Gravid iFokus

Gravid

Etikett: planerar-barn
Läst 35492 ggr
[TanatosNyx]
10

Vi som satsar på bebis 2016 #1

Då går vi in i mars månad och det börjar bli aktuellt med en tråd för nästa års bebisar som planeras! Välkomna 🙂

densomundrar
0

Hoppar väl inte här då, lär ju inte bli någon 2015 bebis för oss som vi planerade från början.

jackiejohn
4

Tjoho! Har väntat lite på denna tråden då vi snart ska starta upp bebisverkstan igen 😊 Blir bra med en bebis -14 och en -16 tycker vi 😉

soundtrack
1

Vi planerar också en -16 bebis :) bebisverkstan kommer dock inte dra igång förrän tidigast i sommar, troligen framåt höstkanten :) Skulle helt klart kunna tänka mig ett till augustibarn :)

Aleya
0

Kanske är mer lämpligt att skriva upp sig här. Menar som det är nu så bor min karl på distans. Blir bara att öva på helgen. Så joinar här… känns realistiskt. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

densomundrar
0

Kul att vi vart några stycken så snabbt :-)

Theres
4

Alltså. Jag både vill och vill inte. Vill så gärna vara gravid igen och vill föda barn igen. Men har bara planerat att jag ska ha tre barn, så kanske ska vänta till 2017 iallafall så jag liksom drar ut lite på det. Annars blir jag ju klar för fort ^^ Sen vet man ju inte om det blir lika många missfall igen som innan Elly kom, så då måste jag ju börja försöka nu om jag ska hinna få en till innan 30 :O

golf.ifokus.se

mollyt
2

Då ansluter jag mig också! Vi hade ju först tänkt satsa på en 2015-årsbebis men sedan beslöt vi oss för att stoppa försöken och vänta in bröllopet (juni). Så vi ska försöka med en bröllopsresebebis (haha!) och med tur får vi då en vårbebis 2016 🙂

jmkforlajjf
4

Yäääääyy!!! Jag och min sambo planerar att öppna upp bebis-verkstan i oktober när p-staven åker ut, så förhoppningsvis blire då en 2016-bebis haha! :D har en dotter född augusti -12 så nu börjar jag känna mig redo för en liten till! :)

densomundrar
1

Är så glad och uppspelt över att vi är så många nu, då slipper jag känna mig så ensam med mina bebisplaner :-)

jackiejohn
3

Förstår ingenting..testa med ÄL test runt 9/2 och de gav utslag som och dagarna efter vart de svagare och svagare tills det bara fanns kontrollstreck ( gjorde en tråd om det) och vi kom då fram till att jag högst troligt haft ÄL, och att mensen borde dyka upp om ca 2 veckor men icke! Ingen mens här inte och nu har det snart gått en månad 😳 Det slog mig här om dagen då jag gick igenom skötväskan och hitta bindorna jag stuvade ner då att mensen har inte kommit som jag trodde, och nej är inte gravid vi har inte haft sex så det är helt omöjligt 😉 Lilli är bara drygt 3,5 månad så det är ju inte konstigt att det inte kommit igång än så sett men var så säker på att den skulle komma! Jaja den kommer när den kommer, tänker oss att starta på allvar i april/maj så vi hinner över på 2016 även om nästan bebis springer ut förtidigt 😁 Är nervös för nästa graviditet med tanken på hur denna slutade även om allt gick bra.

Denna kommentar har tagits bort.
mollyt
5

Ni andra som satsar på en 2016-bebis; kommer ni att äta folsyra och när i så fall börjar ni äta det om ni inte redan börjat?

densomundrar
1

Jag började äta folsyra för typ en månad sedan, fast vi har iof försökt skaffar barn sedan förra året.

soundtrack
1

Förra gången började jag inte förrän efter plusset (dålig koll). Den här gången tänker jag börja innan iaf, blir väl framåt sommaren.

Jagifokus
1

Jag och min sambo planerar en 2016-bebis. Första för oss båda och vi är inne på försök 2 nu.. ÄL nu i dagarna, så vi håller tummarna. :) Helt nervös och förväntansfull är jag. Hoppas det inte tar alltför lång tid, även om vi är alldeles beredda på det. Vi går inte in superseriöst på försöken, utan tar det lite som det kommer. Blir det, så blir det :)

NatasjaHemby
1

Här planeras också för bebis, om än lite vagt än så länge. Vi gifter oss i augusti och efter det kan jag tänka mig att vi inte kan hålla oss längre 😃

SE*Simbelmynes

Englarna
1

Hej! Jag och min sambo gör vårt första riktiga försök, att verkligen pricka in ägglossning (vilket är nu/ har precis varit)! Och jag längtar redan till om 2 veckor då det är beräknad mens (förhoppningsvis inte). Har inte använt ägglossningstest men tänkte ta det nästa månad om de inte blir något denna. Tycker ändå jag känner av ägglossning rätt så bra kroppsligt. Förra månaden var jag och min sambo mellan hopp och förtvivlan en vecka efter ägglossning fram t.o.m då jag fick mensen. Jag hade världens graviditetssymptom! Mådde illa, halsbränna, mensvärk/växtvärk i nedre rygg och mage, ont i huvudet, hade yrsel, extremt trött och på slutet ömmande bröst. Strax innan mens i vanliga fall brukar jag enbart känna att brösten blir svullna men inget mer. Jag var ju nästintill 100% säker på att jag var gravid, men sen kom mensen! Blev så ledsen och förvirrad… Och då hade vi inte alls mycket sex runt ägglossningen. Så denna månad försöker vi ha extra mycket sex och jag ska verkligen försöka ignorera alla graviditetssymptom om de nu kommer denna gång, för jag vill inte bli så besviken denna gång igen för att hjärnan spökar för en och skapar känslor som inte finns där… Hoppas vi alla lyckas så småningom 😊 hoppas vi kan peppa varandra i detta 😊

ChristineL
6

Vill passa på att välkomna er nykomlingar (och nygamla också såklart ❤️) och hoppas 2015 leder till massa fina 2016-bebisar!

Vifyra
3

Jag och min sambo har försökt bli gravida sedan i november förra året. Jag är en väldigt otålig människa. Jag börjar tro att vi inte kan bli gravida. Jag vet att det kan ta lång tid osv. Men sen tänker jag såhär.. Alla får barn hit och dit, det är såklart jättekul för dom som får barn. Men några par kommer inte att kunna få barn, och det har slagit mig att det kanske är jag och min sambo som just är ett av dom paren som inte kan få barn. Jag vet som sagt att vi inte har försökt så länge, men det känns ändå som att nått är fel. Vill bara ha ett litet tecken på att vi kan få barn, att det inte är något fel. Vi har provat 2 eller 3 månader med ägglossningstest. Tycker inte det fungerade så bra. Blev stressad och osäker. Denhär månaden körde vi utan ägglossningstest. Få se vad som händer. Har t om tagit bort mens/ägglossningsappen på telefonen för jag blir så stressad. Förlåt för ett lite negativt inlägg, ville nog bara skriva av mig. Har ingen att prata med om dethär. Vill inte att nån ska veta att vi försöker ;) men all lycka till er andra som försöker :)

densomundrar
0

Kan ju säga att jag kände mig ganska ensam i förra tråden, kul att jag äntligen fått sällskap :-) #19 det är nog helt normalt att fundera och oroa sig lite över hurvida man kan eller inte kan när man inte blir gravid snabbt. Känner samma sak även fast jag vet att det kan ta låååååång tid. Men får tänka som så att det tar igenomsnitt snitt 7 månader att bli gravid, har jag hört. Dvs att att vissa blir gravida tidigare och vissa betydligt senare men gör man en medelsnittsräkning så tar det ca 7 månader :-)

Aleya
1

Själv kommer jag vara så krass att jag inte tror att jag får barn 2016 heller. Men som sagt… övning ger mer träning. :)

Medarbetare för Julen

densomundrar
1

#21 plötsligt händer det, som man brukar säga :-)

Aleya
0

#22 likt en trisslott. :)

Medarbetare för Julen

densomundrar
0

#23 Hihi, ja, det var det jag tänkte på faktiskt :-)

Charlotte94
11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gjorde ett test i morse, eftersom jag har haft ont i brösten och haft typ som mensvärk ett tag. När jag gjorde testet och såg att det var possessivt blev jag sjukt glad eftersom att vi planerar barn. Men ska nog göra ett till om några dagar. Min fråga till er är nu hur jag ska gå tillväga! Vem ska jag ringa vad ska jag göra ? Glad för svar :)

[TanatosNyx]
3

Grattis! Du ringer MVC där du bor, och berättar att du är gravid och vill skriva in dig. 🙂

Aleya
0

#25 Grattis. :-)

Medarbetare för Julen

Charlotte94
0

Tack !! :) men tycker ni jag ska ringa nu eller ska jag vänta en vecka till och ta ett nytt test ?

PogoPedagog
0

Du kan ringa med en gång om du vill. Är det positivt så är testet säkert. Det är bara om det först visar negativt det kan ändras när hormon-nivåerna hunnit stiga ännu mer.

[TanatosNyx]
0

RIng nu, det finns ingen anledning att testa om 🙂

ChristineL
0

ring direkt så du kommer in i systemet :)

[WickedAlly]
0

Ja, ring direkt :) Där vi bodde förut var det lång väntetid och min inskrivning skedde egentligen försent, med barnmorskans mått mätt. Ingen skada skedd så sett men det är ju skönt att få kolla upp sina värden och sådant. Grattis :)

densomundrar
0

#25 vad roligt, Grattis :-)

Charlotte94
0

Har ringt nu och väntar på att de ska ringa upp mig ca 11.18 men vet inte vad jag ska säga, känner mig helt borta och uppe i de blå haha. Ska jag bara säga att jag tog ett test och att det visade positivt ?

[WickedAlly]
0

Japp, och att du vill skriva in dig :)

[TanatosNyx]
2

Japp, berätta att du gjort ett graviditetstest som visar att du är gravid, sen brukar de ta över samtalet med frågor osv, dom är vana att man ringer. 🙂 Så oroa dig inte! Det är vanligt att man får totalt hjärnsläpp när man precis plussat, tro mig 🤪

Charlotte94
2

Så då var första mötet i ystad bokat :) ska dit den 23 mars !:)

Englarna
0

Grattis vad roligt!! :)

Charlotte94
0

Tack alla !! :)

Lilolizeit
0

Stort Grattis!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

densomundrar
1

Har denna menscykel legat lågt, både med att ha sex och förhoppningar på att bli gravid denna månad. Märkte igår att jag hade ömma/känsliga bröstvårtor vilket jag aldrig brukar ha, men tänkte att det kanske hade en bra förklaring. Försökte ignorera det då jag inte vill få någon falsk förhoppning och bli besviken när mensen kommer. Men är fortfarande lika öm idag. Försöker att inte hoppas även om hoppet ändå tändes lite. Men ska försöka ignorera det så gott det går.

Englarna
1

Det här med att vänta dessa dagar från ägglossningen till Beräknad mens är ju hur jobbigt som helst! Om ca 10 dagar ska jag (förhoppningsvis inte) ha mens. Detta är ju det enda man tänker på om dagarna så dagarna går ju extremt segt. Vad ska man göra för att försöka sluta tänka på detta 24 timmar om dygnet? :-) hehe

densomundrar
0

#42 ja, det är sjukt jobbigt med väntan om det blivit något eller om man ska sikta in sig på ett nytt försök. Bästa är att försöka släppa det och inte tänka på det och för att lättast kunna göra det är att hålla sig sysselsatt.

mollyt
1

#16 Vad roligt att ni också ska gifta er! 

#19 Jag förstår dig absolut! Det var nog bra att du tog bort appen och försöker koppla av! Lite som de andra tjejerna skrev, ta det som det kommer - njut av att ha sex och försök att inte stressa mer!

#39 Stort grattis! 🙂

NatasjaHemby
2

#44 Ja, då blir det kanske (minst) två 2016-bebisar här på forumet som är tillverkade på bröllopsnatten eller bröllopsresan 😃

SE*Simbelmynes

Vifyra
0

Igår hade jag lite bruna flytningar som försvann till kvällen. Jag trodde att mensen skulle komma idag, men hade räknat fel. Tydligen ska mensen komma på fredag. Få se om den kommer.. Förmodligen gör den det :/

densomundrar
0

#46 brukar du ha bruna flytningar innan mens?

ChristineL
0

#46 - kan vara nidblödning ;)

Vifyra
0

#47 ibland, men inte två dagar före mens, utan isånafall en dag före. Håll tummarna för mig att det inte kommer någon mens;)

Vifyra
0

#47 #49 tar tillbaka mitt svar.. Det har hänt en gång innan att jag har haft bruna flytningar innan mens och det var förra gången. Och då var det dagen innan mensen

Vifyra
0

I måndags hade jag också bruna flytningar kom jag på.. Hoppas inte det betyder något dåligt

ChristineL
1

Jag har aldrig hört att bruna flytningar skulle vara dåligt, det kan man dras med till och från hela graviditeten.

densomundrar
0

Vart inget denna månad heller, mens och mensvärk :-(

densomundrar
0

Nu jobbade jag iof inte på att bli gravid denna månad, men ändå,

Englarna
0

BIM+1 idag, ingen mens men negativt test taget på morgonen. Har haft en otrolig molande värk främst i nedre delen av ryggen senaste veckan, brukar främst ha ont i magen innan mens. Och har känt mig illamående till och från senaste dagarna. Hittills idag ingen värk ifrån magen eller ryggen men illamående. Tänkte ta ett test igen på fredagmorgon Om mensen inte dykt upp tills dess! Hoppas hoppas!!

Englarna
0

BIM+3 ingen mens men negativt resultat igen! Varför :-( Brukar aldrig vara sen. Och jag har inte haft den där riktiga mensvärken i magen än, utan bara molvärk och det främst i ryggen. Samt illamående som kommer och går. finns det säkrare test o göra typ hos barnmorska/vårdcentral? Jag har tagit apoteksgruppens grav.test både i onsdags och imorse. För det känns väldigt jobbigt att inte veta. men visst det är bara 3 dagar så jag kanske måste vänta längre tid? Någon som vet?

Aleya
0

#56 Be om blodprov. De kanske uppfattar lägre nivåer.

Medarbetare för Julen

densomundrar
0

Du kanske är en låghornonare? Testa om en vecka igen :-) Min mens brukar inte vara försenad många dagar men för någon månad sen var den försenad över 1 vecka. Kan ha berott på vad som helst och när mensen kom var den inte som den brukar. Misstänker ett tidigt missfall men kan va varit vad som helst igentligen, tex stress.

Englarna
0

Ja man vet ju aldrig, kan ju hoppas att jag är låg-hormonare :-) Tänkte ta ett test om två dagar igen och Då köra på clearblue digital, känns som det är mer pålitligt, eller vad säger ni? Äsch, får väl skaffa mig lite bättre tålamod, blir dyrt o testa var o varannan dag.. hihi. Avvaktar lite med att ringa till nån BM tänkte jag, tror bara dem kommer be mig avvakta ett par dagar ändå

[TanatosNyx]
0

Testen är likvärdiga i kvalitén. Vill du köpa ett gäng tester till förmånligare pris så prova testlagret.se, är många som använder dem (jag gjorde bland annat).

Englarna
0

Igår kom mensen .. Trist. Men får försöka igen nästa månad! Ska testa ägglossningstest då med för första gången så får vi se hur de fungerar 😊

densomundrar
0

Tråkigt, bättre lycka nästa gång :-) Denna månad börjar jag vi med nya krafter, håller tummarna för att det blir något denna gång.

[GråHäxa]
3

Hej allihopa! Jag hoppar in här då vi ÄNTLIGEN har bestämmt oss för att börja försöka :D Vi tjuvstartade egentligen förra ÄL BIM -3 nu och jag tror inte att jag är gravid utan snarare skendräktig med massa innbillnings symptom :S Man blir ju lite tokig av det här. Men SÅ glad jag är att sambon givit klartecken för att sätta igång :-D

Aleya
0

Här går det då inte heller vidare. Men det har jag räknat med från start att det kunde bli kärvt. Jag vill ge ett tips dock. Det kanske är bullshit, men det säljs på apoteket ett glidmedel som ska göra det lättare för spermierna att simma. Vet ej om det funkar men ett tips. :)

Medarbetare för Julen

ChristineL
0

#64 - Det har jag inte hört talas om, men däremot kan man äta bisolvon från första mensdagen fram till ÄL, det löser ju upp slemhinnorna så det blir lättare  att simma fram :) Båda ska äta.

Aleya
0

#65 läste fel. Ska göra det mer gynnsammare än vanligt glidmedel. Då vet jag inte vad dom menar. Ja bisolvon är bekant. Hört det många gånger. :)

Medarbetare för Julen

Jagifokus
0

Blev ingen bebis för oss. Nya försök denna månad, men jag har helt tappat motivationen. Inte just för att vi inte plussade, men har fastnat i en period av nedstämdhet där allt känns hopplöst.. Bara att ta nya tag, antar jag. Himlen är som mörkast precis innan soluppgången ;)

densomundrar
0

#67 så är det, det kan kännas hopplöst men tillslut tar det sig för de flesta iallafall. Man kan inte säkert veta utan att ha provat :-) Blir det inget denna månad för oss blir det nog att prova ägglossningstest för oss nästa månad. Har försökt att hålla lite koll på slidsekretet för att se någon förändring och för att kunna veta när jag har ägglossning men jag ser baske mig ingen märkbar skillnad, tycker mest att det är ganska vattnigt jämnt och är det mer tjockt så är det efter sex och typ en dag därefter,

em.nord
1

Läst alla kommentarer och tänker slänga mig in. Vi vill ha barn tätt men nu sover den lille så dåligt så vi har sagt nej nej till bebis tätt men tänker även att jag vill ju ha en till nu! :) Haft en mens, känt av ägglossning men det är inte regelbundet än och sömnbristen + småbarn leder inte direkt till mycket sex ;D så kan ta lite tid kan tro ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

densomundrar
0

Ja, så blir det nog :-)

jackiejohn
0

Och där kom mensen! Tog 2-3 minuter innan hjärnan börja fungera, "Blod…blod?! Åh gud nej!"…."men vänta nu, jag är kininet gravid, det är min mens! 😄" Har visserligen väntat den, men jag trodde den var på g förra helgen men icke! Och nu har jag inte känt nånting, maken säger jag vart stingslig men äh karlar! 😉 Igår var det två veckor sen jag slutade amma så nu Hoppas vi bara att mensen rullar igång regelbundet så som den varit i alla år och inte börjar krångla ☺️ "Sörjer" dock mina kritvita helt nya fina trosor som fick den glada överraskningen…har fått leta fram mina såkallade menstrosor, jisses va tight de sitter nu mot innan dottern 😁

em.nord
0

#71 Ja det är konstigt vad alla kläder har krymt! ;) Min mens är inte regelbunden än… sonen är 5 månader

emmans blogg

densomundrar
1

Läste att det kan ta 0-23 timmar för spermierna att nå ägge. är det bättre att ha sex dagen innan.beräknad ÄL då? Hade en länk men råkade kopiera över dem, hittade det på någon mamma sida

ChristineL
0

#73 - Ja, men spermierna lever också kvar i 2-3 dagar, ibland upp till en vecka. Så hela äl-veckan är ju bra att pricka in ;)

[Synnerlig]
1

Jag hoppar också in här då jag och min sambo planerar vår första bebis någon gång 2016. Om det går som jag vill så kommer bebis någon gång innan oktober 2016, vill inte ha för nära inpå julen 😛

densomundrar
0

#74 jo, men tänkte Oman endast hade sex då, typ? Hade nog ÄL igår, sex på kvällen innan dess var i fredags. Tror att chanserna är minimala att det tagit sig med tanke på att ägglossning vara i ca 20 timmar och att det kan ta upp till 23 timmar för de små rackarn att hitta rätt. :-( trodde att dom inte kunde vara så långsamma #75 välkommen :-)

ChristineL
0

#76 - Nej, endast en gång dagen innan ÄL tror jag inte gör till eller från. Det är bättre kontinuerligt.

densomundrar
0

givetvis, men det vart inte så denna månad då vi inte hade tid men tog mig tiden igår just för att det var ÄL, tror jag.

[Synnerlig]
1

#76 Tack! Det känns trevligt att få vara med i gemenskapen trots att man inte har fått barn än. Känns lite mer på riktigt när man faktiskt är med i en grupp och får skriva ut att man planerar sitt första barn till nästa år. It's magic! 😃🌈

densomundrar
0

Ja verkligen :-)

mollyt
1

Jag håller med dig #79 Känns lite mysigt att få planera ihop liksom och följa varandra.

jackiejohn
1

Mensen är nu slut, återstår bara att se nu då om den är regelbunden nu efter förlossningen.. Haft jätteregelbunden sen jag fick mensen som 12 åring så hoppas att den fortsätter med detta även nu ☺️

Intehärutandär
5

Fått tillbaka min mens nu, efter förlossningen för 1½ månad sedan. Tänker inte slänga mig in i tråden direkt, för sorgen måste få ta sin tid. Men ja, vi tänker på en ny bäbis - om vi vågar. 

Jag tänker att min förlossning (o slut) var så jävlig att ska vi ha ett gemensamt barn så måste vi köra på direkt. Gyn-läkaren gav OK direkt, vilket jag blev förvånad över. Kroppen borde ju läka, likväl som allt det andra. Om vi blir gravida så kommer vi vara livrädda alla dagar. 

Varför vi funderar på nytt är naturligt enligt kuratorn på kvinnokliniken likväl som PSD-forum/berättelser. Min första tanke var att kasta alla bäbis-saker då vi kom hem från BB. En tid senare tänkte jag om att jag/vi kanske skulle byta minnet av Jasmine och en tom spjälsäng till lyckan om ett barn. 

En annan känsla är att man ställt in sig på spädbarn, det är svårt att skaka av sig den känslan. Längtan finns kvar. 

Iaf…en sak i taget. Först ska vi begrava vår dotter. Sedan orka tänka på sex. Och orka med missfall som är stor risk för mig.

[TanatosNyx]
3

#83 visst är det så, och om det är en trygghet för dig så har du rätt till igångsättning från 37+ pga det som hänt ifall du blir gravid igen. Man brukar ju även säga att det bästa sättet att mota sorgen vid en begravning är att gå på bröllop, det är nog samma filosofi som att bli gravid på nytt när man mist sitt barn.

Aleya
2

#83 jag beklagar verkligen det som skett.
Finns nog inget jag kan säga för att göra situationen bättre för dig.
Men du ska veta att jag har tänkt på dig. 🤗

Jag tycker inte det låter konstigt att du tänker som du gör.
Och jag hoppas att det går vägen för er.

Medarbetare för Julen

Theres
1

Jag tycker absolut att satsa på ny bebis låter som en klok idé. Då finns det ju något att sträva efter, och när du blir gravid igen så kanske lyckan över det kan ta över lite av sorgen. Så man liksom har något att se fram emot och inte bara tänker bakåt. Det är svårt, men låter ändå rätt. Starkt av er att redan tänka i de banorna också :)

golf.ifokus.se

densomundrar
0

Beklagar…. Sitter och kollar i magbildstråden, önskar att min mage kunde börja växa utav andra anledningar än att jag börjar bli fet igen :-(

Intehärutandär
2

#84 #85 #86 #87 Tack.

Det gäller ju att hinna sörja, så man hinner med. Just nu är det svårt att veta om det går att glädjas då man för det första är för nära Jasmines födelse och sedan är det svårt att se framåt och glädjas då man vet att döden kan komma ända till sista dagen. Då man verkligen verkligen vet det och aldrig går säker.

Jag kommer vara livrädd varje dag. Att jag stod ut i min hemska graviditet var ju att jag visste att det kommer något fint på slutet - och nu gjorde det inte det.  Och även om det är en viss trygghet med specialist mödravården, så var Jasmine fullt frisk och ingen kunde förhindrat hennes död. 

Vi får stor hjälp av kuratorn på Lasarettet och jag hoppas hon kan hjälpa oss med detta också. Alla våra tankar är normala, fast det gäller ju att acceptera dem också.

Min vän som förlorade sin pojke samtidigt funderar också på nytt barn. Vi går hos samma kurator och läkare och får samma svar. 

En dag i taget…

Aleya
0

#88 jag har också lärt mig att livet är så skört.

Så stämmer in i din en dag i taget.
Om du vill så får du gärna skriva om du vill prata av dig.🤗

Medarbetare för Julen

em.nord
0

Tänker på dig Snovit79 ♡ Min mens kom oväntat när jag trodde att jag skulle ha ägglossning. Men den är knasig än sen förlossningen för snart 6 månader sen :P Men när den är slut ska vi försöka köra lite regelbundet sex :) inte det lättaste för sambon jobbar så mycket och oftast kvällar. Enda gången Elliot sover. På dagarna sover han ca 20-30 min oftast.

emmans blogg

PogoPedagog
6

#88 Roligt och modigt att ni ska försöka igen men jag måste ändå fråga om du har försäkrat dig om att din särbo kommer ställa upp bättre denna gången? Du hade ju en så jobbgt graviditet och han lyfte inte ett finger för att hjälpa dig.  Tycker så synd om dig om du ska behöva ha det likadant igen.:/

[Miiika]
1

Woho, har väntat på den här tråden :) Kul! Vi satsade ju på 2015-bebis men då det slutade i missfall blir det förhoppningsvis en 2016-bebis :)

densomundrar
0

92#92 lycka till :-)

[Miiika]
0

Har läst igenom alla kommentarer nu. Jag är verkligen hemskt ledsen för er skull, Snovit79! Jag har en vän som gick igenom samma sak i slutet av 2014, jag kan inte tänka mig hur det känns, jag kan bara beklaga och skicka styrkekram!

densomundrar
1

Fördelen med att försöka skaffa barn men att inte lyckas är att man lär känna sin kropp på ett sätt som jag inte kände den innan. Innan vi började försöka så hade jag mens när den kom, ingen koll alls. Jag hade ont i en knöl i bröstet lite till och från och var lika oroligt varje gång den vart öm, hade ingen aning om att det var kopplat till min mens. En annan bra sak, nu när jag lärt mig det här med knölen, är att jag nu ca en vecka innan mens vet om det tagit sig eller inte. Då kan man fokusera på nästa ÄL 1 vecka tidigare och slippa hoppas på att det tagit sig den där ssista veckan för att sedan bli besviken när mensen kommer.

ChristineL
0

#95 - Jag håller helt med! Så var det för mig också, tog ett tag innan jag fattade att mina "gravidsymptom" var ägglossningssymptom :P

densomundrar
0

#96 gravidsymptom? Nu hänger jag inte med :-/

ChristineL
0

#97 - Ja, det var så jag kände när jag hade ÄL ;) Ömma bröstvårtor, känsligt luktsinne, flytningar… Två veckor senare mens ;)

densomundrar
0

#98 aha, ok. Missförstod dig nog :-) Jag var så himla orolig att jag hade något fel på bröstet eftersom att det endast är en knöl i ena bröstet och var rädd att det var cancer eller liknande, men har ju lärt mig att det är ofarligt. Men tror jag får detta efter ÄL, då jag har det en vecka innan mens, ca. En bra indikation om att det inte vart något denna gång heller,

Sarah
0

#99 behöver ju inte bara indikation på att det inte är ngt, även om jag förstår att det är skönt att ha ngt sådant. För många är de första gravidsymptomen exakt samma som inför mensen. Jag var övertygad om att mensen var på g, kändes ju som varje månad innan i mitt liv. Men icke :)

densomundrar
0

#100 det skulle ju vara fantastiskt om jag skulle vara gravid när man redan är inställd på att man inte är det. Men jag tycker ju att det borde ge symptom i båda brösten då men det behöver ju inte vara så. Skämtade med sambon och sa att vi kanske skulle ha sex med en punkterad kondom som förhoppningsvis "spricker, för det känns ju som att man blir gravid när man minst vill det :-P

[Mogg]
0

Jag ska hoppa in här! Vi vill gärna börja försöka nästa månad och har börjat planera allt möjligt. Jag är så taggad! Det enda problemet är att min mens har plötsligt blivit konstigt. Jag fick inte ens mens förra månaden. Typiskt, va?

densomundrar
0

#102 välkommen och lycka till. Ja, just typsikt.

Intehärutandär
8

#91 Han har varit ett suveränt stöd nu. 

Jag ska inte svära på att det blir bättre om vi beslutar för nytt försök, men jag tänker så här att endera kastar jag ut honom tidigare om han visar samma sida igen - för jag var redo att göra slut inför födsel. Eller så tror jag faktiskt att jag kommer orka kräva mer från honom direkt. Dvs sätta gränsen direkt vid plusset. 

För min del är att vara ensamstående ingen fara. Det kan jag ju. Men jag vill självfallet inte ha barn för sakens skull, utan dela det med någon. 

Vi har delat något förfärligt och står varandra närmare än någonsin. Han är därmed också ännu räddare att förlora mig.

[TanatosNyx]
0

#104 Åh vad skönt att höra!

densomundrar
0

Mensen började komma igår, väntat då vi knappt försökt denna månad. vart lycklig och tänkte att jag för en gångs skull skulle fp sova genom mensvärken istället för att vara på typ jobbet eller borta hos någon/ liknande när det händer, för det är där jag oftast är när jag får mensvärk. Trodde jag…. Vaknade av en kraftig smärta i ryggen kl 5 imorse och vart snabbt varse om att jag hade ont i magen oxå. Det var bara att klä på sig, ta en Alvedon och gå och lägga sig för att sova de 40 som återstod innan jag var tvungen att åka till jobbet.

Räkich
1

Skuttar in. Planerar 2:an till förhoppningsvis våren-16. Tar ut p-staven 19/5. Sist tog jag ut den 2/4 och vart gravid i slutet av maj, så vi hoppas att det ska gå vägen denna gång också.

[Akuten]
0

Tar ut spiralen i morgon och planerar för nr 4 under 2016. Hoppas att det går!! Kul med denna tråden så att man kan prata med andra med samma bebislängtan som man själv har.

em.nord
0

#108 håller tummarna! :) Jag hade glömt hur det var att försöka bli gravid :) fast denna gången känner jag inte den pressen som innan. Nu har vi ju sonen liksom så det flyter på ändå vardagen. Borde vara i ägglossning nu och vi har kört på då sambon äntligen är ledig från jobbet. Så ska ta test om 2-3 v :) har oregelbunden mens så kan inte lita på den som riktlinje :)

emmans blogg

Minniie
1

Åh vilken bra tråd! Jag hoppar gärna in här! Planerar 3e barnet, har två småbarn på 2,5 år och snart 1 år. På tisdag ska jag plocka ut min spiral, sen är det bara att köra ;) Längtar ihjäl mig!

em.nord
0

#110 va kul! :) hur är det att ha barn så tätt? Min son är 6 månader och vi planerar nr

emmans blogg

Minniie
0

#111 ja alltså det är väldigt intensivt! Men ändå väldigt härligt och jätteroligt! Dom har redan sån otrolig glädje av varandra, och den kärleken som finns

em.nord
2

#112 en äldre vän till mig sa "skaffa barn tätt! En av mina vill gå på Liseberg och den andre Astrid Lindgrens värld. En vill se Telletubbys och en vill se batman." ;) så det som är jobbigt när de är små blir nog lättare när de är äldre :)

emmans blogg

[WickedAlly]
0

http://blogg.loppi.se/hejhejvardag/ har skrivit en följetong om att få barn tätt, tyckte den var jättebra att läsa :) 

#133 Vad bra, tycker man mest hör negativt om att få barn tätt annars.

Minniie
0

#113 Haha jaa det kan jag tänka mig blir ett plus för oss som skaffat tätt ^^ smidigt på det viset :) Dock ÄR det ju väldigt intensivt och rätt tufft stundvis. Men jag tycker ändå att det är så kul! Skulle gjort det en miljon gånger om ;) #114 åh jag älskar hejhej vardag! ^^

soundtrack
1

Om knappt 3 månader är detta paket med P-ringar slut och då är planen att inte hämta ut nya och så får det blir när det blir. Men just nu måste jag erkänna att tanken på ett till barn inte är allt för lockande. Har en liten ligist på snart 8 månader här hemma som ger mig gråa hår…

em.nord
0

#116 om 3 månader är det en gullig unge igen och ingen liten tonåring ska du se :) #114 åh gilla vilken blogg! Tack :)

emmans blogg

soundtrack
0

#117 Tänker väl mest "ska vi behöva ta oss genom detta igen!?" ;) Men samtidigt så är hon ju knappt en bebis längre så nu börjar bebis-saknaden komma lite smått…

em.nord
0

#118 haha så tänker jag med ibland. Särskilt när ha väcker mig för 7e gången på natten. Tänker "Nej nej nej nej aldrig barn igen…." :) Sen när vi sitter i soffan på morgonen och tittar på Bubbel Guppies eller Musses Klubbhus, eller när han säger "hej" & ger mig en kram. Då tänker jag att jag vill självklart ha fler barn ♡ Kan tänka mig det. Tycker knappt Elliot är bebis längre och han är 6 månader :)

emmans blogg

densomundrar
0

Kul att fler hoppar in, välkomna :-)

Minniie
2

Min spiral är ute! :D Nu kör vi igång verkstaden!

mollyt
0

Vad spännande #121 Du får hålla oss uppdaterade! 🙂

Jag nöjer mig med att äta min folsyra och läsa hur ni har det. Nu är det 46 dagar kvar tills vi gifter oss. ❤️Sedan täcker vi släppa på kondom-tvånget efter det!

em.nord
0

#121 hejja :) #122 grattis! Vi skulle med gift oss i sommar men nu är det redan maj och inget har blivit planerat. Varit så mycket som hänt

emmans blogg

NatasjaHemby
1

Spännande att höra om allas planer! Efter att nästan uteslutande haft barnlösa personer i min umgängeskrets har mitt Facebook-flöde plötsligt börjat fyllas av ultraljudsbilder, så jag börjar bli mer än sugen nu! Bröllop 22/8, sen slutar vi med kondom kring ägglossning också 😃

SE*Simbelmynes

MrsMakkoi
1

Hej, jag hoppar in här jag också 🙂

Maken och jag har påbörjat bebisverkstan på allvar nu då vi gifte oss i helgen!

Har varit utan kopparspiralen i ett halvår ungefär men har undvikit mysstunder runt ägglossning då jag helst inte ville vara gravid under bröllopet men vi har ändå haft inställning att händer det så händer det, men nu får det som sagt väldigt gärna ta sig 😃

Minniie
0

#122 Hihi jaa det ska jag göra ^^ Ingen som vet hur lång tid ca det tar att få igång ägglossningen efter man plockat ut spiralen? :)

Minniie
0

Det var en mirena hormonspiral om det gör någon skillnad ^^

ChristineL
0

#226 - Det vet man inte, det kan komma igång direkt, det kan ta ett år.

rosablomma
0

Till #126. Jag hade mirena hormonspiral, tog ut den januari 2013/14 kommer inte ihåg. Har minne som en guldfisk :P jag har fortfarande ingen ägglossning och har endast haft 2 sjukt kraftiga blödningar. Jag har utvecklat pco liknande äggstockar istället :( så jag ska få hjälp av mediciner för att då igång ägglossning. Förhoppningsvis!

em.nord
0

Men va seg denna väntan är :D haha tur att jag har lille sonen som håller mig sysselsatt. Hade ägglossning för några dagar sen och vi försökte pricka in. Skulle egentligen haft sex i söndags men jag blev sur på min man så han fick inget ;) ångrade mig direkt för jag var ju sugen men kunde ju inte ändra mig ;D haha Men stor chans ändå så ska ta test om ca 1.5v

emmans blogg

densomundrar
0

#130 ja, det där känner man ju igen. Principsak ;-)

[Thiah]
0

#122 ett bröllop behöver inte ta lång tid att fixa ;)

em.nord
0

#132 nä och vi ska bara ha enkelt med :) är väl mest inbjudningar som man vill få iväg så folk hinner planera. Daniel har stor släkt. Jag har bara en handfull :)

emmans blogg

[Synnerlig]
0

Vad är det för skillnad med att skaffa barn gift och ogift? :)

ChristineL
0

#134 - Som ogift måste pappan skriva på ett intyg om faderskap. I vissa kommuner kan det göras innan barnet är fött, i andra kommuner gör man det efter barnet har kommit. Och man går helt enkelt till kommunen och gör detta. Är man gift förväntas det att mannen redan är pappan :P

Minniie
0

#128 Oj jag hoppas inte de tar ett år! :O #129 Åh, hoppas medicinerna funkar då! :/ Och hoppas att det inte blir så för mig..

NatasjaHemby
1

#134 Som ChristineL skriver + att om man är ogifta får mamman automatiskt vårdnaden för barnet, är man gifta får man automatiskt delad vårdnad. Fruktansvärt sexistiskt enligt både mig och min blivande man. Han vill naturligtvis ha samma rätt till sina egna barn som jag har och detta är den största anledningen till att vi gifter oss innan vi börjar bebisverkstaden. (Sen är det kul med fest också förstås 🙂)

SE*Simbelmynes

[WickedAlly]
1

Det underlättar också att vara gifta om något skulle hända den ena parten. man har betydligt större rättigheter som äkta maka än som sambo. 
Fast juridiken går ju självklart att fixa utan att gifta sig också, men då får man skriva papper och allt vad det är som ska göras.

NatasjaHemby
0

En annan sak är ju att om man gifter sig och tar den ena partnerns efternamn (eller ett helt nytt) så kan hela familjen ha samma efternamn. Det är säkert oviktigt för många, men jag tycker det känns lite mysigt och tryggt att vi alla kommer heta samma. Som uppvuxen med både mellannamn och efternamn är jag också glad om mina barn slipper ha "dubbla efternamn".

SE*Simbelmynes

densomundrar
0

#139 mellannamn har väl inget med hurvida.mamma och pappa är gifta eller inte, eller missuppfattade jag dig?

ChristineL
0

#140 - Numera heter det mellannamn om man har två efternamn, så heter du Malin Andersson Johansson, så är Andersson ditt mellannamn.

densomundrar
0

#141 jösses, jag hänger uppenbarligen inte med i utvecklingen :-/ Men då förstår jag :-)

fluffis
0

Mellannamn bär man mellan förnamn/förnamnen och efternamnet och är ett namn som man kan ta från sin makes/makas efternamn. Ofta kallar man det att ha två efternamn men det är egentligen inte rätt om man ska vara noga. Jag fick läsa på om detta när jag arbetade som IT-tekniker och vi skulle införa ett automatiskt system där vi synkade namnen direkt från Skatteverket. En liten cirkus blev det 🙂

http://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/namn/mellannamn.4.76a43be412206334b89800020637.html?q=mellannamn

---

Oj, vad jag skriver långsamt. Ser att ChristineL hann före mig 🙂
Jag kan tillägga att det där med att ha bindestreck mellan sina "efternamn", som många har, inte är tillåtet och jag trodde att det var något nytt. När jag pratade med Skatteverket fick jag reda på att det varit så sen 60-talet, oops 🙂

ChristineL
0

#142 - Sen så behöver ju inte barnet ta bådas efternamn ändå bara för att man inte är gifta ;) Det bestämmer man ju själv.

[WickedAlly]
0

#139 Det är jätteviktigt för mig också :)
Och en stor anledning till att vi gifte oss, jag vill inte att mina barn och pappan ska ha ett namn och jag ett helt annat t ex.

Intehärutandär
0

Vi pratade mer om barn igår. Jag fick en tung våg av sorg och får inte ihop tankarna i skallen. De flesta PSD-berättelser med friska blir gravida väldigt fort efter. Det är en del i sorgeprocessen. Det förstår jag, men det är skrämmande att inte veta i förväg hur man reagerar på en graviditet så tätt. Ett barn är alltid lycka, men jag är rädd för att vara livrädd och bli paranoid för minsta lilla tecken. Har haft sex en gång efter och jag storgrät i en timme efter, förstår därmed inte hur bäbis ska bli till. Man vill ju ha sex för det är skönt, inte för att vara tekniskt och vara produktion-maskin. Blir extra press, som jag lägger på mig själv. …fick mina journaler igår. Ingen kul läsning. :-(

densomundrar
0

#144 det har jag koll på, mina föräldrar är inte gifta men har bara den.enas efternamn. #143 tack :-) #146 tråkigt att höra :-(

Aleya
0

#146 låter som att du behöver smälta allt. Du ska ju inte behöva sitta och gråta en timme. Har du någon att prata med?

Medarbetare för Julen

Intehärutandär
0

#148 Vi går hos kurator på kvinnokliniken. Och allt är normalt i känslor. Min vän som var med om samma sak samtidigt agerar likadant.

Josephiine90
2

Hoppar in här! Är i full gång med viktnedgång för att öka chanserna till en bebis! :D

[Miiika]
0

Väntar på mensen… Vågar inte hoppar på för mycket men har mått illa, kräkts och har ömma bröst. Kanske är det så att jag önskar att det ska vara en bebis så att jag "letar" symptom. Känns i alla fall lite hoppfullt nu igen :)

densomundrar
0

#151 håller alla tummar och tår :-)

em.nord
0

#151 håller också tummarna! Alltid bra att vara positiv :) Skulle vilja testa mig nu trots att jag vet att det omöjligt skulle visa något :P

emmans blogg

em.nord
0

Åh ligger med akut illamående som sköljde över mig runt kl 13… vilade en timme men så fort jag steg upp så började det igen. Om det tog vid ÄL så är ägget fäst nu men kan inte vara en ev graviditet som gör mig illamående nu så tidigt. Googlade och såg att vissa började må illa direkt. Men vågar inte hoppas. Konstigt är det iaf. Brukar aldrig må illa annars. Och känns som om det tagit. Svårt att förklara och jag vet att chansen är liten. Men som jag skrev innan ska man vara positiv :) Inte lätt i detta illamående tillstånd!

emmans blogg

Velinga1984
0

#154 När hade du sista mens? Jag tex blir alltid kraftigt illamående mellan vecka 3-5, rent omöjligt säger BM men vid så tidiga tecken så kan jag alltid få ett plus oavsett när på dagen jag kissar på stickan.

Denna kommentar har tagits bort.
em.nord
0

"Ska" ha mens på fredag. Det är inte omöjligt det är ju jättemånga som haft det som du… :/ Jag får sova dåligt på nätterna med så kan vara därför jag mår illa. Men hoppas kan man ju alltid :)

emmans blogg

Velinga1984
0

#157 Jag håller tummarna  :)

Velinga1984
2

Jag vet inte hur anonym jag är här på iFokus, men jag vågar nog chansa med att berätta att vi sedan länge planerat att sluta med skydd 1 juni och med vår statistik så har jag blivit gravid 2 utav 3 gånger vid första oskyddade tillfället.  Det innebär att det isåfall blir 27 månader mellan våra minsta barn, känns lagom för oss :)

em.nord
0

#159 lycka till :) härligt att ha så lätt att bli gravid! När man vill det iallafall ;) Om jag inte plussar i helgen är kroppen ordentligt duktig på att luras! Fick illamående attack igår e.m också och har varit riktigt hungrig inatt och i morse. En hungerkänsla jag inte haft sen jag var gravid sist. Men då mycket senare. Efter plusset iaf. Haha konstiga kropp ♡

emmans blogg

densomundrar
0

Önskar er alla lycka till :-) Har ÄL vilken dag som helst, hade tänkt kört med ägglossningstest denna månad men kom fram till att det inte ger oss något direkt. Hoppas innerligt att det tar sig denna gång.

em.nord
0

#161 hoppas hoppas det tar sig hos dig! :)

emmans blogg

densomundrar
0

#162 tack, det hoppas jag med. Börjar bli lite fundersam om det är något som är fel men hoppas givetvis på att vi kan få barn och att vi kan göra det på egen hand. Längtar så till att skaffa barn, att få ta hand om mitt barn och att bilda familj, familjelivet

[Synnerlig]
0

Vi har planerat att skaffa barn sensommar/höst någon gång i år, men när min mens blev en vecka sen och jag började känna en del gravidsymtom och sen kom mensen ändå tillslut… Blev ändå besviken 😕 Men men, positivt är väl att jag fortfarande har tid på mig att komma i bättre form fram tills jag blir gravid… men ändå 😛

densomundrar
0

#164 man blir nog det även om man är inställd på att det ska hända senare, ni går ju redan i bebostankar och det är klart att man då blir lite glad och hoppfullt om man tror att man blivit gravid tidigare än förväntat. :-)

[Synnerlig]
0

#165 Ja, och jag är även extra glad nu för min sambo verkar se fram emot det ännu mer nu, därför vill jag själv ännu mer ha barn nu på momangen 😛

Sarah
4

#166 vill inte vara den som är den, men med tanke på att du i en annan tråd nästan varit påväg att lämna din sambo, borde du inte vänta lite och se att hans positiva förändringe håller i sig lite längre än några dagar, innan du planerar barn?

HMC
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hoppar in i tråden jag med! Plussade igår morse! Clearblue digital som sa 2-3 veckor, och enligt min senaste mens och cykeldagarna så bör jag vara någonstans i vecka 5 nu (4+3 tror jag). Ringer för inskrivning på måndag! Kul överraskning för maken och mig!

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

densomundrar
1

#168 grattis :-) du kan nog hoppa in i tråden för de som är gravid då :-)

em.nord
0

#168 GRATTIS! :)

emmans blogg

[Synnerlig]
1

#167 Jag skulle uppskatta om man inte skriver till mig om detta på en annan tråd.

[Synnerlig]
0

#168 Grattis, grattis, grattis! 😃🎂🎈🌈

Aleya
0

Jag kommer nog få vänta med barn. Måste behandla och lugna endon. Så fick p-ring igår. Vi får väl se hur det blir sen.

Medarbetare för Julen

Velinga1984
0

#165 Det är väl inte alltid man blir glad om man blir gravid tidigare än planerat. Hos oss skulle det inte alls bli bra då vi har en resa inplanerat först.

[Synnerlig]
0

#174 Nej, det kan också stämma för vissa 🙂 Jag känner ju att det egentligen var bra att jag inte blev gravid just nu för jag har annat jag har planerat, men jag blev lite glad ändå när jag trodde att jag kanske var gravid bara för att jag har längtat efter barn så länge 🙂

em.nord
2

Fast har man slutat med preventivmedel så planerar man ju barn & kan knappast bli ledsen…?

emmans blogg

Velinga1984
0

#176 Har man slutat med preventivmedel och kör oskyddat så är det ett aktivt val. Men jag verkar ha missat att det var oskyddat inlägget gällde ?

em.nord
0

#177 jag tänkte väl mest att om man skriver tråden "vi som satsar på bebis" att man satsar på bebis, aktivt försöker. Men kanske fel av mig. Fick min mens idag. Massa klumpar i som det inte brukar och med alla symptom så misstänker jag att ägget fäst men nu åkt ut igen… Men vi kör på igen inför nästa ÄL! :)

emmans blogg

Velinga1984
2

#178 Nu måste vi ha missförstått varandra? 

Att satsa på en bebis 2016 innebär inte automatiskt att man försöker redan nu. Om man följer 28 dagars mensperiod så kan man bli gravid  tom mitten av mars 2016 och ändå tillhöra denna tråd :)

em.nord
0

#179 Nej inget missförstånd från min sida. Men som jag skrev så var det som jag antog. Och JAG antog att om man skriver här Just nu så satsar man på bebis just nu och inte om några månader. Men man får ju självklart skriva här även om man satsar på att bli gravid om flera månader. Ska fråga hädanefter innan jag svarar eller svarar jag bara de jag vet satsar så jag slipper förklara mig.

emmans blogg

em.nord
4

Haha va sur jag lät i tidigare inlägg. Inte min mening :) menade bara att jag trodde att man aktivt försökte och att man då inte kan/borde bli besviken om man blir gravid. Om man INTE försöker bli gravid kan man självklart bli "ledsen" om man har mycket annat planerat just då. Och som jag skrev trodde jag att alla aktivt försökte :) än en gång inte mening att låta sur :)

emmans blogg

Velinga1984
1

#181 Tack för att du förklarade 🙂

em.nord
0

#182 tack själv :) vart ska ni resa? Hade velat åka på solsemester i februari :P Måste börja träna ordentligt! Har 20kg plus sen graviditeten med sonen. (10av de 20 hade jag när jag blev gravid) Tänkte börja simma men då måste jag köpa baddräkt som är både dyrt o inge kul att testa ;)

emmans blogg

Velinga1984
0

#183 Vi ska till Lalandia och Legoland. Men vi vågar inte chansa att bli gravid innan då jag hittils alltid fått extremt graviditetsillamående. 

Ja, vikten är också en faktor för mig faktiskt. Jag gick upp mellan 35-40kg, och vägrade skaffa fler förrän jag iaf var nere på min inskrivningsvikt. Nu är jag t om under den vikten, bara kraftigt delade magmuskler men det får vara så. 

Promenera, power walk eller cykla  är inget annat alternativ ?

em.nord
0

#184 jo jag är ute och går mycket. Mycket pw. Cykla är det absolut tråkigaste jag kan tänka mig :D har en riktig cykel men är ju så tråkigt. Inget tillfredsställande alls! :D vi pratade om det innan men är ju så himla tråkigt ;) & jobbigt. Men va duktig du har varit! Yeay! :) För mig gäller det bara att komma igång. Var beroende av att jogga förr. Var ute varje dag. Så måste bara hitta tillbaka till det. :) & få börja sova på nätterna. Sonen vaknar var varannan timme i ett halvår nu… :(

emmans blogg

Velinga1984
0

#185 Haha vad är en riktig cykel? Min är från 50-60 talet. En cykel man tar det lugnt med mao, och enda typ av cykel jag vill ha :) Men med så lite sömn förstår jag att orken kanske inte alltid finns till att jogga. Tack, jag har inte kämpat så mycket mest bara rört på mig varierat varje dag. Men sonen är trots allt snart 17 månader så det har tagit tid.

em.nord
0

#186 det måste få ta tid :) man vill ju ha en livsstil som är hållbar :) Tycker du har varit skitduktig! Jo en riktig cykel som jag skulle ha att pendla med. Hrm… när jag köpte den bodde jag kanske 15-20 minuter på cykel från jobbet. Nu bor jag 3 minuter på cykel från jobbet och jag cyklade 3ggr på 9 månader 0:) och var helt slut! Skyllde på graviditeten ;) Men cykeln ska ut ur förrådet nu när jag har barn och allt. Och hunden älskar att springa vid cykeln. sömnen och dåligt väder har gjort mycket men nu handlar det som sagt bara att få rutin på det. Får väl börja tänka på bebis to be. Lättare att bli gravid, lättare graviditet och bebis som mår bättre ♡

emmans blogg

densomundrar
1

#174 nej, jag varken skrev eller menade att man alltid vart glad om man vart gravid tidigare än planerat, men jag tvivlar på att man blir Ledsen. Jag förutsätter att man som vuxen är medveten om riskerna med oskyddat sex och är medveten om konsekvenserna utav det = vill man inte bli gravid får man se till att man inte blir det. Men det är en helt annan diskussion och hör inte riktigt hemma här, ville bara förklara min tankegång, den kanske låter lite knasig annars. Har haft massor att göra i helgen med huset, vart inget mys men tror och hoppas på att vi prickade in ÄL. håller mina tummar sså hårt jag bara kan för att det tagit sig denna gång,

Velinga1984
0

#188 Inget skydd är 100%. Men kör man oskyddat så är det skillnad, då kan man bli gravid direkt eller inom några år. Varför verkar ni vara många som tror att man kör oskyddat bara för att man är i tråden? Står att man satsar på barn 2016; vilket vi gör men inte just nu. Innebär det att jag ska återkomma när vi försöker trots att vi planerar att få fler barn innan nästa sommar??

ChristineL
2

**Det behövs visst ett förtydligande:
**Vi som satsar på bebis… Alltså ALLA som satsar på att få bebis någon gång under 2016 är välkomna i den här tråden, oavsett om man satsar på att bli gravid NU eller senare.

[Mogg]
0

Är det bara jag som tycker att denna tråd har otrevligt stämning? Det är ju synd.

Intehärutandär
2

Jag tolkar tråden som att man önskar/satsar på barn under året 2016. Det är långt till 31 dec 2016 - så inte behöver man starta idag eller imorgon. Tycker inte att det går att misstolka.

Velinga1984
1

#190 Tack, så har jag fattat tråden rätt :) #191 Håller med dig, riktigt tråkigt.

[TanatosNyx]
2

Klart alla är välkomna! Och vi brukar ju alltid ha så fin stämning på Gravid iFokus, nu tar vi och styr upp detta så alla trivs igen 🙂

densomundrar
0

#189 det vet jag med, att skydd inte är 100 %, men oftast blir man ju gravid för att man inte skyddat sig, tror jag iallafall och det vet det jag menade, inte att man inte skyddar sig för att man är med i denna tråde, för som tidigare nämnt så är den ju till för de som satsar på bebis nästa år och man behöver ju inte ha påbörjat projektet än för att man planerar :-) Ber om ursäkt om dr var jag soM orsakade den dåliga sämningen genom att skriva att man blir glad och förväntansfull om man blir gravid tidigare än väntat i inlägg #165 (?), det var inget illa menat och jag ville bara väl.

[TanatosNyx]
0

Nej äsh, ingen har direkt varit otrevlig i tråden, men trådens syfte var lite luddigt och det blev ju lite gruff som reddes ut av sig självt, så det blev ju aldrig direkt något otrevligt så i tråden, eftersom ni är duktiga på att förklara och bena ut när det blir missförstånd. Chiristine förtydligade bara trådens syfte och puffade tillbaka tråden mot sitt ämne.

em.nord
1

Nej det var jag som drog igång det hela med tjafs. Såg själv hur bitchig jag var i kommentar #180, vilket absolut inte var meningen, men jag missuppfattade. Men som #194 så klokt sa, nu styr vi upp allt så ingen känner sig utanför eller dålig stämning! Bebis i januari eller december 2016 spelar ingen roll :) alla skriver här "I got it" ;)

emmans blogg

[Mogg]
0

Det är inga fara egentligen! Det är bara bra att alla vill förklara hur de menade och försöker vara trevligt. Det är jättelätt att missförstå på nätet.

Mensen kom och gick, nästan två månader mellan så jag blev ganska orolig. Men nu börjar vi! :)

densomundrar
0

#198 Då önskar vi er lycka till 🙂

em.nord
0

#198 lycka till! :)

emmans blogg

Velinga1984
0

#198 Lycka till :)

em.nord
0

Rätt skönt att jag fick mensen i söndags. Trots att jag blev grymt besviken. Men. Nu har jag en regelbunden mens igen, första efter förlossningen. Tydligen en 31 dagars cykel. För 2.5 år sen när jag träffade min sambo hade jag 26 dagars cykel. Började med minipiller och fick mens typ varannan var 3e månad. Slutade med piller och fick direkt en cykel på 30 dagar och nu då 31. Så det är ju skönt att veta nu :)

emmans blogg

Velinga1984
1

#202 Jag har börjat med en mensapp, den räknar ut när jag ska ha min mens, ägglossning och största chanser att bli gravid. Än så länge stämmer det med min mens.

Anledningen till att jag har appen är för att jag glömmer ifall jag haft mens och blir orolig :S Appen lugnar mina nerver :P

densomundrar
0

#203 samma här, appen har stämt hittills med en dag hit eller dit på mensen förutom en gång och då kom mensen över en vecka sent. Har den främst för att veta när jag har mens för annars har j ag ingen koll men även för att.kunna gå tillbaka och kolla hur allt med mensen, historik och sånt för min egna skull men även om vi i framtiden skulle behöva hjälp med barnskaffande. Det är toppen, för då har man ett hum, för jag är väldigt glömsk glömsk.

Velinga1984
0

#204 Har du menskoll? Eller vilken app har du? :) Har du barn sen innan? 

Jag har alltid haft, för, lätt att bli gravid hittills så jag hoppas vi kan behålla den statistiken.

densomundrar
0

#205 kör en app som heter.my days. Nej, inga barn sedan innan. Då håller vi tummarna för att du har det nued :-)

Velinga1984
0

#206 Åh tack, funderar på att sterilisera mig när vi inte vill ha fler barn eftersom det är inte så kul som det låter. Tror jag har provat alla preventivmedel, antingen har jag blivit gravid eller haft ständiga blödningar. Kondom är det enda som fungerar.

Håller tummarna för er med! :)

densomundrar
0

#207 ja, det är ju ett ganska bra alternativ när man är säker på att man inte vill ha fler barn och inte vill använda/känner sig trygg med att inte använda kondom :-)

em.nord
0

Tog hem den appen nu :)

emmans blogg

Elsa
0

Hoppar in här! Jag blir färdig med min förskollärarutbildning i december, så snart är det äntligen våran tur att börja! LÄNGTAR 😃

[Mogg]
1

#210 Välkommen! Vad roligt!

densomundrar
1

#209 hoppas att det är till lika stor hjälp för dig som för mig. :-) #210 kul, välkommen :-)

PerhapsimAnna
0

Nu hoppar jag in här också! Vi har förhoppningsvis prickat in ÄL precis och nu är jag i mitten av 4de veckan och inte gjort något grav test eftersom jag e lite feg men också för att min (förhoppningsvis) BIM är på måndag :)

har haft molvärk i livmorden sen ÄL och ont i brösten och är hur trött som helst, orkar knappt jobba och så vaknar jag mitt i natten av att jag behöver kissa haha, men jag vågar ändå inte hoppas allt för mycket!:P

densomundrar
0

#213 Låter lovande :)

em.nord
0

Nästa vecka kommer jag låta min ena hund somna in pga sin cancer. Har gråtit floder idag. Har ont i hela kroppen och i bröstet av sorg. Han har varit mitt allt. Mitt stöd genom svåra stunder. Väldigt svåra stunder. Utan honom och min andra hund skulle jag inte vara där jag är idag! Så tror inte min kropp/mitt huvud kommer kunna producera nån bebis denna månaden. Får se… orkar inte just nu ändå… har bara sorg i hela mig :'(

emmans blogg

jackiejohn
0

215# Usch det är så jobbigt..fick ta bort vår ena hund i mars pga sjukdom, han blev bara 1 år och 2 månader men det gjorde så ont och fortfarande när jag tänker på det :( Men kroppen är finurlig men jag förstår om du inte orkar tänka på sex och än mindre bebisverkstad! Skickar en stor kram❤️

densomundrar
0

#215 beklagar, jag känner med dig

em.nord
0

Tack. Han är 7 år. Min andra hund är 8 år. Rädd att han ska deppa ihop totalt!

emmans blogg

PerhapsimAnna
0

#218 Hundar sörjer också en viss period, så ge honom någon månad så kommer han troligtvis gå tillbaka och vara normal :) Det är givetvis individuellt :) jag beklagar verkligen, aldrig lätt att säga farväl till sin bästa vän!:(

Sarah
0

#215 usch. Beklagar, vet hur jobbigt det är att förlora sina älskade djur.

densomundrar
0

När man står och håller sig om magen och säger tyst till sig själv; Snälla, säg att det tog sig denna gång, säg att det finns något där…….

Denna väntan, otåliga väntan, på att inte veta om det finns något där inne.

Mens beräknad på tisdag, hoppas hoppas hoppas. 

Hade jag vetat att det skulle ta sådan tid så skulle jag ha börjat för lääääääääääääänge sen.

em.nord
0

#220 tack! #221 så har man gjort några gånger. Även lagt energistenar på magen efter sex! :) håller alla tummar här hemma!

emmans blogg

densomundrar
0

#222 tack :-)

densomundrar
0

Vart lite glad, beräknad mens på tisdag och mitt bröstet brukar börja ömma ca 5 dagar innan, fram till igår har det varit helt normalt OcOch hoppet tändes lite. Idag ömmar det ytterst lite, kanske stämmer inte min teori om hur långt innan det börjar ömma eller så är mensen senare denna månaD. Det blir iallafall ingen bebis denna gång heller, det är jag säker på

Sarah
0

#224 Mina bröst slutade alltid ömma typ en halv dag innan mensen kom :(

densomundrar
0

#225 var glad, mina har sedan jag kommit på varför och när brösten ömmat börjat ca 5 dagar innan mens och Ebbat ut ungefär samtidigt som mensen tar slut, om jag inte minns helt tokigt. Denna gång verkar den (det ömmande bröstet) frångå sina principer eller så är mensen senare ön beräknat.

[AmandaBorg]
1

Jag har inte orkat läsa igenom hela tråden, och jag har inte tänkt skriva något förrän jag faktiskt är gravid. Men jag är så längtansfull så jag kan inte låta bli. 😃
Jag och min sambo planerar en 2016-bebis. Jag har längtat och längtat och trott att jag har varit gravid såååå många gånger, och snart är det äntligen dags. Om det blir som vi vill kommer vi att få en vår/sommarbebis! 😍

Till alla er som har plussat säger jag GRATTIS! Och till er andra som försöker eller ska börja försöka säger jag lycka till! ❤️

densomundrar
0

#227 välkommen, lycka till :-)

[AmandaBorg]
0

#228 Tack! 🙂

densomundrar
0

Hehe, hade inte ont i bröstet nu på morgonen. Wierd…. Min teori om detta verkar spricka. Jag kollade dessutom fel i kalendern, beräknad mens imorgon.

hellomissduh
0

Halloj! Tänkte att det var dax för mig att börja skriva här igen då jag inte känner mig lika stressad över det längre :) BIM mellan torsdag-lördag. Jag jobbar kvällar och sambon vanlig dagtid, så på nätterna runt ÄL väckte jag honom mitt i natten för att sätta igång verkstan ;)

densomundrar
0

Välkommen tillbaka :-)

hellomissduh
0

Tack :)

[malinkih]
0

Jag hoppar in här jag också :) tog ut p-staven för fyra veckor sen eftersom den har krånglat på sista tiden, så det får bli när det är meningen att bli helt enkelt :) spännande!! :D är det någon mer här inne som tagit ut p-stav för att bli gravid? Isåfall hur lång tid tog det? Vet att det är helt olika från person till person, men alltid roligt att höra andras berättelser :) kram på er!

[WickedAlly]
0

#234 Jag tog ut min stav i mars 2013, sen gjordes inga bebisförsök förrän i juli men då plussade jag direkt. Men jag kände av min ägglossning väldigt tydligt i april så då hade i alla fall kroppen kommit igång :)

Joflo
0

Hej hej! Vill oxå ge mig in i denna tråd :) Jag och min sambo planerar barn 2016, slutade med p-piller i januari och har sedan dess haft regelbunden mens. Lyckades pricka in bebisverkstan samma dag som positivt ägglossningstest i slutet av april så nu hoppas jag att mensen inte dyker upp på söndag!!

densomundrar
0

Rolig att vi blir fler :-) välkomna

densomundrar
0

Slipper jag längta och tjata ensam om att få bli gravid

Vifyra
0

Har skrivit i dethär tråden förut har jag för mig. Min sambo och jag har försökt sedan november 2014. Inte ett minsta tecken på graviditet under dessa månader. Sist jag fick mens blev jag riktigt ledsen. Träffade ett medium för några månader sedan som sa att det skulle hända något stort i april och det förknippade jag med att jag skulle bli gravid. Jag är väldigt andlig och trodde verkligen på vad hon sa, så jag har verkligen längtat till april. Hon sa egentligen inte vad som skulle hända, så det var väl fel av mig att tro just på det. Denna månaden blir det lugnt. Nu kommer vi bara ha sex när vi är sugna på det, inte bara för att..

densomundrar
0

#239 beklagar, kanske var det något stort som hände men då du fokuserade på och var övertygad om att det var en graviditet som var den stora händelsen kanske du gick lite misste om det som hände? Vi har försökt sedan slutet av augusti och fortfarande har inget hänt, ibland vill man ge upp men det är bara att kämpa på. Det jobbiga är inte att jag får mensen och inte är gravid uta. Snarare ovetskapen där emellan, vart det något denna gång eller inte? Och framförallt väntan, väntan på att det ska Hända.

Vifyra
0

#240, ja jag vet inte. Säkert var det så.. Jag känner igen mig precis i det du skriver. Jag tycker det är som jobbigast när jag vet att t ex att dethär veckan ska jag ha ägglossning, då tänker jag typ bara på det och veckan jag vet när jag ska ha mens. Veckorna emellan det kan jag slappna av. Det är så skönt att kunna skriva här. Har ingen att prata med förutom min sambo, men han förstår ju inte hur det känns. Han har ingen koll på min ägglossning/mens. Jag vill inte att någon ska veta att vi försöker skaffa barn. Vet någon om att ni försöker?

[AmandaBorg]
0

#241 Nu har ju inte vi börjat försöka än, men en av mina bästa vänner och hennes sambo vet att vi ska börja i höst.

densomundrar
0

#240 samma här, ingen som vet.bli lika pinsamt varje gång någon frågar om det är barn på G eller ställer frågan om när vi ska skaffa barn. Skulle kunna gissa att det syns på hela mig att vi försöker när frågan kommer upp. Något jag lärt mig under denna resa är att det är en väldigt känslig fråga, jag tar inte illa upp men många gör det, speciellt dom som försökt ett tag eller inte kan. Jag kommer ALDRIG att ställa den frågan igen. Jag har som sagt ingen att prata med om detta mer än sambon, vilket inte är till så stor hjälp, han har inte så stor koll på hur saker och ting fungerar har jag märkt. Inte jag heller för den delen, tills jag märkte att det inte var så lätt som jag trodde. Denna sajt har hjälp mig mycket, men frågor och funderingar men även för att få prata av mig. Ibland känner man sig sprickfärdig och vill bra få ut det, oavsett om det är bra eller dåligt. Vet däremot några som försöker.

densomundrar
6

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hittade ett kul klipp om detta med att bli gravid och gravidmage, ett litet häftigt skämt klipp typ. Hehe, undra om dom spelat för mycket the sims, ser så ut när dom försöker skaffa barn ;-)

Aleya
0

#244 Hahahaha, jag som nyss flyttat skulle behöva göra på detta viset. Menar se på tv och ha en mage att ställa mat på är ju awesome, när man inte har ett bord. 😂

Medarbetare för Julen

[AmandaBorg]
0

#244 Men vilket underbart klipp!

densomundrar
1

Det vore något aleya, men det är trist nog lång leveranstid på ditt bort;-) Klippet var lite mysigt och kul tyckte jag :-)

Elsa
0

Är så nojjig att det inte ska "funka".. har kort menscykel och ibland lite oregelbunden, skiljer sig någon dag ibland men oftast är den som den ska. Det har aldrig varit så att den inte kommit, utan den har kommit varje månad osv. Fick mens då jag var 12 så har haft den i 10 år nu. Men min ägglossning verkar vara precis i slutet av mensen, eller nån dag efter.. har iofs inte riktigt brytt mig om det innan, men nu börjar man ju bry sig då man vill börja.. Det har säkert med min överviktighet att göra, eller..? Har inte alltid haft såhär, förut var den snarare väldigt lång. Någon som har nå tips angående detta? 🙂

Om jag har skrivit något konstigt eller osant så är det för att jag ännu inte har så stor koll, haha!

densomundrar
0

#248 om jg förstått det hela rätt så ska ägglossningen vara ca 2 veckor innan mens, är det så att du upplever ägglossning tätt inpå mensen har det kanske att göra med att du har kort cykel?

zakkris
0

jag får väl sätta min tass här då. Vi har försökt i snart ett år nu, och satt oss i kö för första kontroll i augusti/september då året gått. Så förhoppningsvis behöver vi bara lite hjälp så blir vi gravida direkt annars får vi väl vänta igen.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

densomundrar
0

#250 välkommen. Då har vi försöka ungefär lika länge :-) lycka till :-)

densomundrar
0

Skulle haft mensen igår men har fortfarande inte sett några tecken på mens och bröstet ömmar knappt, ytterst lite när jag klämmer på det men det är nog bara för att jag klämmer på.det hela tiden typ. Börjar få upp ett hopp att det tog sig denna gång eftersom jag inte har några tecken på mens och om det inte tagit sig denna gång är blir jag grymt besviken. Har inte mensen kommit imorgon bitti så tar jag ett graviditetstest :-) hoppas hoppas för allt i världen :-)

Vifyra
0

#252 håller tummarna för att din mens inte ska komma :)

densomundrar
1

Tack vifyra, det för jag med. Håller tummarna ännu hårdare om ett plus imorgonbitti :-)

Elsa
0

#249 Det är typ det, har inte riktigt koll på när jag har ägglossning.. men misstänker att jag hade det igår då jag hade ökad temp, dock blev jag även lite förkyld igår så kan ju bero på det.. haha! Åh så krångligt detta är.. Jag har iaf relativt kort menscykel (kortare än genomsnittet iaf) på ca 19 dagar (kan vara -2 eller +2 dagar ibland).. Men ja, då bör ju min ägglossning vara ganska snabbt efter avslutad mens..?

densomundrar
1

#255 ja, jag tycker det iallafall. Men inte sker, tycker själv att det är lite krångligt. Laddade ner en typ mensapp för att ha lite koll och för att kunna kolla bakåt i tiden hur mensen varit. Det är ju inte säkert att den stämmer men man får iallafall som sagt lite koll och ett hum. Innan vi började skaffa barn hade jag inte en aning om när min memens kom, helt plötsligt kom den bara :-P Nu har jag bättre koll, snart ett år senare :-)

Elsa
0

#256 haha ja det är ju jättekomplicerat.. men har också en mensapp och det funkar bra! Skönt att kunna ha koll och alltid kunna kolla, förut skrev jag upp det i almanackan haha!

Ja det blir nog så. Men tror jag börjar förstå hur jag ska tänka med min ägglossning, men får nog googla lite till. 😉

[AmandaBorg]
1

Idag började jag äta folsyra. Om min mens håller sig regelbunden bör jag ha ägglossning kring den 3:e augusti, då hoppas jag innerligt att ett litet frö börjar gro i mig! ❤️

hellomissduh
0

#252 - Åh då håller vi tummarna för ett plus!! :D

hellomissduh
0

Och jag själv ska ha BIM Tors-lörd , så igår (för 20 min sen) hade den än inte kommit :)

densomundrar
0

Ingen mens eller menstecken och inget plus. Konstigt :-(

Charlotte94
0

Då får jag med sorgen i mitt hjärta medela att jag inte kommer få barn i november som planerat. Jag och sambon fick missfall i vecka 14. Men vi får vänta någon månad eller 2 och försöka igen. Men är så himla rädd att samma sak ska hända igen, förra missfallet var en ren skräckupplevelse, där både jag och sambon trodde att jag skulle dö ! Förlorade nästan 3 liter blod på sjukhuset och var helt medvetslös. Så jag vet inte om jag vågar, men vi vill ju ha barn så sjukt mycket ! Har ni några goda råd ?

soundtrack
0

#261 Gör ett nytt test om några dagar om mensen fortfarande inte dykt. En del är låghormonare och plussar sent. #262 Åh, beklagar verkligen! :( förstår din oro, men försök tänka såhär; de flesta missfall blir inte så allvarliga som ditt verkar ha varit, och de flesta missfall sker dessutom tidigare i graviditeten. Och sannolikheten att du ska drabbas likadant igen är liten. Jag är också lite "rädd" för att bli gravid igen. Min förra graviditet blev till på första försöket och allt gick precis som det skulle. Nu börjar jag oroa mig för att det kanske inte blir så nästa gång. Tänk om det tar evigheter för oss att bli gravida den här gången, tänk om vi inte lyckas alls! tänk om vi får missfall, eller ännu värre - att barnet avlider i slutet av graviditeten. Men vi vill ju verkligen ha ett barn till, så man får försöka trycka undan alla dessa farhågor och intala sig att det kommer gå bra.

Charlotte94
0

#263 tack ! De hjälper lite, vi lyckades ju också på första försöket. Eller vi trodde att vi gjorde de speciellt eftersom vi kom till vecka 14. De jobbigaste är att vi har fått hem barnvagnen och andra grejer som vi fått.

Sarah
0

#261 jag kunde gå över 5 6 dagar vissa månader då jag tänkte att vi verkligen hade träffat rätt dagar och att det borde tagit sig :( #262 beklagar verkligen! :(

hellomissduh
0

#262 - Beklagar verkligen :( jag fick själv ett ma i november som kom ut i vecka 13+5. Riktigt mycket blod och ont gjorde det. Så förstår dig :(

densomundrar
0

#262 beklagar, vet inte vad jag kan skriva för att göra det bättre men jag är ledsen över att det hänt er. #263/265 man kan ju hoppas men är ganska säker på att det inte blev något denna gång heller. Min mens brukar hålla sig till kalendern och min tutten ömmar alltid när det är dags för mens. Puh, ibland känns det så hopplöst :-( känner att jag börjar bli bitter på de som blir gravida och på de som har barn, speciellt dom som nyss fött och är gravida Igen eller dom som "bara blev gravida" Jag är jätteglad för deras skull men varför är dom som frögurkor när vi tydligen inte lyckas?

[TanatosNyx]
0

vill bara hoppa in lite i tråden och dela med mig. Ifall någon oroar sig över blödning i samband med förlossning/avslaget efter ni drabbats utav missfall med stor blödning: det behöver absolut inte bli så!

Jag blödde extremt mycket mer av mitt missfall (vecka 6) och hade väldigt mycket ondare efter det än av förlossningen! Jag var orolig helt i onödan! 🙂

densomundrar
0

#268 tack för att du delar med dig :-)

Jagifokus
0

Ingen bebis för oss ännu. Brukar alltid ha regelbunden cykel på 28-29 dagar. Alltid. Denna gången kom mensen redan efter dag 20. Jag som aldrig har värk har skitont :(

densomundrar
0

#270 mysko :-/ Men är det mens eller blödning? Är man gravid och när ägget fäster ska man tydligen kunna få ganska måttliga blödningar vad av förstått, men det kanske inte ska vara smärtsamt?

Intehärutandär
0

#264 Jag förstår Dig med vagnen. Jag förlorade min flicka nu i v 39+6. Det är jobbigt att se alla saker som var menat till henne. All längtan.

Ta kontakt med specialmödravården om oro, så ska de nog kunna hjälpa Er med frågor åtminstone.

[TanatosNyx]
0

Beklagar verkligen Charlotte 😕

Jagifokus
0

#270 Ja, sjukt knepigt.. Alvedon och jobb gjorde dock susen :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.