Gravid iFokus

Gravid

Etikett: komplikationer
Läst 4721 ggr
Bekka-AR
0

sjukskriven pga graviditeten

Hej! Jag är nu i vecka 11 (10+5) och varit sjukskriven ca 3 veckor för att jag har mått såå himla dåligt. Känner mig sjuk i hela kroppen med konstant huvudvärk som inte försvinner och yrsel och illamående.. Jobbar som montör på scania så detta känns väldigt tufft just nu.. Mina chefer har full förståelse för att jag är hemma pga detta. Är många som sjukskriver sig tidigt på scania när de är gravida för att det helt enkelt är för jobbigt. Är så att jag skulle prova att jobba igår men klara ca 1 h sen höll jag på att falla ihop.. kändes som att jag träna. Så nu har jag fått ytligare sjukskrivning på 2v.. Känner mig då värdelös. . Jag vill verkligen kunna jobba och mina kollegor på jobbet har börjat snacka skit om mig för detta så jag känner mig inte så välkommen längre.. Är rädd att börja jobba igen även fast jag vill. Tänkte att kollegorna skulle ta det hela bättre om de fick veta varför jag är borta så har berättat.. men nu tycker de att jag är löjlig som är hemma bara för det. . Någon annan som varit i min sits? Är det fler än jag som sjukskrivit sig så tidigt? Har faktiskt frågat om det finns något lättare jobb på scania som jag kan klara av nu men det går ej sa det utan du får va hemma. Så känner inte att jag kan göra så mycket åt det..

Intehärutandär
0

Jag var redan sjukskriven denna graviditet, men med sonen blev jag sjukskriven ungefär runt Din vecka. Jobbade i bageri ensam med chefen och det var ett hårt tempo, samt att jag pga grav.illamåendet inte tålde dofter. Inte ens nybakat. Någon vecka senare utökades sjukskrivningen med foglossning och jag var hemma hela graviditeten.

Riktigt trist med Dina kollegor!

Bekka-AR
1

Jo kan tänka mig att det måste varit jobbigt med dofterna. Då måste mått riktigt illa av det. Hur reagera din chef på att du var hemma sedan hela graviditeten? Hur gick det med försäkringskassan? Jo jag vet. . Sa detta till mina chefer att jag inte känner mig Välkommen och då sa de att jag nu endast ska fokusera på mig sj å barnet och sen när ja kommer tillbaka ska de hjälpa mig att prata med gruppen om de inte ger sig.. känns som mobbing..

JeFo
1

Jag blev med barn nr 3 sjukskriven från v 9 och fram till slutet. Från v 9 till v 23-24 kräktes jag för allt och bodde på toaletten . Sen kom ljumskbråck och foglossning. Man kan aldrig veta hur kroppen reagerar. Är dina kollegor män? Ursäkta men då ingen förståelse finns så undrar man ju. Vara sjukskriven är inte direkt skoj och inget man eftersträvar! Cheferna verkar ju iaf vettiga! Min chef sa inget om min sak men klart det blir lite strul när någon försvinner plötsligt bara. Hade inte berättat att jag var gravid men fick ju lov. Kändes väldigt löjligt att bara klara sig till v 9 men fanns inte på världskartan att jag klarat av att jobba. Hoppas du snart mår bra och att dina kollegor ändrar sig.

Bekka-AR
0

#3 skönt att höra att det iaf är fler än mig. Jo precis är män.. Skulle vara så skönt om de skulle kunna få känns hur det känns..

Intehärutandär
0

Ärligt talat så minns jag inte hur det var med FK. Var 16 år sedan. Chefen han tog in nån praktikant, för att sedan gå o konkurs. Han blev sjuk helt enkelt.

JeFo
0

Försäkringskassan brydde sig inte om mig allt vilket var riktigt skönt! Hade känts tungt om det strulat. Och ja män borde få känna på lite… Jag är envis och stark, förlossningen är enkel enligt mig. Det är vägen dit, för min del, som är värst. Har man inte upplevt det kan man inget säga. Är väl män som brukar vara döende vid en förkylning, el?! 😛 Finns säkert dom med väldigt enkla graviditeter som heller inte förstår.

sussa08
0

Jag vart sjukskriven i början på heltid, men nu jobbar jag 50% och har gjort det hela det här året.. Jag är på fd Dynamate :P Jobbar dock med mest tjejer och lite sura miner har det varit från vissa håll men chefen är fantastiskt mån om hur jag mår och accepterar inga ifrågasättningar från kollegorna :) FK har inte heller strulat för mig, det enda jag fått är det där obligatoriska formuläret man ska fylla i efter en tids sjukskrivning tillsammans med arbetsgivare :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Velinga1984
0

Med båda mina pojkar har jag varit sjukskriven sedan vecka 5 och hela graviditeten ut. FK har aldrig krånglat med det utan godkänt varje gång de fått in intyg.

Bekka-AR
0

#6 Ja haha män klagar alltid mest när de är sjuka! :p #7 vilken byggnad är du i jag är i 210 :) konstigt att tjejerna var så mot dig? Är de unga och inte har barn själva? De som är värst mot mig är de unga folket.. männen som är äldre har iaf oftast barn själva och sett hur frun mått. Så tråkigt när kollegor blir sura för man är sjukskriven. Precis som att de är de som betalar ut lönen Haha :p

sussa08
1

Är i 062an :) Det är mig du får prata med om du ringer och felanmäler något till fastighet ;) Nä de yngre är mer förstående, men är inte sams sen innan med den som klagat mest ^^ Haha ja asså det är sjukt.. Jag blir mer irriterad på kollegor som kommer hit och inte jobbar istället ^^ Då får de hellre stanna hemma om jag fick välja ;)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08