Vi som satsar på bebis 2015 #2
gamla började bli lite väl lång
/Christine
Svar till #297 i gamla tråden: Tack snälla!:)
#1 håller också tummarna! 🙂 (håller såklart tummarna för alla här inne 😃)
Vi har, sedan förra veckan, haft sex konsekvent varannan dag inför beräknad ÄL i helgen. Då min mens kommer lite olika så llitar jag inte på att ÄL kommer som beräknat och denna månad vill jag att det ska hända något, så då kör vi varannan dag långt innan och vi kommer även köra detta under hela nästa vecka hade jag tänkt, eller iallafall tills jag får ont i bröstet.
#3 håller tummarna för er!☺
#4 tack det samma, håller tummarna för att det ska gå bra för dig denna gång :-)
#5 ja, än så länge känns det bra iaf! Går in i v.7 enligt min app imorgon! Känner mig rätt så nervös, men jag hoppas det går vägen denna gång!:)
#6 det hoppas jag med :-)
Kan man lättare bli gravid om man hoppas att man inte blir det? ^^ vill inte jättegärna ha barn i november eller december :P

8# Nej det blir man inte, hurvida man hoppas eller inte är rätt orelevant. Vill du inte ha barn i november och december så får ni helt enkelt hålla er i skinnet och undvika sex när du har ägglossning förutsatt att du vet när du har det annars får ni väl använda kondom om ni absolut inte vill ha barn november/december 😉
#8 nej, jag tror inte att det spelar någon roll :-)
Jag och min man försöker nu sedan ett par månader tillbaka.
Hade mens i januari, tror jag. Den va annorlunda och var väldigt lite jämfört med vad de brukar, var även uppehåll då de inte kom något blod alls på 1,5 dag. Hade däremot "mensvärk" första dagen.
Efter de så har jag vart väldigt gottesugen vilket jag aldrig är annars, jag gillar att baka men händer nästan aldrig pga lathet :P Men efter detta så har jag bakat massor, vart sugen på allt möjligt. Hungrig oftare, speciellt på kvällen, o när ja vaknar på morgonen så är jag riktigt hungrig, brukar inte va de o äter oftast vid 12 första gången, nu äter jag vid 8 när ja går upp för jag är så hungrig.. Gråter hela tiden, för minsta lilla. Min man o jag har börjat kolla på breaking bad, först nu när vi är i säsong 3 så börjar ja gråta för att han har cancer 🤔
Sen brukar mina bröst vara nått så fruktansvärt ömma o kan knappt ha bh eller tröja på mig precis innan mens, men inte denna gång 🤔
Jag har beställt tester nu som bör komma imorgon, spännande detta!
#11 spännande, håller tummarna :-)
#9 #10 Haha okej, alltså det gör inget att jag blir gravid, det var bara en liten kul fundering jag hade :) ifall det kunde vara så :P
Gud vad spännande #11 ! :) håller oxå tummarna!
#13 men ja, glada nyheter har ju en tendens att komma när man tycker att det borde ha funnits bättre tillfällen för dom att komma på, tex graviditeter, tjänstebyten eller andra roliga saker som ibland kunde haft mer eller mindre bra tajming, så varför inte, egentligen :-)
#15 precis så var min tanke :)
Är järnbrist vanligt i början av graviditet?
Har några dagar nu som jag vart väldigt yr och mått illa samt haft väldigt mycket huvudvärk.
#17 Nej, det brukar komma halvvägs. Däremot är det supervanligt att må sådär av geavidhormonerna i början 🙂
#17 - Nej, det är ovanligt men inte omöjligt. Denna graviditeten fick jag börja med järntabletter redan från inskrivning. Men ditt mående är normalt oavsett :)
/Christine
Okej då är det nått annat då :)
Hoppas verkligen det tatt sig denna gång. Fick ett mail att testerna är påväg, någon som använt tester från testlagret? Är dom bra o pålitliga?
Har hittils använt CB, dock bara en gång då jag var för ivrig med o ta test, har annars aldrig haft en minsta misstanke om att va gravid. så därför har jag aldrig tagit test.
Jag använde testlagrets, är mkt nöjd med dem. Har inget att anmärka på. Visst kan de ge supersvaga spökstreck, men alltså då är man framme med luppen och bör testa om efter ett tag iallafall. Jag hade inga spökstreck vad jag vet.
#20 - Jag har använt testlagret, absolut inga konstigheter :)
/Christine
#20 jag har använt stickorna från testlagret, och för mig har dom funkat!:)
Har försökt hålla lite koll på slidsekretet för att se om det är några förändringar och därmed veta om jag har/har haft ägglossning men det har haft samma konsistens sedan förra mensen, vattnigt och tunt, trotts beräknad ÄL i helgen. Vi fortsätter att ha sex varannan dag denna vecka minst för att vara på den säkra sidan men det är lite omständigt nu när mor är på besök denna vecka. Hehe
Mina äl-flytningar ändrar sig inom någon timme :) jag har väldigt lätt-tydd ÄL, men ser inga tendenser i förväg, utan dom kommer när det väl är dags.
#27 Inte ens mina gravidflytningar är så kraftiga 😃
#28 mins var kraftiga i ca 2 veckor allt som allt. Innan graviditeten märkte jag inte min ägglossning men nu märker jag den desto mer. Knasiga kropp!
Önskar att min kropp gav mig lika tydliga tecken. :-( även om det kanske är mindre kul så slipper man fundera iallafall.
#32 - Flytningarna kan börja tidigare, jag brukar ha under ca fem dagar. Ha en trevlig helg ;)
/Christine
#33 Ah okej :) haha tack, det ska jag definitivt ha ;)
Önskar att jag oxå kunde ha så tydliga tecken som ni har, eller så är det bara en tillfällighet att jag inte har några tecken denna månad för att jag försöker att hålla lite extra koll efter dom.
Jag tycker att jag blir extra uppmärksam på min kropp nu när jag försöker bli gravid. Märker minsta skillnad. Fast sen så kanske jag inbillar mig saker oxå :p
Hehe, själv går jag och funderar på om det är den där ompratade molnvärken i magen som man kan få eller om det är något annat. Och det enda jag kommit fram till hittills är att jag har väldigt.mycket gaser i magen. Haha, alltid något :-P Jag försöker att inte känna efter så mycket och tolka minsta lilla, då skulle jag tycka att allt tydde på att jag var gravid och tillslut skulle jag få pippi :-P
Jo, den jäkla molvärken tycker jag att jag känt hela veckan, men antar att jag försöker känna det så mkt så att jag inbillar mig :p måste oxå släppa efter på att inte tolka minsta lilla :p Har haft en sån app där man lägger in mens och den räknar ut när man är som mest fertil, jag tog bort den häromdagen, tänkte köra mer på känsla nu :) så blir det en mindre grej att stressa över. Typ. :P Har nästan funderat på att lägga av att läsa alla trådar här ett tag, så att jag inte tänker på att alla är gravida utom jag, men det skulle jag inte klara av, så spännande läsning :)
Jag känner mig gravid… Liksom te.x så klarar jag inte av vissa lukter o blir illamående direkt, sen smakar viss mat konstigt. Min mage är supersvullen, speciellt på kvällarna. Min sambo märker att nått är annorlunda speciellt detta med lukter o att jag inte kan äta viss mat.. Har bara tagit ett g test o då råka ja hålla för länge, men antar att de inte spelar nån roll för är det ett plus så är det. Men ÄL testerna visa positivt som ja höll exakt tid. Mina jeans är tajtare bara runt magen. Brukar de aldrig vara fast ja ör svullen nåra dagar innan mens. Hade ÄL liknade flytningar o smärta i vänstra äggstock tror jag, men den smärtan höll liksom i sig. Annars brukar de komma när ja rör mig att de hugger till då o då. Antar att min hjärna spelar mig ett spratt haha. Vi har iaf inte legat i denna "äl" då jag mått så dåligt ett par veckor nu, super trött, illamående osv. Så vi får vänta tills nästa gång :)
#39 - Jag har för mig att jag läst i nån tråd här att äl-testerna kan visa positivt på både graviditet och när man har mens?
#40 jo samma här. Fast grav testet va negativt :/
Spännande, då får vi se om det blir något. Nu kommer mina märkliga detaljer igen, men jag tror jag kanske har eller ska ha ÄL snart då jag helt plötsligt gick från ökentorr till slemmig i underlivet, utan att vara upphettad. Så det blir nog lite mys ikväll. Jag hade ju tänkt haft varannan dag veckan ut, men vi hann varken igår eller förrigår, saker har liksom kommit emellan. Hoppas att det tar sig denna gång.
#42 ja, det vore lite kul :-)
Ååh, hoppas det tar sig denna gång!
Igår vakna jag med illamående, höll i sig länge till jag åt. Sen hade jag någon slags värk i magen, inte mensvärk men mycket mildare. Även idag vakna jag upp med illamående, ingen värk däremot. Ska nog ta ett test till för o va helt säker på att jag inte är gravid..
#46 låtet som att det går åt rätt håll :-)
Tog ett test imorse innan sambon skulle till jobbet. Blev ett väldigt svagt plus! Det blev två streck nästan direkt men det blev inte starkare. Vi är överlyckliga och chockade !
#48 - Grattis! :D
#48 gratulerar :-)
#48 Grattis :)

Grattis! :)
Grattis!
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Beräknad mens i helgen, alla hjärtans dag, och har inte ont i bröstet än. Antingen är beräkningen fel igen, då min mens hoppar fram och tillbaka känns det som, eller så är det förhoppningsvis ett gott tecken :-)
Mådde illa tors- sön, fick ett raseriutbrott på sambon för att han drev med mig i lördags och slängde vällingflaskan i huvudet på honom. Hade BIM på söndsgen, så när den inte kom köpte vi ett test. Tog testet måndag morgon & visst var det positivt!
#55 Haha! Då kan vi alltså addera "Kasta vällingflaskan i huvudet på sambon" till "gravidsymptom" listan? 😃 grattis!
Tack så mycket! Ja, han undrade vad det vsr för fel på mig! :D
blir lätt så hehe 😃 själv tyckte jag min sambo var en idiot som inte kunde hjälpa mig via telefon när jag hade kört vilse 😇 han satt hemma med google maps och jag var rätt ute i tjotahejti och kunde inte ge någon hint alls..
Haha! Det är roligt hur man fungerar när man är gravid! 😂😂😂
#58 vaddå, räckte inte två tallar och en gran som beskrivning? ;)
#55 grattis :-) #58 hihi :-)
#60 Glöm inte Volvoskylten 😂 den var minsann viktig den!!! och sambon dubbelt idiot som sa att det inte fanns något volvo där ens…
Vi åkte förresten förbi där när vi köpte barnvagnen! Alltså jag fattar inte hur jag villade bort mig där? man såg motorvägen från parkeringen jag virrat in mig på… Jag stod mitt på en stor skolparkering tydligen, men det fattade inte jag 😂 så "ingenting" var bla en skola. 😇 och alltså volvo… jag måste läst på ett lastbilsflak eller nåt..
Tur jag valde att inte fortsätta pendla… var inte direkt lämplig bilförare som nygravid 😇
#62 tycker vi ska skylla på google maps som inte kunde gissa var du var!
Känningar i bröstet, blir nog inget plus denna månad heller :-(
#65 beräknad ÄL 30 Jan.på ett ca, om appen räknat rätt. :-) Men är ganska säker på att det inte vart något denna månad, för jag har ont i bröstet :-(
#66 - Jaha okej :) har du förresten vart gravid innan så att du vet att smärtan i bröstet försvinner när du är gravid?
#67 nej, har aldrig varit gravid. Vet däremot att jag brukar få ont i typ en knöl precis innan mens. Var jätteorolig när jag först uppmärksammade detta för några år sedan då jag tydligt känner en knöl som ömmar och ibland gör väldigt ont. Men har nu märkt att detta kommer i samband med mens.

Gravidsymptom och menssymptom kan vara väldigt lika. Jag hade blivit av med mobilen och var lite osäker på när mensen skulle komma. Gick och förväntade mig mens i flera dagar pga symptomen innan jag testade 6 dagar senare. Var bebis :)
#69 - Det var precis det jag tänkte på! Så #68 vi får hoppas att det kan vara bebis på g ändå :)
Då kan vi ju hoppas, men har hoppats så många månader och denna månaden känns det bara som att det inte hänt något trotts vårt "hårda slit" :-( Men man ska inte ropa hej innan man kommit över bäcken som man brukar säg. Har drömt om att jag har mens hela natten, riktig mens och det har bara foforsat. Haha, vilka konstiga.drömmar man kan ha.
Asså, vilka humörsvängningar jag haft denna veckan! Kan inte minnas att jag någonsin haft det nån gång?! :o stackars sambon! Har varit mer åt det arga/lättirriterade hållet oxå, så han har fått höra det mesta :( (a)
#72 oops :-)
Haha jaa, oops :P som tur är jobbar jag kväll, så det mesta har jag skällt ut på sms :P
Beräknad mens igår, enligt appen. Men kollade hur mensen såg ut förra veckan och räknade lite på det och antar att mensen kommer att komma någon gång i slutet av nästa vecka. Däremot kollade jag upp när bröstet börja värka i förhållande till när mensen kom, och det är ca 5 dagar innan mens förra månaden. Och om det är "återkommande och regelbundet" så bör jag ha mens inom de närmsta dagarna. Jag tror inte att jag är gravid denna månad, det bara känns så. Men jag hoppas att jag är det, känner att jag börjat tröttna på att hoppas och att försöka tolka kroppen. Jag är dessutom så less på att ha sex med min sambo, detta har verkligen dödat vårat sexliv. Han blir iof lika glad som vanligt när vi ska ha sex, men jag har endast sex för att kunna bli gravid för tillfället.

#75 ni kanske ska backa lite?
När vi bestämde oss för att börja försöka så smått så diskuterade vi mycket hur vi skulle hantera det om det inte tog, om sexet kändes som tvång osv. Att det kändes viktigare att vår relation inte blev förstörd av bebisstress. Vi bestämde oss för att låta det ta drygt två år innan vi sökte hjälp om det inte tog. Att verkligen ha pratat igenom det var väldigt skönt, även att ha ett stop då vi la det hela i ngn annans händer.
Det gjorde att vi kunde ta det hela som "händer det så händer det" och sexlivet blev inte påverkat negativt. Inga ägglossningstester, sex som vanligt genom hela cykeln osv. Det var viktigt att ha sex då det inte gick att bli gravid, bara för att hålla allt normalt.
Nu tog det 2,5 år innan det tog, men vi var lixom så pass bekväma med försöken att vi inte sökte hjälp. Jag hade tom bestämt mig för att vi inte skulle försöka mer då jag fick ett jobb jag ville ha som börjar i höst.
#75 Håller med Sarah, dags att ta en liten paus och andas lite från bebisverkstaden om det känns sådär. Det ska ju kännas bra 🙂
Problemet är tyvärr så att vi väntat ett tag med att skaffa barn för att "tiden ska bli rätt" och vi borde egentligen ha skaffat barn för flera år sedan känns det om, ingen av oss blir ju yngre och framförallt inte min sambo. Nu har ju killar det så pass bra att de kan producera spermier så länge de lever typ, men jag tycker inte att man ska vara så gammal när man skaffar barn och framförallt inte första barnet, för barnets bästa. Hur som, det blir en helt annan diskussion, och den orkar jag tyvärr inte ta just nu. Kan bara hoppas på att det har tagit sig denna gång, så att man kan tagga ner och känna att sex är trevlig igen.
#78 Det är en fin balansgång det där med kroppens åldrande vs den mentala mognaden man samlar på sig med åren, mycket livserfarenhet är ett stort plus som blivande förälder, kom ihåg det! 🙂

Man blir ju helt koko i perioder. Letar tecken i kroppen som en besatt osv. Jag var lite ovillig att berätta för killen hur knäpp jag blev ibland :P När jag gjorde det ville han direkt backa. Så ska det inte behöva vara tyckte han, du måste kunna slappna av mentalt. Så blev jag låst, då hade vi inte den typen av sex runt ägglossning. Det sjuka var ju att jag inte ens var säker på om jag ville ha barn öht. Ändå blev man knäpp ibland :P
Sen tycker jag att man ska prata om alla alternativ och scenarion ganska tidigt. Hur gör vi om det inte funkar, hur gör vi om en av oss inte kan få biologiska barn, hur gör vi om ingen av oss kan få barn. Skulle livet utan barn vara ett ok alternativ osv.
Som sagt, vi hade en tidsplan tidigt, men vi diskuterade mycket om hur det skulle vara om det inte blev barn alls. Efter det kände vi båda att, blir det inga barn så är det ok det med. Det tog bort mycket av all press. Att tidigt acceptera de vändningar livet kan ta är bra :) Nu säger jag såklart inte att ni ska bli barnlösa, utan att det är skönt att diskutera alla scenarion ordentligt med sin partner.
Och där kom mensen.. . Hur som, ja. Vi har en öppen dialog om allt, vi har pratat om vad vi gör om vi inte kan få barn osv. Jag berättar om allt som jag tycker och tänker kring detta och som du, Sarah, blir jag lite knäpp ibland jag med men det brukar jag oxå berätta och sedan får han tycka vad han vill. Haha, men han brukar ta det bra :-) Det enda som känns jobbigt med att skaffa barn just nu är det där med sexet, jag varken orkar eller vill ha sex just nu. Jag känner mig attraherad av min partner och jag vill gärna gosa och ha hans närhet men känner inget annat än trötthet när det är dags för sex. Bara att hoppa på det igen efter mensen, och jag håller tummarna för att det tar sig denna gång. Jag blir dock bortrest under 3 dagar, hoppas inte att det är just då som jag har ÄL.

Bra :)
Men du kanske inte ska ha sex under ägglossning en månad, Låt det vara nu, så att du känner att sex inte är ett tvång.
Ja, kanske det.
Jag tror faktiskt att det kan ha tagit sig denna gången! Känns lustigt i livmodern :p eller om det är kroppen som luras.. BIM i helgen iaf.
#84 spännande, då hoppas vi på det :-)
Blev så glad först när jag hittade den här tråden men sedan fick jag missfall… Vi har fortsatt att läsa på och vi vill jättegärna bli gravida så fort som möjligt igen. Om vi lyckas så blir det ju en bebis 2015 ändå! Missfall för ungefär två veckor sedan… Tror ni att det är möjligt med en bebis 2015 ändå? :)
#86 Det blir nog väldigt snävt om tid, men kanske en av årets första 2016 bebisar? Man ska aldrig säga aldrig!
Jag slutar inte hoppas förrän vi är gravida igen - och att allt går bra den gången:)
Hoppas kan man alltid göra :-)
Alltså, det här med illamående på kvällarna. Antingen så är jag gravid eller så vet jag inte vad kroppen håller på med. Drack vatten förut för att kanske lugna magen, men det blev ju värre :(

#90 jag har aldrig kunnat dricka vatten på fastande mage om jag är stressad, utan att må illa. Inte så jag kräks, men med illamående. Inte under hela mitt vuxna liv.
Jag är inte stressad, sitter på jobbet och har dötråkigt :p och sen så äter jag nått på varje rast så är inte hungrig heller :/
#89 vill bara säga att kroppen är väldigt klurig att förstå sig på ibland och är de så att man hoppas på graviditet varje månad så kan de bli svårt, har hört de ifrån många personer att tänker man på de hela tiden så blir man stressad av att de aldrig händer någonting och då är de sällan så att de tar sig. De var även så för mig vi försökte i ett 4 månader och jag hoppades varje månad men det hände aldrig något. Men sedan bokade vi en resa utomlands och jag tänkte nu skiter vi i de här tills vi kommer hem kände att de var skönare att åka iväg och inte vara gravid men de gick en månad och lite till utan mens och vips så var plusset där och nu är jag i vecka 12. Känslan att bara släppa de ett tag och tänka på annat är mycket bättre än att gå och fundera dag ut och dag in på när de ska hända, vet att de är svårt men försök kan nästan lova att de går fortare då. Släpp de och njut av livet och ta tillvara på varann istället de kommer när de kommer! Ojvad långt de blev men jag önskar dig all lycka och jag kan lova dig att de blir din tur snart också:)
#93 tack för dina ord, även om jag är osäker på om du var mig det var menat till :-) Jag har nästan slutat hoppats på att bli gravid, för det känns så hopplöst trots att vi egentligen inte försökt jättelänge. Förhoppningsvis kommer ett plus snart och jag kan inte göra mer för att påverka ett plus än vad jag gör för tillfället; varken röker eller dricker, max 2 koppar kaffe om dagen. Försöker att äta bra och röra på mig samt ha sex varannan dag veckan före och efter ÄL.
Det har snart gått ett år sedan jag slutade med mina p-piller. Så det är klart att det känns varje månad när mensen kommer.. Även fast jag var gravid en liten sväng där i sept-dec som blev missfall.. Jag vet inte hur jag ska göra för att inte tänka på det :( får nog säga hejdå till denna sajten en månad eller två. Så lycka till alla! Håller tummarna för er!
#94 känner igen mig i de du säger, allt känns hopplöst och man tror att de aldrig kommer att hända, men som sagt försök och tänk på annat även om de är svårt. Jag rökte hela tiden innan jag fick reda på det och tänkte också att de var säkert därför som det aldrig vart något men som sagt när jag väl började fokusera och tänka framåt och helt enkelt försökte tänka på annat så helt plötsligt kom de, som en chock! jag var inte alls med på att de skulle hända för jag hade nästan gett upp hoppet på att de skulle funka. Men sen vet jag även många som har försökt i flera år och de kommer till slut. Har många syskon och syskonbarn och mina äldre syskon sa alltid till mig släpp det, de kommer när de kommer. För eran egen skull så tycker jag att ni ska ta tillvara på varandra och försöka att inte tänka så mycket på de även om de är väldigt svårt:))
Hej jag är en tjej på 22 år som bor med min kille på 24 år Jag slutade med mina p plåster igår och hoppas på att vi ska bli gravida i år i alla fall :-) Har ni några erfarenheter av hur fort det kan gå efter att man slutat med plåster? :-)
Idag har jag varit hos BM för inskrivning! Så nu känns det som att jag har kommit ett steg längre!:) gick in i v.10 idag (9+0) så det tar sig!:)
#97 hur fort de går beror nog på person till person för vissa går de jättefort för andra kan de ta lite längre tid. Håller tummarna för att de går fort för er:) #98 vad kul för er, folk säger att efter vecka 12 brukar de gå jättefort, jag hoppas de är så för tiden går verkligen sakta nu:)
Okej bara hålla tummar och tår då :-P Kan man på något set på skynda det hela lite något jag kan göra för att vara extra fertil?
#100 - När man slutat med hormonella p-medel är det normalt att det tar upp till ett år för kroppen att normalisera sig. Håll koll på din cykel, den är kanske inte som tidigare.
/Christine
#98 vad roligt! :) jag skrev in mig igår. kollade andra tråden & jag fick 3+veckor med clearblue några dagar tidigare än dig, så är ju ganska jämnt :) jag vet dock inte alls vilken vecka jag är i men fick ett litet hum nu när jag såg att du är i vecka 10 :) jag borde vara i nästan vecka 11 minst väl? ;) ska på ultraljud om ett tag och få veta vecka men kan inte låta bli att gissa. Beror ju dock på ÄL och sånt, som varken jag eller någon annan har koll på ;)
#100 det finns säkert en massa saker man kan göra men av mina "erfarenheter" (provade olika saker som skulle vara bra men inget hjälpte) om man kan säga så så tror jag helt enkelt på att bara låta de komma när de kommer även om de är jättesvårt, man hoppas alltid varje månad men om de är svårt att släppa så boka nåt lite längre fram som du gärna vill göra men helst inte vill vara gravid, så gjorde vi. Och då tänker man istället det får inte hända och så helt plötsligt var plusset där och jag har aldrig varit så lycklig. Nu ska vi självklart ändå åka då jag inte ser graviditet som ett hinder även om man säkert kan njuta på ett annat sätt om man inte var de.:)
#102 vad roligt med någon jämngravid så man kan följas åt! Då är du nog lite längre gången än mig, för jag fick 1-2 på testet! Så jag gissar att mitt datum 24/9 kommer att ändras på ultraljudet i april!:)
Kul att ni fått ett plus :-)
Hehe, nu blir nog detta lite ot då det igentligen inte handlar om att vara gravid, men har uppmärksammat att jag ibland får flytningar som är precis som vatten. Har aldrig uppmärksammat det förut och det brukar komma i samband med sex, dagen efter typ. Nu har jag dock inte haft samlag och fick det nyss. Ni kunniga kvinnor, vet ni vad det kan bero på? Har aldrig lagt märke till detta förut? Att försöka bli gravid får en verkligen att lära känna sin kropp.

#107 vanligt runt ägglossning.
#108 ägglossning? Hmm, min mens slutade för två dagar sedan. Kanske beror på något annat, tack för ditt svar iallafall :-)
Njae, det är tjocka flytningar man brukar ha runt ÄL ;) Som äggvita brukar man ju säga.
Det kan ju helt enkelt vara så att du inte tänkt på det innan men att du nu analyserar allt bara
/Christine
Mjah, jag skulle säga att vattniga flytningar kan förekomma innan det slår om till äggvitekonsistens. Vattniga flytningar är fertila flytningar, dom gör det lättframkomligt för spermierna, och varslar om att ett ägg snart tänker göra entré.
Dessutom så missar man ofta att ÄL kommer (på en normal cykel) väldigt inpå avslutad mens! Så jag skulle säga att det stämmer precis in på att ÄL kan komma inom en vecka! 👍
Däremot är det ju annat som påverkar precis efter samlag, först kommer ju det mesta av sädesvätskan ut, men sedan städar ju kroppen ut resten, döda spermier etc. då kan man också få ökade flytningar. Det har inget samband med ägglossning alls, utan det är bara underlivet som gör rent invändigt. 😃
Så det kan helt enkelt bero på lite av varje.
Aha, ok. Ja, enligt min app börjar min fertila period på torsdag och beräknad ÄL om 1 vecka och 1 dag :-P

Vattniga flytningar är fertila flytningar. Google and you shall find :)

Kan också tillägga att jag sällan fått tjocka flytningar vid ägglossning. Inte har jag blivit gravid när jag haft de tjocka heller. Däremot har jag blivit gravid 2 ggr då jag prickat in 2 dagar innan rinnande. Har haft antingen eller varje månad. De rinnande har varit superpunktliga. Exakt 14 dagar innan mens. De tjocka, som mest kommit då och då de senaste åren har varit ganska ojämna.
Jag tror dig ;-)
Välkommen aleya :-)
blir nog att ofrivilligt strunta i bebisfabriken denna månad, jag må vara lite känslig just nu när jag inte riktig är kry men det känns fan som att det bra är jag som bryr mig i detta med att skaffa barn, även fast sambon säger att han vill. :-( Skönt att det är läggdags nu, hoppas jag vaknat vaknar upp pigg och glad men framförallt frisk imorgon. Vill inte strunta i det denna månad, då jag verkligen vill ha barn :-(
Hur går det för oss alla här inne? :-)
#118 Jag tycker ni båda ska bara slappna av och ha det kul. Jag kan förstå dina känslor. Men samtidigt är det så mycket som ska klaffa för att det ska bli barn. Jag har själv känt stressen + att min sjukdom kan göra mig mindre fertil. Men jag känner att det får ta tid. För på ett eller annat vis löser det sig.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Absolu, det var tänkt att det skulle få komma när det kom. MeMen vi var väldigt naiva i hur lång tid det skulle ta och min fästman börjar bli för gammal tycker ja, utan att gå in närmare på det. Men vi går snart in på 7 månaders försök tror jag och det är vad det tar i medelstort att bli gravid, denna månad skitet jag i allt vad barnskaffande heter och låter sambon ta initiativ till samlag och så får vi väl se vad som händer när det är dags för mens. Hoppet om att vara gravid i slutet av menscykeln har ssagta men säkert lämnat mig, för jag har lärt mig att jag inte är gravid helt enkelt, så jag hoppas inte längre för mycket. Nu kan man ju tycka att våran korta period av försök kan kännas liten och jag vet att det är många som försökt längre eller helt enkelt inte lyckats alls, men för mig är det en otroligt lång period och en stor greJ. Jag vill verklige Det här, jag vill ägna de närmsta 18 åren till att ta hand om ett annat liv. Förutom att jag verkligen vill ha barn så känner jag att jag är i det stadiet av lovet när det känns som ett naturligt andra steg oched tanke på de senaste årens tråkigheter skulle ett barn skänka mig en sådan otrolig glädje och en strimla ljus i mitt liv. Som sagt, jag har i te försökt så länge igentligen men det är lite invecklat och för min del är det en stor grej.
#121 har du pratat med din kille om detta? Jag pratade med min om min rädsla att inte kanske kunna få barn naturligt och snabbt, att jag kort och gott känner mig som en halv kvinna i de fallet. Han sa många kloka ord. Men du kanske skulle göra samma. För det känns som att allt detta ger dig så många känslor. Så ett riktigt snack skulle jag rekommendera.

Memento mori

Medarbetare för Julen
#122 vi har en väldigt öppen och ärlig relation och vi pratar ofta om detta med att skaffa barn, om, hur,var, när. Ja, allt som rör detta och jag har också pratat med honom om allt som oroar mig, vad jag tycker, tänker och känner kring detta. Tackar för omtanken, att ha en öppen dialog med sin partner och dela med sig om vad man känner är väldigt viktigt, men jag tycker inte att vi har några problem med det. Berättade för min sambo några dagar efter jag skrev mitt inlägg att jag var besviken, att det kändes som att det bara var jag som brydde mig och försökte dra hela barnverkstaden själv.
Jadu, han hade väl inget speciellt att säga igentligen. Han sa att han visst ville ha barn och att jag inte alls skulle behöva göra allt själv, varpå jag sa att han kanske borde visa lite mer intresse i allt kring detta mer än att ha sex. Jag var nog lite överkänslig och överreagerade nog en smula. Tycker att han visat lite mer intresse sedan den diskussionen, men denna månad ligger alla mina planer på is till nästa menscykel.

Det är ju dock lite svårt för killen att göra mer än att ha sex innan man blir gravid. Du kan ju se till att han har en app för din mens så att han själv ser när du har ägglossning så att du slipper ha all koll, men annars är det ju svårt.
densomundrar: upplever du att han inte tar några initiativ till sex, eller på vilket sätt känner du dig ensam i att försöka få till en bebis? går det att sätta fingret på vad det är som gör att du blir nedstämd (som han kan påverka)?

#125 och, du säger hela tiden "mina" planer och liknande, inte "våra" planer. Kanske är du väldigt fokuserad på just din önskan om barn och gör det svårt för honom att vara delaktig.
Äh, jag vet faktiskt inte. Jag var nog lite känslig just d, när jag uttryckligen sagt många gånger att vi borde ha samlag varannan dag och så blir det en massa emellan som gör att vi inte kan men som man kunde löst ändå. Kändes bara som att jag var den som ansträngde mig. Jag kan ju iof tycka att han borde fråga när det är dags för ägglossning eller när min mens är slut eller beräknas komma, om man är intresserad så frågar man helt enkelt, om det så da han att jag ändå talarom för honom, vilket är sant, jag skämmer bort honom lite och han har ju inte heller någon chans att fråga om jag berättar direkt. Inget han sa, men som jag tänker på i efterhand, inte för att jag tror att han skulle fråga, men ändå. Jag var nog lite känslig just den kvällen, ibland känner man sig bara nedstämd och då blir man ledsen för minsta lilla.