag känner mig i princip som vanligt! Har haft jättepyttesmått illamående i halsgropen. Men det är bara hittepå, det förstår jag ju nu. Väntar o väntar o väntar på mensen. Nu är den sen. Det har den aldrig varit! Varför händer det just när man bara vill komma vidare o få ägglossning på nytt!!?
Här mensar vi, precis på dagen BIM…. Tänk att ens eget huvud kan få en att må jättekonstigt tiden före BIM… typiskt. men nu vet jag att det är lugnt att ta ett vinglas på semsterresan iallafall. :)
Åh vad tråkigt. Men du hade det ju på känn…och skönt att du fick mensen på utsatt dag. Bara ca 2 v till ägglossning! Nya tag! Här fortf ingen mens och fortsatt negativt på grav.test. Har som sagt ALDRIG haft sen mens. Blir smått tokig!!! Tiden bara står stilla.
Och idag kom mensen 4-5 dagar sen. Så skönt! Nu satsas det inför ÄL troligtvis sön 26 juli. Mollyt - hur går det för dig?
Jag har inte fått mens ännu (beräknat på måndag). P-datorn förespår graviditet efter 15 dagar och bekräftar efter 18. Såååå jag vet nästa vecka! 😉 Illamåendet är borta sedan igår men jag har inte heller min vanliga mensvärk som brukar komma dagarna innan. Igår vände basaltemperaturen och sjönk 0,1grad (som den gör vid mens) men imorse så hade den gått tillbaka till ungefär samma temp som innan igen. Så jag vet inte. Var helt säker på att jag inte var gravid igår morse när temperaturen börjat sjunka… Längtar till nästa vecka nu bara för att få veta - oavsett vad det blir. Känns jobbigt att gå oviss tycker jag!
Mollyt: Oj vad spännande att följa tempen på det viset! Tar du tempen varje morgon? Håller alla tummar för att tempen håller sig hög o att du är gravid!!! Här är man uppe i mensen o tog i dag ett glas mousserande. Supergott! 😊
…fortfarande ingen mens!
#48 Sååå spännande!!!
Jag undrar om jag ska köpa ett sådant digitalt test idag ändå… Det är jobbigt att inte veta och min dator kan inte ge besked fören imorgon tidigast! Jag mår ju så bra annars så fysiskt tyder inget på graviditet (inget illamående, inga ömma bröst eller liknande). Men utebliven mens och hög kroppstemperatur…
#50 Det är långtifrån alla som har symtom när dom plussar. Jag plussade i v 4+5 tror jag, mådde precis som vanligt, testade enbart pga sen mens. Första symtomen (växtvärk och lite ömma bröst) kom nån vecka senare, illamåendet kom i v 7.
Stort grattis mollyt! :)
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Tack!
Nämen GRATTIS!!!!!! Så himla skoj!!!!
Har suttit i en av min mans gamla kursböcker och läst flera timmar igår. Känns så häftigt att det händer så mycket just nu - dygnet runt! Men jag är medveten om att risken för missfall fortfarande är väldigt stor så jag försöker ta det med ro (är såklart jätteglad(!) men medveten om att det kan ta slut snart utan att vi kan göra något åt det). Får försöka tänka på annat ett tag framöver, njuta med inte ta ut all glädje i förskott. Skönt att er mens i alla fall kommit igång, ni får ha det riktigt mysigt där hemma nu så ser jag fram emot stt läsa om er snart igen!
Ja det är en spännande tid! Hoppas att du kan njuta av den första tiden utan att det överskuggas av för mycket oro. Grattis återigen och lycka till!!!
Jag ska försöka! Tack #57 ❤️