Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 979 ggr
Zelmabus
0

Hungrig men illamående

Jag mår ganska illa , förut bara på morgonen men nu typ hela tiden. Är jättehungrig men all mat får mig att spy. Vad ska man göra? Det enda min kropp typ verkar vara ok utan att spy är äppelpaj, men kan ju inte bara äta det ju…

Intehärutandär
0

Jo då. Om Du bara får behålla det, så ät på. Barnet tar från dina depåer i början, så det är ingen fara. Ät gravid-vitaminer bara o fortsätt prova mat. Ta mild mat som t ex kokt potatis(mos), kokt fisk, soppor osv. Finn det som funkar för Dig. Citrus o ingefära är bra emot illamående.

ChristineL
0

Ja, ät det som funkar för dig. Det kan växla från en dag till en annan, sötmandel, knäckebröd, salta kex, nyponsoppa är exempel på sånt som kan funka. Och framför allt, ha något att äta och dricka bredvid sängen så du får i dig något innan du går upp på morgonen.

Sarah
0

Jag mådde aldrig jätteilla, men för mig funkade färska frukter och grönsaker bäst. Fösta veckorna började jag varje morgon med en avokado och en persimmon. Fett som mättar utan att kännas tungt och lite fruktsocker var perfekt.

[TanatosNyx]
1

Pass på! frossa loss i äppelpajerna med gott samvete. Du behöver allt du får behålla!

Zelmabus
3

#1 du nämde potatis i din kommentar å min krop sa muns, så det fick bli färskpotatis 👍 Ja å paj oxå för den delen.

Nilla_93
0

hehe äppelpaj är inte så farligt. Här har jag levt på pizza nästan alla dagar i 3mån. Det värsta börjar gå över men jag kan inte vara i närheten av köket när någon tillagar kött.