Gravid iFokus

Gravid

Etikett: komplikationer
Läst 4721 ggr
Bekka-AR
0

sjukskriven pga graviditeten

Hej! Jag är nu i vecka 11 (10+5) och varit sjukskriven ca 3 veckor för att jag har mått såå himla dåligt. Känner mig sjuk i hela kroppen med konstant huvudvärk som inte försvinner och yrsel och illamående.. Jobbar som montör på scania så detta känns väldigt tufft just nu.. Mina chefer har full förståelse för att jag är hemma pga detta. Är många som sjukskriver sig tidigt på scania när de är gravida för att det helt enkelt är för jobbigt. Är så att jag skulle prova att jobba igår men klara ca 1 h sen höll jag på att falla ihop.. kändes som att jag träna. Så nu har jag fått ytligare sjukskrivning på 2v.. Känner mig då värdelös. . Jag vill verkligen kunna jobba och mina kollegor på jobbet har börjat snacka skit om mig för detta så jag känner mig inte så välkommen längre.. Är rädd att börja jobba igen även fast jag vill. Tänkte att kollegorna skulle ta det hela bättre om de fick veta varför jag är borta så har berättat.. men nu tycker de att jag är löjlig som är hemma bara för det. . Någon annan som varit i min sits? Är det fler än jag som sjukskrivit sig så tidigt? Har faktiskt frågat om det finns något lättare jobb på scania som jag kan klara av nu men det går ej sa det utan du får va hemma. Så känner inte att jag kan göra så mycket åt det..

Intehärutandär
0

Jag var redan sjukskriven denna graviditet, men med sonen blev jag sjukskriven ungefär runt Din vecka. Jobbade i bageri ensam med chefen och det var ett hårt tempo, samt att jag pga grav.illamåendet inte tålde dofter. Inte ens nybakat. Någon vecka senare utökades sjukskrivningen med foglossning och jag var hemma hela graviditeten.

Riktigt trist med Dina kollegor!

Bekka-AR
1