Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 839 ggr
Soleii
0

Buksmärta när jag kissar

Halloj halloj! Undrar vad ni har för tankar om följande- blev behandlad för uvi för ca en vecka sedan. Blev bättre under Selexid-kuren men två dagar senare tyckte jag mig ana symtom igen. Läkarna hittade inga bakterier, men då jag kissar ofta och har ont i buken liksom när jag kissar (och även när jag inte gör det men det gör ondare när jag kissar) så gick jag till läkaren igen igår. De kunde inte hitta något då heller, men idag har det gjort riktigt ont liksom långt ner när jag kissar. Har dock ingen sveda. Kan det vara uvi ändå? Eller något annat? Eller är det något som flera upplevt? Är ju orolig att något ska gå snett. Är gravid i v 18 :) Tack för hjälpen!

[TanatosNyx]
0

Jag hade bekymmer med jävulsk buksmärta. Fick också selexid och blev tillfälligt bättre, men sen snabbt bakslag igen. Fick då furadantin, sen var jag besvärsfri typ.

Se till att dom utreder GBS (grupp b streptokocker) om du har symptom på UVI men inget syns på odling.

VildaVittra
0

Gjordes det en odling? För du kan ju ha en resistent stam och kan behöva få något annat preparat. Så tillbaka till doktorn.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Soleii
0

Tack! #1 jag har fått exakt samma nu, först Selexid och nu har jag faktiskt fått Furadantub, härligt att höra att dina besvär försvann efter det! :) de har tagit odlingar alla tre gånger, som inget visat (den sista får jag svar på imorgon måndag)

Soleii
0

Funderar också på om buksmärtan kan ha med foglossning att göra, om nu odlingarna inte visar något? Svårtolkat med alla dessa nya "krämpor" :)

VildaVittra
0

#4 Håller du rumpan varm?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus