Smärta i ryggen
Igår kväll började jag få ont i höger sida av korsryggen. Under dagen har smärtan ökat och nu har jag ont i både höger och vänster sida. Det gör extra ont så fort jag lyfter något tungt, böjer eller vrider på mig, reser mig upp från sittande ställning osv. Då liksom hugger det i ryggen. När jag trycker med fingrarna där jag har ont känns det som att jag trycker på ett blåmärke ungefär.
Vad jag vet är jag inte gravid, men jag går och hoppas varje månad att jag ska vara det. Inte för att jag och sambon försöker, utan för att jag hoppas att det har råkat blivit ändå (vi skyddar oss inte speciellt bra utan tänker lite att "händer det så händer det").
Jag vet att ryggont är ett gravidsymptom, men är det någon av er som är eller har varit gravida som har erfarenhet av denna typ av smärta i tidig graviditet? Jag ska inte ha mens förrän om 2,5 veckor (förutsatt att den är regelbunden vilket den inte har varit på flera månader).
Jag kan förresten tillägga att jag egentligen borde ha ÄL om lite mindre än en vecka (också förutsatt att den är regelbunden), men det kändes som att jag hade det redan för några dagar sen.
/Christine
Aha, nu ser jag #1 :P
/Christine
#2 Se #1 😉😃
Edit: Du var visst snabbare 🤪
Hmm, ja, jag tycker inte det skulle hänga ihop riktigt. Om det det känns som ett blåmärke när du trycker där så låter det inte gravidrelaterat, utan mer som att musklerna fått sig en känga.
/Christine
#5 Jo, det är det jag tycker också. Men jag kan inte minnas att jag har gjort något för att få träningsvärk eller att jag har slagit i eller legat/suttit konstigt eller någonting. 🤔 Riktigt som ett blåmärke känns det inte, men på ett ungefär, det är liksom ömt när jag trycker.
Jag går och hoppas och tror att ALLT är gravidsymptom varje månad. Men det antar jag att många andra bebissugna också gör. 😛
Och nu tycker jag såklart att det sticker i höger äggstock, för det har jag ju läst att det kan det göra när man är gravid. Om det är inbillning eller inte har jag såklart ingen aning om. 😕
Det är mycket som KAN vara si eller så när man är gravid ;) Stickningar i äggstockar kan också vara tecken på ÄL.
/Christine
#8 Haha, jo, det är ju så. Och jag letar efter allt som kan vara och 1000 saker utöver det. 😃