Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 1556 ggr
leikin
0

Gravid eller inte trots negativt test?

Kloka människor, hjälp mig att bli lite klokare själv.

Vi bestämde oss för att försöka skaffa barn juni 2013, jag slutade då med mina p-piller då. I maj 2014 blev jag gravid (ovetandes), mina tecken då var två dagar sen mens och ömma bröst som kom efter mensen. Alltså hade jag ingen tanke på att test, dock ovanligt med sen mens men tänkte inte mer på det. Började blöda från ingenstans en vecka senare vilket tydde på missfall (v.4-5) och jag visade positivt i 11 veckor efter. 

Hur som haver, barnverkstan har legat på is några gånger, bl.a när jag fick jobb som gäller 1 år, så vi avvaktade. Men nu i mars bestämde vi oss för att satsa stenhårt. 

Jag kände av ägglossningen klart och tydligt, jag tempar varje dag med natural cycles, hade då sex innan och inte på själva ÄL. Jag fick senare en vecka efter ÄL ömma bröstvårtor men det varande inte länge, 4 dagar ungefär. Sen kom mensen men den varade bara 2 dagar, jag är van vid minst 4 dagar. Nu är jag alltså på bim+3, tog ett test imorse som visade blankt negativt men nu under dagen har jag fått jättemycket flytningar, inte vattninga, vanliga genomskinliga fast i onormal mängd, och jag har även fortfarande mensvärk som jag fick redan 2 dagar innan min mens, den kommer annars kvällen innan mensen ska komma. Har även fått större vårtgårdar, men ej mörkare.

SÅ, kan det vara så att kroppen bara har en dålig månad och inte vet hur den ska bete sig eller gömmer det sig något i magen? Någon som varit med om liknande?

ChristineL
1

Ta ett nytt test om några dagar igen, det kan ju visa falskt negativt. Annars är det bara att vänta och se vad som händer. Kroppen är konstig och fantastisk på samma gång och man kan inbilla sig det mesta ;)